Hjælp til oc af winc.3200+ & MSI neo2

  • Halløjsa.....
    Nu ved jeg godt at i er ved at brække jer over alle disse tråde omkring oc af amd64, men jeg tar' chancen...
    Har købet et MSI neo2 plat, winchester 3200+ og 2 X 512 mb Elixir pc3200 som kører dual.. Her er det så jeg håber at der er en venlig sjæl der gider bruge 5 min på lige at skrive de småting jeg skal starte med at ændre i bios.. Er sq lidt grøn mht oc.. Indtil jeg får købt et kølehoved til mit h2o kører jeg med en boxed køler..
    Jeg er nok klar over at de ram jeg har købt nok kommer til at sætte grænsen, men lidt må den sq da kunne oc

  • hejsa... jeg har ingen erfaring med OC af AMD64, da jeg først får samlet min på fredag, men har været rundt og snuse lidt til de forskellige OC muligheder...


    Så prøv http://www.ocinfo.dk der er vist ved at være en del der har prøvet det... :)

  • Jeg fik mit Neo 2 og min 3200+ for ca en uge siden. Har ikk haft så meget tid til at pille endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ta et kig på den her: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033


    Jeg kunne ikk få min over 2.1 GHz før jeg læste den her: "TIP: OC Guide for the msi k8n neo2 by XS GraveDiggA
    right click save as and open with wordpad"


    Nu ligger den på 2.45 GHz. Og der tog mig ca 5 min at få den stabil... Det tar noget tid at tygge sig igennem, men der er sq nogle guldkorn i mellem!!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg fik mit Neo 2 og min 3200+ for ca en uge siden. Har ikk haft så meget tid til at pille endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ta et kig på den her: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033


    Jeg kunne ikk få min over 2.1 GHz før jeg læste den her: "TIP: OC Guide for the msi k8n neo2 by XS GraveDiggA
    right click save as and open with wordpad"


    Nu ligger den på 2.45 GHz. Og der tog mig ca 5 min at få den stabil... Det tar noget tid at tygge sig igennem, men der er sq nogle guldkorn i mellem!!


    Gravedigga's tips ser ok ud, dem vil jeg prøve, regner med at få fat i et Asetek WaterChill Antarctica kølehoved til mit vandkøling i aften....nogen der ved om det passer på MSI kortet???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg fik mit Neo 2 og min 3200+ for ca en uge siden. Har ikk haft så meget tid til at pille endnu. Hvis jeg var dig ville jeg ta et kig på den her: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033


    Jeg kunne ikk få min over 2.1 GHz før jeg læste den her: "TIP: OC Guide for the msi k8n neo2 by XS GraveDiggA
    right click save as and open with wordpad"


    Nu ligger den på 2.45 GHz. Og der tog mig ca 5 min at få den stabil... Det tar noget tid at tygge sig igennem, men der er sq nogle guldkorn i mellem!!


    Har leget lidt med Gravedigga's tips og kører nu stabilt på 2.5GHz, han skriver:
    * Adjust AGP Frequenzy = 67 (Important to enable the AGP/PCI-Fix!!)
    Kan bare ikke finde et sted at enable AGP/PCI-Fix, nogen der kan hjælpe?? har sat AGP til 67

  • Tror det er en form for bug i BIOS eller chipset, den burde nemlig selv låse agp og pci portenes hastighed når man OC'er, men det gør den ikke med mindre man sætter agp til 67 MHz. Det er altså derfor du ikke kan finde et sted at slå det til/fra...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Tror det er en form for bug i BIOS eller chipset, den burde nemlig selv låse agp og pci portenes hastighed når man OC'er, men det gør den ikke med mindre man sætter agp til 67 MHz. Det er altså derfor du ikke kan finde et sted at slå det til/fra...

    Dvs. at når jeg har sat agp til 67 burde det være iorden?.


    BTW læste jeg et sted at en havde brugt WPCREDIT på Neo2, nogen der har læst det og kan huske hvor?