Jeg tænkte på hvordan man får fat i et bestemt domæne??? Hvis der er nogle af jer som har domæner hvad giver i så for at have dem???
Takker folkens

Domæne.. hvordan???
-
-
Du køber et domæne via DK-Hostmaster.
Koster 50,- DKK om året.
Husk lige på at et domæne er altså kun et navn, ikke andet.
Normalt når du køber webhotel får du også et domæne med i købet, men så betaler du jo også for både domænet og webhotellet.
-
Et par sekunders søgning: http://www.google.dk/search?hl=da&q=webhoteller&meta= og her er et af dem:
http://www.internetplads.dk/ -
jeg bruger starthotel ...
-
Jeg bruger selv http://www.Web10.dk ....
Trist de ikke har deres december-tilbud mere... 400mb total istedet for de nuværende 200mb total...
125 MB webserver plads
50 MB mail plads
25 MB MySql plads9 kr / mdr + moms.
-
Okay.. det ser godt ud... Men kan jeg ikke bare købe et domæne og så bare køre det hjemme fra mig selv??? Ved godt at hastighederne bliver noget lort.. men det er mere for at have et domæne (så andre ikke køber det).. og så lege lidt med at lave en fed hjemmeside som jeg senere kan lægge på en hurtigere server... Kan alt dette lade sig gøre???
EDIT: Og kan jeg godt lave en mailaddresse bare over et domæne sådan uden videre???
-
-
Oprindeligt indlæg af Try-this
jeg bruger starthotel ...Har du også problemer med hastigheden ved dem for tiden ???
-
-
-
Oprindeligt indlæg af engel
Ditto, og er meget tilfreds.
ja, der kan vidst ik siges meget ondt om concor -
Oprindeligt indlæg af origin
ja, der kan vidst ik siges meget ondt om concorNæ ikke ud over at deres priser er høje i forhold til så mange andre ...
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Næ ikke ud over at deres priser er høje i forhold til så mange andre ...
synes faktisk ik det er særlig slemt.. de har fandme snart 24 timers service, og deres servere kører satme hurtigt med php og asp bla. også at du får forskellige scripts du kan installere som forum, tagwall og shoppingcart -
Oprindeligt indlæg af origin
synes faktisk ik det er særlig slemt.. de har fandme snart 24 timers service, og deres servere kører satme hurtigt med php og asp bla. også at du får forskellige scripts du kan installere som forum, tagwall og shoppingcartDet er jo som man tager det ... Condor giver 125 mb for det som man ellers kan få 500 mb hos ClicheHosting ... og så har Condor heller ikke MySQL DB medmindre man går længere op i størelse .. og pris ...
At Condor så også har begrænsning på Subdomains og Email-kontoer syntes jeg er rimelig tamt ...
.. og deres script-samling kan jo fås gratis på nettet ... Det meste af det ihvertfald ...
Skulle jeg skifte i dag, så ville det blive over til Cliche ... Som jeg har overvejet på grund af plads-mangel ....
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Det er jo som man tager det ... Condor giver 125 mb for det som man ellers kan få 500 mb hos ClicheHosting ... og så har Condor heller ikke MySQL DB medmindre man går længere op i størelse .. og pris ...At Condor så også har begrænsning på Subdomains og Email-kontoer syntes jeg er rimelig tamt ...
.. og deres script-samling kan jo fås gratis på nettet ... Det meste af det ihvertfald ...
Skulle jeg skifte i dag, så ville det blive over til Cliche ... Som jeg har overvejet på grund af plads-mangel ....
.. og så staves det ConCor .. undskyld mit flueknepperi, men det skulle lige bankes fast.
Men alt i alt er jeg selv enormt tilfreds med Concor og deres services kontra deres priser. For nok betaler man lidt mere og få lidt mindre plads og diverse andre ting, men deres service er kanon, og stort set altid til at få fat i, nærmest ligemeget hvornår på døgnet det er.
Personligt vil jeg ihvertfald hellere selv betale lidt ekstra, og så undvære de ekstra MB man får hos så mange, da jeg som privatperson alligevel aldrig vil kunne få fyldt al den plads, eftersom den typisk ikke må bruges som downloadserver, medmindre det er ifølge aftale med Concor selv, og så derimod få en sublim service og kanon hastighed, ligemeget hvad der bliver lavet og eksekveret.
-
Min opskrift på det du spør om:
- Et domæne hos Hostmaster
- En server domænet ska gå tilDerudover er resten optionelt:
- En hurtig forbindelse (Alt efter trafikken self)
- Maskinen har nogle minimum krav (Som os går efter trafikken og indhold)Jeg ska os igang med sådan et projekt så snart jeg har sat mig ind i Linux, det ska være en ftp i første omgang og senere en http på en anden maskine - Hvis du vil ka du adde mig på msn , så ka jeg hjælpe dig hvis du har nogle spørgsmål