9800 Pro @ XT resultater

  • Jeg vil gerne en gang, nå den maximale ydelse af mit 9800 Pro kort, som lige nu kører med en Sapphire XT bios.. For at gøre dette, bliver jeg nok nødt til at lave et volt mod, da min Core ikke vil mere end 435mhz før der kommer en lille smule artifacts i ATitool..


    Har set en del af jer, herinde har et 9800 Pro @ XT og ville derfor hører hvor meget i presser ud af kortet..


    Min seneste 3Dmark 03 test lyder på 6922 og compare link er her: http://service.futuremark.com/compare?2k3=3550011


    Jeg helmer i hvert fald ikke før jeg når 7000 :)


    Edit: mit clock kan kører 24/7 og spille osv.. skal senere lige prøve at clocke hele systemet helt op til max grænsen for at det KUN LIGE kan kører 3Dmark og så se hvad resultatet bliver..


    Edit igen: Hele mit system, hvor grafikkort har Pro bios, og std. clocks, og alt andet står helt som SPD, så får jeg 5900 i 3Dmark.. så det er sgu en fin forøgelse.. :)


  • Du kan sammenligne med den her:
    http://service.futuremark.com/compare?2k3=2874025


    Jeg bruger ikke en XT bios, da de XT 128 mb bios, der findes blot er hackede Pro bios.


    Hvis de kort (lige som mit) er med 2,8 ns Samsung ram, så vil jeg anbefale dig i stedet at bruge den nyeste GeCube bios. Den hæver spændingen til rammene i forhold til standard bios. Med den bios gik jeg fra ca. 345 på ram til 380.

  • Jeg fik mere med XT bios @ XT clocks, end Pro bios @ XT clocks, da en XT bios frigiver nogle regnemetoder på R360 kernen, som gør den hurtigere til fx. Pixelshader.. så det er anbefalet at bruge XT bios'er!


    Jeg har Hynix ram på kortet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Muffe
    Jeg fik mere med XT bios @ XT clocks, end Pro bios @ XT clocks, da en XT bios frigiver nogle regnemetoder på R360 kernen, som gør den hurtigere til fx. Pixelshader.. så det er anbefalet at bruge XT bios'er!


    Jeg har Hynix ram på kortet..


    Jeg har "kun" en R350 Core på mit, så det er jo ikke relevant for mig... :)


    Men så lærte jeg noget nyt. Jeg havde ellers hørt at der ikke var nogen forskel udover ID-string og clock.

  • Først et ?: Hvilken køling har du??


    Og så til de forskellige bios'er:
    Med den føromtalte Gecube Bios kører jeg 24/7 stabilt og uden artifact med en core på 450 og rammene på 396. 3d03 ligger omkring 7200. Med en XT bios scorede jeg godtnok 73xx, men til gengæld laver den Artifact uanset MHZ, og hvad værre er - Grafikken ser ikke helt så pæn ud mere. Det lader til at XT'erne scorer bedre på grund af "interne" optimeringer. Derfor vil foreslå Gecuben - klart den Bedste (Og jeg har testet MANGE forskellige Bios'er, både XT'er og Pro'er)
    Edit: XT-bios'erne "frigiver" ikke nogle interne regneregler, de narrer bare Ati-driveren til at tro at det er et Originalt XT-kort man har. For det er stadigvæk en Pro-bios, bare med en anden ID-string (som allerede nævnt). Pga det lader driveren kortet beregne nogle ting på en anden måde. Giver bedre 3dmark, men til gengæld lider billedqualiteten.

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

    Rettet en gang, sidst af solmusen ().

  • Jeg har et HIS R9800 PRO 128MB Pro IceQ
    Ved brug af Atitool kan jeg opnå 420/380 uden at bruge anden bios. Ved i om det er muligt at få mere ud af det kort ved at bruge anden bios. Det er en R350 chip, rammene ved jeg ikke. Men HIS IceQ er koldere end andre R9800 kort, så den kan vel tweakes lidt mere.


    Evt. hvor får jeg fat i bios

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SharkDk
    Jeg har et HIS R9800 PRO 128MB Pro IceQ
    Ved brug af Atitool kan jeg opnå 420/380 uden at bruge anden bios. Ved i om det er muligt at få mere ud af det kort ved at bruge anden bios. Det er en R350 chip, rammene ved jeg ikke. Men HIS IceQ er koldere end andre R9800 kort, så den kan vel tweakes lidt mere.


    Evt. hvor får jeg fat i bios


    Der er massere af bios her:
    http://www.techpowerup.com/bios/


    Men find lige ud af hvilke ram, der er på dit kort inden du flasher...


    Du skal højst sandsynligt have kortet ud og læse hvad der står på rammene på det for at finde ud af hvilke nogle det er.


    Vær opmærksom på at:
    GeCube 9800 XT 128 MB Dec 5th 2003 10:25 PM Sep 12th 2004 10:02 PM 500 / 325
    Samsung 2.8


    IKKE er til et R9800XT - men til et R9600XT

  • Jeg har et 9800pro med vandkøling!


    Men kernen er en r350 og ramne er 2ns


    Kan jeg flashe til xt uden jeg har en r360 kerne?


    Eneste grund til jeg vil flashe er at jeg gerne vil se temp. på kortet!


    Kan det lade sig gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dr-eskimo
    ...hjælper det overhoved at flashe det?


    har mit flashet...kan køre 450 med vmod og vand køling...synes ikke der er så skide stor forskel ;(


    Nej, det giver ikke noget at flashe. Du kan tvært i mod opleve at du får dårligere billedkvalitet, da driveren tror at det er en XT GPU, der sidder på kortet og så beder det om at udregne nogle ting på en måde den ikke kan fordi det egentlig kun er en Pro GPU.


    Jeg bruger "bare" GeCubes Pro bios til mig 9800 Pro og det kører fint.


    Prøv også at se den anden tråd om Pro -> XT, der kørte for en lille uge siden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Connektors


    Nej det ka ik lade sig gøre ;)


    Er der ikke en begrundelse? Synes andre folk snakker om at de har een R350 kerne og har flashet! Men kan jo være jeg tar fejl, men kunne godt tænke mig en uddybelse. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sila


    Er der ikke en begrundelse? Synes andre folk snakker om at de har een R350 kerne og har flashet! Men kan jo være jeg tar fejl, men kunne godt tænke mig en uddybelse. :)


    Folk med R350 kerner på kortene kan også fint flashe deres kort, men det får man jo ikke temperaturaflæsning ud af. Det kræver jo at dit kort i forvejen har det, før det kan lade sig gøre.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • ...man flasher jo ikke for at få temp af læsningen...


    det var da ikke derfor jeg gjorde det...da det er ikke ret mange kort som har den lille diode . jeg fik nemlig afvide at man skulle få en bedre score....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dr-eskimo
    ...man flasher jo ikke for at få temp af læsningen...


    det var da ikke derfor jeg gjorde det...da det er ikke ret mange kort som har den lille diode . jeg fik nemlig afvide at man skulle få en bedre score....


    Jeg vil kun gøre det hvis jeg vil kunne få den mulighed at aflæse temp!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sila


    Jeg vil kun gøre det hvis jeg vil kunne få den mulighed at aflæse temp!


    Kan du aflæse den i forvejen? Gætter jeg på at du ikke kan, siden du gerne vil kunne flashe og aflæse den. Men det er bare ikke muligt hvis du ikke har den mulighed i forvejen, længere er den ikke.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP