Overclocking af 3,0 ghz prescott

  • Yo.
    Jeg har en Prescott 3,0 som vist er mulig at overclocke en del 8)
    Jeg vil høre nogle erfaringer med det og hvordan man gør det. Og om det er muligt at den tager skade af det.
    - HrVig

  • - Som ved stort set alt OC er det muligt at der er noget hardware der tager skade hvis man ikke ved hvad man gør. Hvis man dog ved hvad man laver og tager det stille og roligt så sker der nu sjældent noget alvordeligt med ens hardware.
    - Du kunne altid starte med at skrive hvilket hardware og køling du bruger så kunne det være nemmere for folk at hjælpe dig.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Hvis din CPU har den rigtige stepping, og du har noget godt køling, og alt andet er som det skal være, så clocker de godt ;)
    Er ihvert fald godt tilfreds med min 8)


    1. Lås AGI/PCI til 66/33MHz, og
    2. Hæv derefter FSB'en lige så stille.. Små 5 mhz af gangen, indtil den ikke vil boote mere..
    3. Hæv så vcore lidt, og gentag trin 2.
    4. Gentag trin 3, indtil Vcore er 1.5 - 1.55 volt, eller indtil maskinen bliver for varm.


    Sæt evt. dine ram til 5:4 hvis de ikke er ratet til den givne hastighed, og så kan du bagefter finde ud af hvad max er på dem.

  • :]
    I lyder meget kloge i mit øre :)
    Jeg er helt ny inden for overclocking. Jeg beder om en præcis beskrivelse af hvordan jeg gør :)
    Jeg kalder min comp "ham selv"
    3,0 ghz prescott
    1024 ram
    9200 256 ram 9200 arg 8
    ukendt bundkort.
    Jeg har en standard intel køler
    2 120mm til kabinettet. Jeg overvejer dog at købe vandkøling. Vil det ha noget at sige? ?(


  • Hvad er temp på cpu?, når den bliver brugt 100%


    at skifte fra std intel køler til vand vil helt sikkert forbedre din cpu temp MEGET, og dermed øge dine oc muligheder ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HrVig
    Ved fuld load... Hvordan finder jeg ud af det?
    Lige nu ligger den på 43 grader. :))


    tag f.eks. og hent programmet superpi, og så kør en 8M test, mens du holder øje med temperature, og så fortæl hvor højt den kommer op ;)

  • Jeg har ikke selv OC endnu, men da jeg har tænkt mig at gøre det med min gamle maskine når jeg får en ny (snart 8) ) så har jeg tjekket en del om hvordan man skal gøre...
    Så hvis du er lige så blank som jeg har været, så vil jeg anbefale at du læser en OC-Guide, de giver dig en ide om hvordan man kan gøre :)


    Jeg vil anbefale at du f.eks. læser denne guide, den kan nok give dig lidt større indsigt i OC-verdenen...


    http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1148


    OBS: Jeg tror også at du skal gøre noget ved den køling

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • Yo. Min P4 3,0 prescott kom højst op på 48º. Kørte den 8m test i superpi og målte temp i Lavalyses Everrest.
    Okay, takker.. tjekker lige den guide

  • okay, fair. Den kom altså op på 48º. Hvordan kommer jeg nu videre? :)
    Jeg skal vel ind i bios og hvad gør jeg der? gerne screenshots osv :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HrVig
    Yo. Jeg har kigget lidt rundt omkring og alt hvad jeg kan finde ud af er det her.. www.freewebs.com/hrvig


    Håber det kan hjælpe :)


    Underligt der står ukendt :S


    men nu ved vi da at det er et sis chipset...


    prøv at tage kabinetsiden af og se om der står et mærke på bundkortet...

  • nu er det sådan at jeg har købt den færdig samlet så der fulgte ikke det store med.. tror du det er muligt at hente det fra nettet?

  • har fundet det :]


    tak prøver det lige men jeg overvejer stadig stærkt at købe det vandkøling. Ved I noget om om det er muligt at flytte rundt på den hvis den har vandkøling. Jeg tænker at hvis man bare sætter det ordenligt så sker der ikke noget. Tager jeg helt fejl eller?
    OG kan det betale sig at investere i noget lidt dyrere?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HrVig
    har fundet det :]


    tak prøver det lige men jeg overvejer stadig stærkt at købe det vandkøling. Ved I noget om om det er muligt at flytte rundt på den hvis den har vandkøling. Jeg tænker at hvis man bare sætter det ordenligt så sker der ikke noget. Tager jeg helt fejl eller?
    OG kan det betale sig at investere i noget lidt dyrere?


    har ikke selv erfaringer med at flytte en comp med vandkøling, men kunne da ikke forestille mig at det ville være et problem sålænge man er påpasselig under flytningen og sørger for at det er monteret stabilt i kabinettet ;)


    Holder på at det bedste til billige penge er et asetek waterchill sæt, kan fåes komplet ned til 800kr og det er sq billigt!, og så vidt jeg ved, også vildt god kvalitet

  • lyder da dejligt men jeg har overvejet følgende for jeg mener at hvis jeg skal ha noget så vil jeg sq gerne spandere nogle flere penge hvis det skulle være:


    Radiator:
    Cooltek Liquidfreezer 120mm 390.00 kr

    CPU køler:
    Alphacool NexXxoS XP Sockel 478 475.00 kr


    Chipset køler:
    Alphacool NexXxoS NBX-i Northbrid 395.00 kr


    GFX køler:
    GFX Alphacool NexXxoS GPX-A ATI 9xxx 385.00 kr

    Reservoirs:
    Alphacool AGB4 Plexi 200 280.00 kr


    Pumper:
    Alphacool AP900 Centrifugal-pump 12Volt 550.00 kr
    Harddiske
    HDD Alphacool HDD3 CU/Plex Cooler 3,5 420.00 kr


    Alt sammen fundet på http://www.pc-modd.dk