RAm tester???

• Jeg har masse gamle ram liggende, men der står intet om hvor store de er, eller hvad for en type det er...

Så var mit spørgsmål så om der findes et program der kan identificere ramne?

Jeg kan selvfølgelig smide dem i en gammel maskine, og se hvor store de er, men jeg kan jo ikke se hvad for en slags det er.

Så vidt jeg ved er det jo ikke smart at kørrer med fx: 512ram pc2700 og 512ram pc3200.... og slet ikke, hvis det ikke er samme MHz.

En der kan hjælpe?

• Hva er det du vil ha at vide?...
    cpuz indetificere i hvert fald dine ram.... men jeg vil tro ta SiSandra var bedere... men står det ikke på rammene hva det er for nogen?...

• Jeg vil have at vide hvad slags ram det er fx: pc2100 og hvor mange MHz de kører.

(det skal siges det er meget gamle ram, mig og min far samler gamle maskiner og sender dem til børnehjem i polen, så det ville være godt hvis de ikke lige pludselig brænder af, fordi de kører på for lidt MHz eller sådan noget.)

Der står ikke noget på ramne, da det nok er faldet af igennem tiden.

Hvad er en cpuz indetificere??

• her er et screenshot af den ene af mine ram blokke i cpuz.. så kan du se alle tingene:)

• det er bare ikke altid cpu-z kan se hvilke ram det er, mine pc4000 ram ser den som pc3200, og den kan heller ikke se hvilket mærke det er, så det er ikke altid at cpu-z kan finde ud af det

• men det er jo lige meget, de kan ihvertfald mindst køre det der står i spd-tabellen som det program aflæser på rammene.
    og de kan altså ikke gå i stykker af at køre for langsomt..