Troja - [SPOILER]

• Det her er nok en repost, men gider egentlig ikke tage fat i en gammel, gammel post.

Fik lige set filmen i dag. Fik den jo i julegave.

Synes det er en rigtig fed film, der skildrer oldtidens-grækenland meget spændende. Nu er det jo ikke til at sige, om det har været helt realistisk skildret. Men det virker da forholdsvis sandsynligt. Guderne dukker heller ikke op hist og pist :)

Jeg har ikke selv læst Iliaden. Så jeg kan ikke sige, om den holder sig til plottet. Gør den det? Er det de rette personer der dør? Af de rette årsager?

Ellers en rigtig fed film, bortset fra at der er så mange af heltene der skal ned til bådmanden :)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• NEJ... Det er der ikke..

f.eks så dør Paris :roller: og helen rejser tilbage med hendes rigtige mand (ka ik lige huske hva han hedder) så der er historien way off..

det er lige det eneste jeg kan huske, men ka finde ud af mere i morgen hvis det er, har en græsk mytologi bog derhjemme og der står en del om den trojanske krig..

• Mente nok der var et eller andet. FFS....dø dog wuzzie...hvorfor dør alle de seje.

Komisk, at han fyrer den af med bue og pil...nogen der sagde LOTR? :P

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Mente nok der var et eller andet. FFS....dø dog wuzzie...hvorfor dør alle de seje.

Komisk, at han fyrer den af med bue og pil...nogen der sagde LOTR? :P

hehe ja.. han er nu en fed skuespiller, han må jo ha talent siden hans første og største rolle var i LOTR ;)

Han havde godt nok en birolle i Black Hawk Down, men den var ik meget værd hehe..

Hvis du har lyst hehe.. så kan du læse iliaden her i digt version.. den er meget svær for det sprog der bliver brugt er ikke noget vi bruger i dag ;)

http://www.kb.dk/elib/lit/dan/wilster/il.kml/

• Hehe, sad lige og tænkte: "Hah, kun 24 sange?"

Så var det så jeg klikkede mig ind på sang 1 :P

Har jo læst Odysseen i skolen, så kender godt til det.

Jeg blev forresten positivt overrasket, da jeg så Sean Bean i rollen som Odysseus. Han er en af mine yndlingsskuespillere...det var sgu fedt. Så jeg vidste ikke det var ham, der var fortæller :P Før jeg hørte ham igen til sidst.

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• haha.. ja den er vold lang.. og det sprog.. ska ha fat i iliaden i bogform på et tidspunkt..

hehe ja han er også en ok fed skuespiller..