Er mit Gainward 6800 GT for varmt?

• Hey der! :)

Jeg er lidt urolig for min korts varme, da jeg har set nogle tests, der handler om det samme kort som mit, men dog er de meget koldere, end mit kort.

Ved idle er den på de 60 grader, og lidt under nogen gange, og lige efter jeg har kørt 3Dmark05, er den på de 74 grader. Og det er uden overclock.

Men med overclocking, (410/1090) har jeg set den en enkelt gang toppe de 80 grader, hvilket bekymrer mig lidt.

På de tests jeg har set, er kortet ikke nær så varmt, som min. Ikke engang når de har overclocket det til 420/1200, og lidt mere!

Testen kan ses her:
    http://www.xbitlabs.com/articl…gainward-ultra2400_4.html
    http://www.xbitlabs.com/articl…gainward-ultra2400_5.html

Nogen der ved, hvad der kan være galt med mit kort?

• synes det er meget for varmt....mener ikke mit kom over 65 grader med standard blæseren......selvom det er ocet....tror der mangler enten airflow eller køleren har ikke ordentlig kontakt med coren...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Lyder godt nok meget for varmt ja.

Tjek airflow og om køleren sidder ordenligt på kortet. Evt. skift kølepastaen ud kan være den ikke er god eller ikke sidder så godt.

Jeg har godt nok smidt noget andet luft køling på mit end standard men det ligger på ca 40 idle og 46 load ved 400/1200

Men stadig før jeg skiftede kølepasta og det ud tror jeg ikke jeg var oppe på andet en 56-57 grader med blæserne på idle ved 400/1200 i speed... Jeg har et Gainward 6800GT GLH

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det er MEGET høje temperature. Men snakkede med en forleden der havede 71 grader på GPU så du er ikke den eneste uheldige.

En blæser i side, overvej hvor din pc stå. IKKE helt op i et hjørne. Skift pasta, overvej en Zalman VF 700 mener jeg den hedder!

GLEM ALT OM NV5 silencer og dem der!

• Burde ikke være nødvendigt at skifte blæser eller noget ud. Men prøv og tjek at køleren sidder ordenligt og evt. skift kølepastaen ud med noget af bedre kvalitet.

Jeg skiftede mine blæsere ud fordi jeg syntes de larmede for meget. Køleblock og det hele er det samme men istedet for de to små fandner kortet er født me sidder der nu 2x92mm

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy