Overclocking

• har en
    P4 3,06 fsp533 ht. p4pb ultra, 1024 mb pc333
    x800 xt, raid 0. 2*maxtor 40gb 7200rpm.
    mist mega tower, til cpu+ køling til hardiske.

• Velkommen til forum :)

Hvis du starter med at skrive alt ned du ved om din computer, så har vi noget at gå ud fra. :)

EDIT: du var lige 2 sek hurtigere end mig, men regn med 400 - 600 mhz alt efter hvor god din køling er :).

Oprindeligt indlæg af garfi
    hvor meget kan jeg overclocke min pc, uden at brænde lortet af

Skriv hvad du har af hardware,det er jo lidt svært og svare på når vi ikke ved det.

Du kan lave dig en signatur så vi kan hjælpe dig en anden gang ;)

Og til sidst velkommen til Tweak.dk ;)

Edit: Arhh der var jeg sku lidt langsom :boxed:

• hvor mange grader skal jeg sætte som begrænsning i bios.
    har læst mig til at jeg kan hæve v med 0,05 men hvad mere
    kan der gøres

hvor mange grader skal jeg sætte som begrænsning i bios.
    har læst mig til at jeg kan hæve v med 0,05 men hvad mere
    kan der gøres

Hvad er det for et Mobo du har?

Du skal også hæve FSB,det er den der gør at cpu'en bliver overclocket,dine ram bliver også Overclocket når du hæver FSB.
    Og så er der PCI/AGP der kører standard 33/66 MHZ disse frekvenser bliver også hævet når du hæver FSB,og det er en go ide hvis du kan "låse" disse fast til de standard 33/66 i bios.

• er der en måde jeg kan teste om den er ustabil ud over sandra, ville det feks hjælpe at køre en 3dmark test, for og se om den crasher,,

er der en måde jeg kan teste om den er ustabil ud over sandra, ville det feks hjælpe at køre en 3dmark test, for og se om den crasher,,

Ja du kunne lave en burn test i sandra,og også med diverse test programmer,det skal såmen bare være et program der bruger cpu'en 100% ;)

• cool tak for hjælpen, men skal lige køre en ramtest først med memtest. har haft en del problemer med ram på det sidste vil lige være sikker på at de virker optimalt.. du ved vel ikke hvilken temp jeg skal sætte som advarsel for cpu..

cool tak for hjælpen, men skal lige køre en ramtest først med memtest. har haft en del problemer med ram på det sidste vil lige være sikker på at de virker optimalt.. du ved vel ikke hvilken temp jeg skal sætte som advarsel for cpu..

Ja det er en go ide med en gang memtest ;)

Du skriver at din cpu nu er ca 27-28
    Så vil jeg mene at den max kommer op på 30-35
    Ud fra dine temp's lyder det som om at du har en kanont airflow i dit kabi :D

Hvad står den advarsel til standard?