HTT x5 og den vil ikke så høj FSB som ved HTT x4

Winchester 3000+ OC
-
-
Hmm.. og jeg som bare har hævet FSBen.. det kunne være man skulle rode lidt med HTT.
-
Falsk:
Lyder undeligt at du skulle kunne komme så højt på FSB uden at ændre ved HTT.
Tror du ikke der er en eller anden smart feature på dit bundkort som sætter den til at køre maximal HTT. Så den selv indstiller det.
Du kan jo se det i CPU-Z. -
I cpuz står den til 230 (som lige nu er min FSB).. Bus speed står tonet ned.
-
Jeg checkede lige i bios. Der står den til 5. Men hopper jeg ind i Sandra (med 270 FSB) så skriver den at min bus speed er 1080 (altså gange 4).. strange..
-
Det er da ikke "strange" det er da vildt smart. Man kan alligevel ikke få særlig meget udaf at tweake HTT. Desuden er det ret svært.
-
Joeh.. det er det vel.. men de kunne nu godt have skrevet noget med Auto/manuelt i bios.
-
Hmm, er det ment at clocke CPU?
Får snart en Winchester 3500+ CPU og vil gerne clocke den. Så findes der ikke nogen guide rundt omkring ?
-
-
Har også siddet og rodet lidt med mit nye setup, 280FSB var max. Det gav ca. 2500Mhz, jeg tror det er mine RAM der gør jeg ikke kan komme højere (kører med en geil og en khx til jeg får penge til nye).
-
Hey sorry for OT...
Men jeg har lige bestilt følgene:
Asus A8V Deluxe Rev. 2.0
A64 3200+ 0.09nm
Zalman CNPS 7700Cu
Men efter at have set mig lidt omkring er jeg nu kommet i tvivl om jeg overhovedet kan starte skidtet op når det ankommer, her tænker jeg på de "problemer" som der har været med 0.09nm CPUér og visse mobo´s, som gjorde at man var nødsaget til at opdatere Bios på sit mobo, kan jeg blive udsat for det samme når jeg modtager mit Asus board, nogle siger ja og andre siger nej, men hva med dig Kim har du skulle opdatere din bios??
Jeg har hverken Diskette drev eller viden nok til at lave en biosopdatering, så det er lidt derfor jeg spørger...
Igen sorry for OT
-
Jeg havde ingen problemer Bjørn B.
Mit kort havde næst-nyeste BIOS. (1007)Dog skal du have en disk klar med bios (drivers) til satacontrollerne.
-
Oprindeligt indlæg af Bjørn B
Hey sorry for OT...Men jeg har lige bestilt følgene:
Asus A8V Deluxe Rev. 2.0
A64 3200+ 0.09nm
Zalman CNPS 7700Cu
Men efter at have set mig lidt omkring er jeg nu kommet i tvivl om jeg overhovedet kan starte skidtet op når det ankommer, her tænker jeg på de "problemer" som der har været med 0.09nm CPUér og visse mobo´s, som gjorde at man var nødsaget til at opdatere Bios på sit mobo, kan jeg blive udsat for det samme når jeg modtager mit Asus board, nogle siger ja og andre siger nej, men hva med dig Kim har du skulle opdatere din bios??
Jeg har hverken Diskette drev eller viden nok til at lave en biosopdatering, så det er lidt derfor jeg spørger...
Igen sorry for OT
Nå.. så fik jeg dig overtalt alligevel?
Du bliver IKKE skuffet kan jeg fortælle dig
Der er ingen problemer med Rev2 MB. Jeg ved ikke hvor du har bestilt dit, men hos M-E.dk lå der en 1007 BIOS på, hvor 1008 er den nyeste.
-
Hej.
Jeg har bestilt hos Shg.dk, og det er Non Wifi udgaven jeg har bestilt, og de havde ikke nogen på lager først om 3-4dage så jeg går ud fra de får helt nye hjem, men det glæder mig da at jeg kan undgå det BiosOpdatering´s sjov...
Med hensyn til SATA bios dimsen, så bliver det nok ikke aktuelt, da jeg ikke har SATA diske, så det kan vel være lige meget?
Takker for hjælpen
-
Oprindeligt indlæg af Bjørn B
Hej.Jeg har bestilt hos Shg.dk, og det er Non Wifi udgaven jeg har bestilt, og de havde ikke nogen på lager først om 3-4dage så jeg går ud fra de får helt nye hjem, men det glæder mig da at jeg kan undgå det BiosOpdatering´s sjov...
Med hensyn til SATA bios dimsen, så bliver det nok ikke aktuelt, da jeg ikke har SATA diske, så det kan vel være lige meget?
Takker for hjælpen
Bios updates foregår fra Windows