Bruger Explorer,er der nogle fordele ved at bruge nogle af de andre browsere ?
Hvilken Browser Bruger I???
-
-
Hvis i vil have spyware, malware og alt muligt andtet *ware, samt være åbne for diverse onde activx-, java- og andre scripts skal i da endelig bare fortsætte med IE og Avant. Hvis i derimod vil være sikrede mod det førnævnte og vil kunne ændre jeres browser til nærmest mindste detalje vælger i Firefox.
-
*host*
Det kan man altså også i Avant..
*host* -
Ikke lige så meget, nej. Der er flere hundrede extensions til Firefox.
-
Oprindeligt indlæg af Alaza
Firefox pga. Avants stigende ustabilitet.har nu heller ikke haft nogen problemer med avant i det halve år jeg har brugt den... den virker bare 100%
-
Hvis man er bar en smule aktiv mht. surfing vil man kunne se en forskel på antal af spyware osv. hvis man skifter til Firefox. Avant er, som sagt, bygget over IE så den er lige så dårlig mht. sikkerhed.
-
Har du nogle sider med extensions som du kan anbefale? Tjecker self lige google, men hvis du kendte cream of the crop..
-
Ja, alle de følgende kan downloades på http://update.mozilla.org/extensions/?application={ec8030f7-c20a-464f-9b0e-13a3a9e97384}
Allow Right Click - siger nærmest sig selv. Går uden om folks lame-ass "du må ikke højreklikke!"-scripts
Nuke Anything - kan fjerne et element midlertidigt fra en side, f.eks. hvis en reklame blokere for noget indhold"
Disable Targets For Downloads - forhindrer at der bliver åbnet et nyt vindue når man henter filer direkte
Gmail Notifier - siger sig selv
Magpie - kan hente f.eks. alle de billedfiler en given side linker til... ganske brugbart
Openbook - fikser "add bookmark"-funktionen lidt
User Agent Switcher - hvis jeg f.eks. skal ind på en IE-only side (GRRR)
IEview - tilføjer funktionen "view this page in IE" i højre-clicks menuen, til de sider som kun kan vises af 'Internet Explorer'.
Winupdate - tilføjer winupdate i Firefox.
Linkification - Denne ext. gør, at FF ikke laver det dér gule betændelses-snask rundt om links´ne.
SuperScroll - Super god extension, der gør det muligt selv at indstille hastigheden som man scroller med.
All-in-one Gestures - Af alle mouse gesture extensions synes jeg den her den bedste. Et must for Firefox brugere!
Single Window - Åbner eksterne links i tabs i stedet for et nyt vindue.
-
Bruger også avant
Har forsøgt mig et par gange med FireFox. Der er dog nogen småting jeg er irriteret over, men måske det er mig der ikke har indstillet det ordenligt?Man skal starte tab-baren hver eneste gang man starter firefox, hvorimod i avant er den der altid, og åbner altid i tabs. Kan jeg ikke rigtig få til at virke i FF.
Og så ser tweak siden lidt mærkeligt ud? Som om der er dobbelt linieafstand i nyheds-spalten og et par andre småting
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Ja, alle de følgende kan downloades på http://update.mozilla.org/extensions/?application={ec8030f7-c20a-464f-9b0e-13a3a9e97384}Allow Right Click - siger nærmest sig selv. Går uden om folks lame-ass "du må ikke højreklikke!"-scripts
Nuke Anything - kan fjerne et element midlertidigt fra en side, f.eks. hvis en reklame blokere for noget indhold"
Disable Targets For Downloads - forhindrer at der bliver åbnet et nyt vindue når man henter filer direkte
Gmail Notifier - siger sig selv
Magpie - kan hente f.eks. alle de billedfiler en given side linker til... ganske brugbart
Openbook - fikser "add bookmark"-funktionen lidt
User Agent Switcher - hvis jeg f.eks. skal ind på en IE-only side (GRRR)
IEview - tilføjer funktionen "view this page in IE" i højre-clicks menuen, til de sider som kun kan vises af 'Internet Explorer'.
Winupdate - tilføjer winupdate i Firefox.
Linkification - Denne ext. gør, at FF ikke laver det dér gule betændelses-snask rundt om links´ne.
SuperScroll - Super god extension, der gør det muligt selv at indstille hastigheden som man scroller med.
All-in-one Gestures - Af alle mouse gesture extensions synes jeg den her den bedste. Et must for Firefox brugere!
Single Window - Åbner eksterne links i tabs i stedet for et nyt vindue.
Cool, mange tak.. Stødte dog på siden på google, men den ser også ud til at have alt!
Vil da prøve de scripts du anbefaler der.. Allerede installeret er;
Mouse Gesture: Temmelig ubrugeligt imo, men meget sjovt..
Minesweeper: Hvem kan leve uden at have Minesweeper Classic (tm) integreret i sin browser?
Fusion 0.6: Ok, den er installeret.. Men kan fandme ikke lige huske hvad det er den gør..
-
Du har ret i at Firefox kan tage lidt tid at sætte op første gang, men når det først er indstillet efter ens behov kører det også som en drøm.
-
Okay så - Kan være jeg lige skal tage mig sammen og bøvle lidt med det en dag så
Kan du sige mig mht. tab-værktøjslinien, hvordan man får den til at blive der hele tiden?
-
Du downloader bare extension'en ved nav "Tabbed Browsing", den tilføjer en side inde i Options hvor du kan slå det til.
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Du har ret i at Firefox kan tage lidt tid at sætte op første gang, men når det først er indstillet efter ens behov kører det også som en drøm.Jeps.
Har her til aften skiftet tilbage til 0.93 så jeg kan smide nogle af de rigtig fede skins fra deviantart på
-
Bruger IE og har ingen problemer med spyware eller andet snot. Surfer ellers meget rundt på hele "www". Har bare SpyBot og mit NIS til at sørge for, at mit "Alter" holdes fri for "slige" ting. Behøver ikke alt det ekstra gejl, som nogle af de andre kan.
-
Avant er den jeg fortrækker.
-
firefox - dejlig enkel
-
Firefox PR 1
What else?!
-
Firefox
-
Efter at have givet Firefox en chance for tredie gang er jeg tilbage og bruge avant igen.
Den er bare lige en tak bedre og man skal ikke bruge mere en et par sekunder på at indstille den, ikke ligesom FF som kan tage flere timer at få til at køre ordentligt. (måske fordi jeg er en n00b)
Men jeg kan bare lide avant en lille smule bedre end FF