Vand på grafikkort

• Hey jeg har lige monteret et h2o system, og god som jeg var tænkte jeg. at det sikkert virkede første gang... Men jeg bliv alt for hurtigt klogere...

Da jeg tænte for vandkølingen og vandet løb rundt, leakede det fra næsten alle fittingsne... :( Og ned på mit nye Sapphire READEON x800xt til 4k... Det så der jeg sagde UPS!... Heldigvis ? havde jeg slukket for alt strøm til mit system, så det kun var vandkølingen der kørte...

Så er det så jeg vil vide, kan mit gfx kort stadig virke/er der en mulighed for at det stadig virker ?
    Det drejer sig ikke om et helt hav, men dog en lille sjat... Kan ikke huske hvor meget for der håndklæde jeg havde ved hånden, kom hurtig oven på kortet :)

Det skal lige siges, at jeg hurtigt fik fat i en hårtørre og fik blæst lidt på kortet...

Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

• Vil ihvertfald skille maskinen af, og så lad det tøre 100% igennem inden jeg vil prøve at sætte det i igen... Måske kan du være heldig, men ved ik helt.

Og så næste gang vil det nok være en god ide at lade dit vandkølings system test kører i mindst 1 døgn inden du montere det i selve maskinen ;)

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet 3 gange, sidst af Henrik- ().

• Hvis der slet ingen strøm var i com'en skulle der ikke være noget problem bare hardware er tørt når der tændes.
    Man kan jo i teorien dyppe hele computeren under vand, hive den op og tørre den uden skader... i teorien...

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    Hvis der slet ingen strøm var i com'en skulle der ikke være noget problem bare hardware er tørt når der tændes.
    Man kan jo i teorien dyppe hele computeren under vand, hive den op og tørre den uden skader... i teorien...

hmm det var godt nok et stik fra skærmen til kortet, og der var tændt for skærmen på kontakten (den på væggen) men ikke på selve skærmen...

Kan der komme støm igennem der ? (nok til at kortet muligvis er smadret ?

Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

• Ska li siges jeg var med under hele forløbet, bare for at undgå total forvirring ;)

Som jeg sagde til dig, så burde der ikk være sket noget, hvis det bare får lov til at tørre _fuldstændigt_

Der kommer ikk så vidt jeg ved noget/nok strøm igennem skærm stikket, og specielt ikk når kortet og skærmen er slukket

Du må bare håbe på det bedste, tue, det ville være surt at smide 4k ud af vinduet til et nyt x800xt... GL'n'HF <- Måske lidt upassende med HF, men wtf? :)) ihvertfald good luck herfra ;)

• Hmmm... mon ikke han ka få det byttet hvis det er gået istykker, for hvis det er gået istykker af vandskade, er der jo ingenting at se, bare et grafikkort der ikke virker, ergo... produktionsfejl... ???

• fair nok... Jeg håber på det bedste, men jeg tror nu heller ikke der er sket noget, jeg er bare sinsygt nervøs... :-s

• Tror du ikke det er ved at være tørt? er lidt spændt på at høre hvodan det gak...

• Mens du venter kan du jo køre systemet for at tjekke om det nu er helt tæt...

Jeg har en gang haft et bundkort der fik vand på sig mens det kørte, virker stadig...
    Du kan også tænke på Tom H han har også problemmer med vand, når hans system slukkes...

Hvis du finder noget der er utæt, så gøre det tæt og kør det ca. et døgn, finder du så nu utætheder, så er det forfra, gør det tæt, og et døgn...

• der sker ikke noget med det hvis du lader det tøre igen de fleste af komponenterne på kortene lige så på bundkortene og andre dele har en tynd lakering så de kan tåle at blive våde MEN husk at lade dem tøre inden der sættes strøm på igen 8)

• Sidst da det skete for mig tørede jeg det synlige vand af, men have på fornemmelsen at det ik var nok så jeg brugte en kompressor til at bæse lidt på det. Og det var ik helt dumt fordi der var lidt vand i AGP porten og et par andre steder hvor man ik kan komme til.. Efter 3 timers hårdt arbejde med at tørre det så fungerede det igen..

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    Tror du ikke det er ved at være tørt? er lidt spændt på at høre hvodan det gak...

Jeg skal have købt nyt køler hoved til min cpu, og så se om det er tæt... Så der går nok lidt tid, men jeg skal nok skrive når det virker... <--- rimlig optimistisk ? :P

Ej efter hvad I siger, så skulle der ikke være nogen problemer, så det tror/håber jeg på :D

• Husholdingssprit ;)

Der sker ikke noget. Har selv prøvet det samme, dog var der strøm på maskinen. Men der skete ikke noget.

Det var ikke Johnnys hoveder der blev utætte, men en slage der gav op.

Tør kortet godt af og start så igen.

---
    the Duke