Lidt isolering

Oprindeligt indlæg af Raller

woooow det ser sørmer vildt ud :)) :))
    med DVI og det hele !

Jaaa... vild det er den da, men nu er det jo ikke den der skal trække alt opmærksomheden ;) :))

• Ser rigtig godt ud - Hvor langt er vandet kommet ned i temp. nu ?(

Hvor langt nede i temp. har du egenlig haft vandet nede på med din Waterchiller eller hvad regner du med ?(

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Ser rigtig godt ud - Hvor langt er vandet kommet ned i temp. nu ?(

Hvor langt nede i temp. har du egenlig haft vandet nede på med din Waterchiller eller hvad regner du med ?(

er nede på 14,3ºC nu...

Har haft det nede på -14,5ºC på min amd maskine med isolering som var virkelig dårlig, stoppede dog da jeg så en dråbe hænge bag på mobo :boxed:

Oprindeligt indlæg af Try-this

er nede på 14,3ºC nu...

Har haft det nede på -14,5ºC på min amd maskine med isolering som var virkelig dårlig, stoppede dog da jeg så en dråbe hænge bag på mobo :boxed:

hmm... kan du ikke lade det stå og køle natten over ? ...

er nede på 14,3ºC nu...

Har haft det nede på -14,5ºC på min amd maskine med isolering som var virkelig dårlig, stoppede dog da jeg så en dråbe hænge bag på mobo

Hehe, havde nok også selv stoppet så..... Lyder til at den kan lave en fin temp - sidder selv og får lyst til at gå igang med køleskabet :))

|^|Dell Inspiron 6400

Oprindeligt indlæg af FlexQ

hmm... kan du ikke lade det stå og køle natten over ? ...

Helst ikke, skal lge føle mig sikker med det først, vil gerne lige "være til stede" når væsken når på minus grader de første par gange så jeg kan tjekke at alt er okay ;)

Hehe, havde nok også selv stoppet så..... Lyder til at den kan lave en fin temp - sidder selv og får lyst til at gå igang med køleskabet :))

Kan du jo også roligt gøre, så er køleskabet jo klar, når jeg er ved at være færdig med guider osv. ;)

Kan du jo også roligt gøre, så er køleskabet jo klar, når jeg er ved at være færdig med guider osv

Har godt nok også kraftigt overvejet at lege med det på et senere tidspunkt... Skal lige have lavet nogle kølehoveder her om et par uger, så må tiden vise om en simpel WaterChiller ikke kan komme på tale. Fandt dog lige ud af at jeg kun kan lave 4mm kanaler med vores maskiner, så ved ikke helt om D-TEK WHITE WATER designet bliver droppet pga. for få kanaler... Men skal lige have set på det når jeg kommer til et ordenligt tegneprogram - Paint er ikke for godt når det handler om mm ;)

|^|Dell Inspiron 6400

Har godt nok også kraftigt overvejet at lege med det på et senere tidspunkt... Skal lige have lavet nogle kølehoveder her om et par uger, så må tiden vise om en simpel WaterChiller ikke kan komme på tale. Fandt dog lige ud af at jeg kun kan lave 4mm kanaler med vores maskiner, så ved ikke helt om D-TEK WHITE WATER designet bliver droppet pga. for få kanaler... Men skal lige have set på det når jeg kommer til et ordenligt tegneprogram - Paint er ikke for godt når det handler om mm ;)

Du kan roligt gå i gang, der er lidt spændende at lege med ;)

• Det var da et spændende projekt du har gang i der try-this.
    Det blir godt at se nogle benchresultater når du er kommet langt nok ned i temp. Hvor langt regner du med du kan komme ned i temp? og hvor længe tager det?

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

Oprindeligt indlæg af Switz
    Det var da et spændende projekt du har gang i der try-this.
    Det blir godt at se nogle benchresultater når du er kommet langt nok ned i temp. Hvor langt regner du med du kan komme ned i temp? og hvor længe tager det?

Takker

De -14,5ºC kommer jeg kun ned på i en weekend med masser af tid til at lege, men under frysepunktet kan jeg godt kommer på en hverdag (kommer jo lidt an på hvor varmt vandet er når man går igang) ;)

Kan ikke huske præcis hvor lang tid det tager..

• Hvor meget strøm bruger din waterchiller så?
    Og køre du din pc mens det køler ned?

Hvorfor har du valgt at have så stor et resuar/dunk når du skal opnå - temp? Hvis det var med waterchiller skulle man da umiddelbart tro at det ville være smart for dig at have mindre vand at køle ned!

Hvormeget larmer sådan en waterchiller egentlig :)

Og sidst men IKKE mindst :clap: Hvor pænt har du egentlig fået det til at se ud efterhånden ;)

Regards Nosfer@tu

• mmm ja tid, men det er da ret godt at du kører 3900 på cpu lige nu. Mon det er muligt at ramme de 4.0? Det tal ligger så godt på tungen he he.

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

• 1: Aner det ikke, men det er jo en gammel køleskabskompresser såå mon ikke det er ligesom et køleskab der kører for fuld skrald...

2: Har jeg gjort her i aften, men har lige slukket den (altså computeren)

3: Køleelementet er ret stor og havde ikke andet det passede ned i....

4: Har sat en 120mm blæser til at blæse på radiatoren til kompressoren, det er den der larmer mest (25-35db, ved det ikke helt), køleskabet i sig selv larmer næsten ikke...

5: resultaterne blir ikke bedre alt efter hvor pænt det er så har ikke gjort mere ved det ;)

mmm ja tid, men det er da ret godt at du kører 3900 på cpu lige nu. Mon det er muligt at ramme de 4.0? Det tal ligger så godt på tungen he he.

Det er det jeg sigter efter 1:1 med ram og 2-2-2-5, burde være muligt med min ddr booster :evil:

• Ram booster??? har du evt et link til sådan en fætter? Jeg aner ikke hvad det er og hvad den gør?, men mit bud ville være at den øger strømmen evt?

Oprindeligt indlæg af Try-this

Det er det jeg sigter efter 1:1 med ram og 2-2-2-5, burde være muligt med min ddr booster :evil:

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

• Ahh sådan en fætter. Troede den ville være væsentlig dyrere. Måske man skulle overveje sig sådan en når man kommer hjem fra Belgien ( arbejde= Isolatør )

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

Ahh sådan en fætter. Troede den ville være væsentlig dyrere. Måske man skulle overveje sig sådan en når man kommer hjem fra Belgien ( arbejde= Isolatør )

Jep, det er en dejlig ting at have :D

Slukkede jo for chilleren i går kl lidt over midnat (teknisk set i dag), og da jeg slukkede var vandet nede på 11,9ºC, ligenu er det 13,4ºC så temp er kun steget 1,5ºC i nattens løb :D

Oprindeligt indlæg af Teffer
    det må jeg gi dig... det er godt nok tip top arbejde...! Kan godt være jeg spør sumt men har en computer godt af at være minus 14,5 grader`?

Jo tak :)

Ja så længe den er isoleret ordentlig så er det godt, og den kan snildt holde til meget lavere temperature. Tom Holck kører f.eks. med en speciel kompressor køling der får temperaturen ned på -118ºC, og andre køler med LN2 som er -190ºC (mener jeg det er)...