Nyt Legetøj..

• Hej venner

Først lidt billeder. :

[Blocked Image: http://w1.825.telia.com/~u82509108/DIGfx2.JPG]

[Blocked Image: http://w1.825.telia.com/~u82509108/DIGfx.JPG]

Jeg synes lige jeg vil vise jer lidt nyt legetøj, og meget gerne høre nogle ider til et nyt og forbedret design til vores CPU køler - Da bunden er NOGET tynd.

Gerne en lille skabelon til hvordan jeg skal fræse hovedet.. Jeg har tænkt over at lave en "bane" i hovedet - og en slags "riller".. Mange ting har jeg tænkt over, men er aldrig kommet frem til noget konkret.!

• Hvad bliver der smækket ude på enden? Der hvor det store rør ligesom løber ud, hvis du forstår..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Altså røret skal ind og sidde på et X800 XTPE hvis det er det du hentyder til?

Den anden ende :P

Hvilken køling bruger i?

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Oprindeligt indlæg af kio_liex
    Ser interesant ud...

Er det kun til grafikkortet?

ja denne her er men de har også en til cpu som er lavet af et modificeret j2o kølehoved med et rør på.
    det er det jacob nævner de har nogle "problemer" med og vil have et nyt.
    je gvil tro det handler om at bunden er for tynd - dette gør at det bliver hurtigere koldt, men man har samtidig ikke ret meget kulde klar i blokken, dvs at den skal køles af isen når der kommer den mindste varme, mens man med mere metal i bunden får mindre udsving ved skiftende load.

edit: forresten jacob, diameter på røret, og hvilket værktøj du kan bruge:
    kan du bruge en drejebænk?
    kan du planfræse?
    og kan du sætte fræseren til at skære vertikalt med en klinge?

• jeg kan ikke rigtig tegne det ordentligt i sketchup og vil ikke udsætte digfor mine evner i paint så jeg vil forsøge at forklare det:

hvis i har jeres kobber, som selvfølgelig har større snitflade end rørets dimensioner, sætter i det i drejebænken og drejer det ind mod midten til i får en cylinder der er næsten lig med rørets indre diameter, men en anelse mindre så det lige kan gå over. lav den cylinder ca 1 cm høj tror jeg. Derefter hiver i blokken ud af fræseren. der hvor den holdt fast er der så et stykke hvor der ikke er fræst ind. lad jeres bundtykkelse (kan ikke helt huske hvad man anbefaler??) være tilbage af det og skær resten af. Fræs bunden plan.
    fræs derfter spor gennem hele det øverste cylinderstykke med 1 cm mellemrum måske, så de danner et gitter med 1x1 cm klodser på bunden.
    ca som det her:
    [Blocked Image: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/ph-mcw5k-1.jpg
    og sæt så røret over og lod det sammen.
    jeg tror det er den bedste metode, ellers måske bare en plade med nogle huller i som lardarse bruger.

forresten er det ikke gabbax's gpu-container i har??

• Hej slacker

MAnge tak for dine svar, men jeg er lidt rundt på gulvet, har været ude og lave lidt hårdt arbejde så er ret kvæstet.

Kan du evt. stille alle dine spørgsmål op som hehe.. 1,2 og 3 osv.? Gør det lidt nemmere for mig.

En konklusion som der allerede er blevet draget, bunden er for tynd på vores gamle CPU container den skal laves om. har et stykke kobber på 300x50x8MM.. Det er hvad i har at rode med. Havde nok forestillet mig at besøge en kammi jeg har også få lavet et doblt bund, dvs en 16MM bund som så jeg fræser i. Har selv adgang til CNC fræser med dertilhørende.