Blæser på grafikram?? Forslag???

• Tja...

Jeg fik sat heatsinks på mine ram og fik 6Mhz mere ud af dem...

Men de afleder ikke varmen ordentligt jo...

Så tænkte på at tage en meget stille blæser ovenpå dem...

Men hvordan gør jeg det???

Den kan jo ikke lige umiddelbart sættes nogen steder...

Så ville bare høre hvordan man kunne gøre det...

Og så lige høre om der var en der havde billeder af mossfets på et grafikkort??? Hvor sidder de henne??

• Jeg har skåret et hul i siden på mit kabi lige ud for gfx'et. Deri har jeg sat en 19db Papst-blæser til at blæse henover gfx'et.

ASUS Rampage Extreme IV motherboard
    3930K @ 4646 Mhz
    GTX 1080
    4 x 4gb Mushkin 2133Mhz cl9
    Windows 10 Pro 64-bit
    Corsair TX850 V2

• En blæser hængende???

Puha... Svinger den ikke når den fan drejer rundt??? Hehe...

Tror ikke rigtig der er plads til det...

Tænkte nu mere på en eller anden måde at få blæseren på siden af grafikkortet... Der er jo ram på begge sider af det...

• Tja.. med 3 snore til at holde fat i en blæser, samtidig med at al vibration er væk, så er det slet ikke så galt... Selvom det lyder som en lidt crazy ide... :))

Men hvis du vil have det til at side ud for rammene -monteret fast, så kan du vel næsten kun have en blæser sidende i kabinetsiden, eller måske fastgøre den på en eller anden måde til GFX'et...?

• DOOH...

Jeg har ikke haft kabinet siden siddende på i LANG tid :D

Så havde sfølig glemt at der allerede sad en blæser der :D

Haha... Kabinettet har bare stået åbent i ½ år...

Nå sætter den på og ser om det hælper...

• Ellers kan du sætte nogle ben på blæseren, så den kan stå på grafikkortet, har selv gjort det med nogle tændstikker.

Oprindeligt indlæg af noxon

Ellers kan du sætte nogle ben på blæseren, så den kan stå på grafikkortet, har selv gjort det med nogle tændstikker.

Med tændstikker???

Vælter den ikke???

• jeg har bare sat en blæser på, på bagsiden, altså bare lagt den der.

så er der en modificeret gfx køler, hvor 80 mm blæseren kaster meget luft på rammene på forsiden

• Men er der ikke en måde man kan sætte blæsere til at blæse DIREKTE på de ram... Ikke bare tæt på... Ligesom blæseren blæser på en CPU... Det er intenst på 1 sted... Kan man ikke det på en smart fix måde???