Er der plads til en Zalman ZM80D-HP på mit bundkort?

  • Jeg tænker på at købe en Zalman
    ZM80D-HP + blæser:
    [Blocked Image: http://www.edbpriser.dk/pictures/93863.jpg]


    Men den fylder jo ganske gevaldigt, og jeg er nervøs for, om der er plads til mine ram-stænger på bundkortet, som er et Albatron KX18D II:
    [Blocked Image: http://www.albatron.com.tw/images/product/it/mb/Picture/Big/KX18DProII.jpg]


    Grafikkortet er et Club3D FX5900XT. Afstanden fra bundkortet op til centrum af grafikchippen er 55 mm. Afstanden fra centrum af grafikchippen hen til kanten af den første ram-klods (placeret i den midterste sokkel) er 77 mm.


    Er der andre, der har erfaring med montage af denne køler på bundkort, hvor ram-klodserne sidder så tæt på AGP-porten? Støder køleren imod?


    Hvis det bare er et hjørne af køleren, kan det løses med med nærmeste 9" vinkelsliber, men en heatpipe, der kolliderer med en ram-klods, vil være mere alvorligt.

  • den er flot den zalman men praktisk set er en NVsilencer nok et bedre valg.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Menmindre dine ramstaenger er 5cm hQje saa er der plads. Nej der er 99% sikkert plads. Der der plejer at driller en nogen kabinetter er mere om gfxkortet med k'lren kan vaere der for de nederste HDs.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    den er flot den zalman men praktisk set er en NVsilencer nok et bedre valg.......


    Jeg har haft kig på den. Jeg har desværre ikke været i stand til at finde nogen sammenlignende tests af netop de to. Jeg har derimod fundet en test, hvor Zalman'en blev sammenlignet med den almindelige VGA-Silencer fra Arctic Cooling, som også laver NV-Silencer. Her vandt Zalman - mindre støj, mere køling.


    Er det alene pga. størrelsen, du hellere vil anbefale NV-Silencer, eller er det fordi du ved noget om, hvordan de to performer?


    Det skal måske siges, at jeg går med et case-mod i tankerne. "Case-mod" er måske så meget sagt, da jeg vil smide kabinettet væk. I stedet vil jeg montere alle stumperne ved siden af hinanden på en plade, som jeg kan hænge på væggen eller på bordkanten. Her kommer det til at se lidt dumt ud, at der stikker et lille tyndt grafikkort langt ud fra bundkortet, så den ekstra fylde fra Zalman'en ville pynte.

  • Der er masser af plads ved mig. Jeg har også sårn en børge på et lille soltek bundkort, det eneste der sårn set haft voldet probs er afstanden mellem siden på kab og køleren ved mig. (Har sårn et poopy TT kabi med blæser-væg)


    Hvis du virklig er i tvivl, står der så ikke nogen dimensioner på køleren? Så er det bare frem med linialen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tismund
    Hvis du virklig er i tvivl, står der så ikke nogen dimensioner på køleren? Så er det bare frem med linialen :D


    Jeg har skam haft gang i linealen. Det skulle målene i min første posting da gerne vise.


    Problemet er, at jeg har søgt højt og lavt på nettet, men kølerens dimensioner er ikke at finde. Man kan finde dimensioner på indpakningen, man kan finde vægt på køleren, og man kan dimensioner på den tilhørende blæser(den er sjovt nok 80x80 ligesom andre 80 mm blæsere.


    Men efter svarene fra dig og nik.dk ser det ud til, at jeg roligt kan kaste mig ud i det. Problemer med kabinet og harddiske er til at løse. Ellers må jeg jo smide begge dele væk og boote fra floppy fremover.


  • Flobby er også guds gave til folket :D


    Hvis det var mig ville jeg sgu bare kaste mig ud i lortet, min fittede like a glove, men skal self ikke sige om den gør det ved din. Jeg sidder lige og siger mig selv lidt imod, så du skal lige se bort fra alt hvad jeg har skrevet og lade som ingen ting :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tismund
    har lige et semi klogt spørgsmål:


    Kan du ikke bare unlade at bruge den øverste ram-port? eller er det en grund til at den har en fancy farve? :D


    Det kan jeg vist bedst besvare med et citat fra min første posting:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot
    Afstanden fra centrum af grafikchippen hen til kanten af den første ram-klods (placeret i den midterste sokkel) er 77 mm.


    Så jeg bruger skam ikke den øverste sokkel, men jeg var bange for, at køleren nåede helt hen til den midterste sokkel.


    Grunden til farverne på soklerne er i øvrigt, at man kan bruge de to grønne, hvis man ikke kan huske, hvilke kombinationer, der giver dual ram.


    Jeg har lige bestilt køleren sammen med et par NBJ47 chipsæt-kølere. Så nu bliver de næste 2-3 dage uudholdelige. Tak for hjælpen til jer alle.



  • ikke kun er nvsilenceren meget støjsvag og såvidt jeg har hørt mindst lige så effektiv...og den er herre nem at sætte på.......


    derudover har den en fed effekt at den smider den varme luft ud af et pci hul.....dvs du vil højest sandsynelige opleve din cpu falder med 5-10 grader også.....på trods af mit gode airflow faldt cpu 8 grader i idle temp efter den blev monteret...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.