AMD har jo deres helt eget system at køre efter ang. måling på mhz... jeg skal snart ha et amd system så ville lige vide om der fandtes et skema så man kunne tjekke det?
fx en 2400 amd athlon xp 2500+ svarer til en XXXXmhz
AMD har jo deres helt eget system at køre efter ang. måling på mhz... jeg skal snart ha et amd system så ville lige vide om der fandtes et skema så man kunne tjekke det?
fx en 2400 amd athlon xp 2500+ svarer til en XXXXmhz
jeg vil lige kigge på google, jeg tror jeg vil søge efter noget med "AMD XP rating". kommer tilbage med resultatet omlidt..
Kan lige sige at du skal tage højde for de forskellige navne da de har forskellig mængde cache og FSB så du kan ikke kun gå ud fra antal mhz da der som sagt er andre faktore med i det.
Edit:
nu skal du bare se..
Siden du søger
google: list amd cpu
gav bla. denne side: http://encyclopedia.thefreedic…U%20slots%20and%20sockets
der er vist alt du har brug for
okay... takker... det hjalp en del... nu er jeg klar til mit nye system
QuoteOprindeligt indlæg af Teffer
okay... takker... det hjalp en del... nu er jeg klar til mit nye system
Hva ska det så bestå af?
jeg starter med at udskifte mobo og cpu ud til
Abit NF7-S V. 2.0 og barton 2500.... senere (når jeg har monyes i pungen igen) vil jeg købe nye ram HyperX og PoV 5900xt
EDIT: forholdsvis et meget billigt system
QuoteOprindeligt indlæg af Teffer
jeg starter med at udskifte mobo og cpu ud til
Abit NF7-S V. 2.0 og barton 2500.... senere (når jeg har monyes i pungen igen) vil jeg købe nye ram HyperX og PoV 5900xt
EDIT: forholdsvis et meget billigt system
Godt valg må man sige
hvilken køler har du i tankerne?
må jeg anbefale en mobil barton 2500+
QuoteOprindeligt indlæg af Viking
må jeg anbefale en mobil barton 2500+
Det vil jeg gerne tilslutte mig. En XP-M 2500+ er bare en almindelig Barton 2500+, men alligevel har den tre ekstra fordele i forhold til en almindelig Barton:
1. Den er testet til at kunne køre med 0,2 Volt lavere vcore. Dvs. mere plads til at øge vcore, før man får varmeproblemer.
2. Den er låst op fra fabrikken. (Måske lidt ligegyldigt, hvis man køber et nForce2 bundkort.)
3. Den kan noget nedclockning on the fly, så den ikke bliver så varm i tomgang.
1+3 gør den også billigere at fylde strøm på.
de har oz det på prisforskel da Barton 2500 vs. barton mobile 2500
EDIT:
for den pris kan jeg jo få en 3200'er model
så snup mobile 2400+, koster meget mindre
mobile clocer IKKE selv ned i desktop boards. og almindelige processorer kan IKKE længere låses op på nogen måde.
mobil er way to go hvis man vi have fri multi.
3200+ er ikke synderligt bedre end 2500+, du vil ikke opnå andet end måske en smule højere cpuclock, men lavere fsb.
så anbefalder mig en mobile 2400... tror lige jeg laver en tråd om den:P