P4C 3.2 Ghz @ box køler

• Skulle da lige prøve nu hvor det er så fint vejr uden for :D

Satte computeren op i vinduet og proppede en vild powerfluid blæser i siden til at smide kold luft ind i kabinettet...

Resultatet blev:

Superpi 1M stabil op til 3748 mhz ved 1,650 Vcore. (38 sec)

Og kunne testet cpu arithmetic i Sisoftware sandra op til 3825 mhz ved 1,650 Vcore. (ligegodt 11000)

Havde det ikke været fordi min ram begrænsede mig (kan max få 2,8V), så havde jeg nok fået 37 sek i superpi, men var nødt til at køre 5:4 på dem, håber en OCZ ddr booster kan lave om på det ;)

• Try-This: jeg sad lige og læste lidt på din HP, under guider står der:" dette kan gøres ved at sætte en 80mm blæser i bag i kabinettet til at blæse indad og en 80mm blæser i foran i kabinettet til at blæse udad."

Skulle det ikke være omvendt?
    En foran til at suge ind og en bagved til at blæse ud?

På den måde fjerner du den varme luft fra CPU som gerne sidder bagerst i kabinettet, på "din" måde suger du frisk luft henover cpu som så bliver varmet op og så hen over resten af éns HW. :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af mdj
    Try-This: jeg sad lige og læste lidt på din HP, under guider står der:" dette kan gøres ved at sætte en 80mm blæser i bag i kabinettet til at blæse indad og en 80mm blæser i foran i kabinettet til at blæse udad."

Skulle det ikke være omvendt?
    En foran til at suge ind og en bagved til at blæse ud?

På den måde fjerner du den varme luft fra CPU som gerne sidder bagerst i kabinettet, på "din" måde suger du frisk luft henover cpu som så bliver varmet op og så hen over resten af éns HW. :)

Det jeg har tænkt er at jo tættere på cpu'en den kolde luft kommer ind jo bedre..., ved faktisk ikke hvad der er bedst..

*snow
    tror grunden til at din 2,4@3,4 får det samme som min ved 3,2@3,8 er nok forskellen i fsb... det kræver jo en del højere fsb for en 2,4 at nå 3,4, end for en 3,2 at nå 3,8...

Oprindeligt indlæg af Try-this

Det jeg har tænkt er at jo tættere på cpu'en den kolde luft kommer ind jo bedre..., ved faktisk ikke hvad der er bedst..

*snow
    tror grunden til at din 2,4@3,4 får det samme som min ved 3,2@3,8 er nok forskellen i fsb... det kræver jo en del højere fsb for en 2,4 at nå 3,4, end for en 3,2 at nå 3,8...

Vil nok mene det samme som MDJ..
    Den skal ta kold luft forfra, og ikke den varme luft der somregel er bagtil.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb