IEXPLORE.exe

  • Har søgt lidt på nettet omkring denne her fil, og den skulle umiddelbart godt kunne være spyware-relateret.


    I mine processes, står den til at være åben 2 gange, men har slet ikke IE åben, så spyware er min første tanke...


    Synes bare ikke at have været helt heldig med at finde den information jeg skal bruge til at elimere problemet, måske nogle her har erfarring med problemet eller bare er bedre til at søge end jeg ...

  • hedder den rigtige ikke iexplorer.exe .....er ret sikker på det er en dejlig virus/spyware du har fået...søg efter selve filen og del det dir den er i....husk at lukke den i task manager...derudover er der muligvis en anden fil der laver disse filer...så du slipper nok ikke for et antivirus scan...evt prøv onlinescannerne hos mcafee (eller stinger) pandasoftware.com og symantec

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hedder den rigtige ikke iexplorer.exe .....er ret sikker på det er en dejlig virus/spyware du har fået...søg efter selve filen og del det dir den er i....husk at lukke den i task manager...derudover er der muligvis en anden fil der laver disse filer...så du slipper nok ikke for et antivirus scan...evt prøv onlinescannerne hos mcafee (eller stinger) pandasoftware.com og symantec



    nej... den "rigtige" hedder iexplore.exe

  • sorry my bad...men o kan oxo hedde 0 i den fakede fx...hvilket gør den svær at se...og iexplorer kan faktisk hænge efter man har lukket for browseren...men jeg har fået et boost efter jeg reinstallerede win og kom sp2 direkte ovenpå sp1 .....før havde jeg en del probs med at tingene ikke ville lukke rigtigt ned...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Well, jeg må prøve det hijack halløj på et tidspunkt ...


    Man kan ikke lukke dem ned, da den laver 2 nye.


    Men har undersøgt nogle ting omkring at fjerne skidtet, men det var ikke nyttefuldt, men nu vil jeg prøve hijack en gang ...

  • har haft dend er før ja....der er 2 filer som sørger for der bliver lavet en ny hvis du sletter dem.....kan sq ikke huske hvilken scanner der fik ram på dem, men prøv lige panda aktivescan...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har haft dend er før ja....der er 2 filer som sørger for der bliver lavet en ny hvis du sletter dem.....kan sq ikke huske hvilken scanner der fik ram på dem, men prøv lige panda aktivescan...


    øhh, kender ikke den ... er det online eller noget der skal downloades ? ...


    Btw, har prøvet Hijackthis, der synes jeg ikke var noget ..

  • ja pandasoftware er online scanner, der faktisk er rigtig god...mcafee har desuden stinger der tager de nyeste vira....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ja pandasoftware er online scanner, der faktisk er rigtig god...mcafee har desuden stinger der tager de nyeste vira....


    okay, det må jeg lige afprøve ...


    Pt har jeg brugt det der Wintasks Pro 5, hvor jeg har blokeret de 2 filer. Kan så heller ikke lige bruge IE for tiden.