Program til beskæring af billede

  • Muahahaha!
    Ja eller jeg kunne bruge et af alle de andre 7 billedeprogrammer jeg bruger!
    Men det jeg søger er et program hvor man hurtigt kan placere et snit på ex: 290x200 over et billede på 1024x768!
    Jeg skal bruge det til at lave en masse billeder samme størrelse og der må være et program der kan gøre dette hurtigere end ex: paint!

  • Det her er rigtigt godt lille program.. Som jeg har brugt i ca. 10 år.


    http://www.meinder.adsl.dk/download/programmer/ipplus.rar

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Muahahaha!
    Ja eller jeg kunne bruge et af alle de andre 7 billedeprogrammer jeg bruger!
    Men det jeg søger er et program hvor man hurtigt kan placere et snit på ex: 290x200 over et billede på 1024x768!
    Jeg skal bruge det til at lave en masse billeder samme størrelse og der må være et program der kan gøre dette hurtigere end ex: paint!


    nu du siger du allerede har 7 andre så går jeg ud fra du har Adobe photo shop? der er da en mega nem scaling funktion i det? hvorfor bruger du ikke den?

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^


    nu du siger du allerede har 7 andre så går jeg ud fra du har Adobe photo shop? der er da en mega nem scaling funktion i det? hvorfor bruger du ikke den?


    Igen fordi det tager "For lang tid" hvis man sidder med 50 billeder der skal have et bestemt mål. Men jeg bider det i mig og bruger den gamle metode (Langsommelige)!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl


    Igen fordi det tager "For lang tid" hvis man sidder med 50 billeder der skal have et bestemt mål. Men jeg bider det i mig og bruger den gamle metode (Langsommelige)!


    Photoshop har en batch funktion, som med fordel kan bruges hvis du skal lave den samme operation på mange billeder. Så viser du den bare én gang hvorfan det skal gøres og sætter den til at gøre det samme på resten...

  • Irfanview er også glimrende.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr