OC = Computer Slukker

  • Jeg har et problem med min computer - den går ud når jeg overclocker og samtidig belaster den.
    Altså hvis jeg clocker bare op til 2200 mhz og kører PiFast, går den ud. Dvs. at den slukker bare - ikke noget med at fryse eller genstarte..


    Først troede jeg det var min PSU, men det er det 100% ikke. Det er heller ikke mine RAM, og jeg ved også min CPU kan klare det.


    Hvad kan det være?


    Noget andet underligt er at, efter den går ud, er jeg nødt til at slå strømmen til og fra igen før jeg kan tænde

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().

  • Når den er gået kold/varm:D så burde du lige sætte en finger på mosfets og mærke om de er meget varme. Hvis de er så sæt en blæser til at blæse på dem, eller find en lavere stabil hastighed..


    Jeg har selv sat en 120mm ovenover mine mosfets det gjorde det muligt at clocke lidt mere..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB


  • Jeg er ked af at sige at min umiddelbare konklusion er at det er din CPU! Jeg havde NØJAGTIGT samme problem på et tidspunkt med min Athlon XP!


    Jeg kunne ikke forstå at pc´en i bund og grund virkede, men hver gang den blev bare lidt belastet eller man clockede den så gik den ud!


    Det endte med at jeg skiftede mobo, ram og PSU ud, men intet held! Jeg endte med at konkludere at der var CPU og skiftede den ud, og så kørte det hele.


    Problemet var at jeg havde monteret en Socket A køler og ikke havde været forsigtig nok, så der var røget en mikroskopisk bid af coren på CPU´en! Og det kunne den ikke tåle.


    Så hvis du har monteret køler for nyligt, så er det nok det du skal overveje kan være årsagen!


    Men jeg kan selvfølgelig også tage grueligt fejl, og så må de undskylde Hr. :)



    P.S. Jeg kan lige nævne at grunden til at jeg er næsten sikker på det er det, er nemlig at jeg havde nøjagtigt samme problem med at man skulle slukke PSU efter den var gået ud for at kunne tænde den igen!!

  • Hm.. tak for jeres forslag..


    Skal lige ha' noget på plads, Mosfets, dem der er lige ved siden af CPU ? (Ram på den ene side af CPU og mosfets på det anden side?) For så vidt jeg kan mærke er de slet ikke varme..


    Min CPU `? Hm.. kunne være - det ville være træls. Den kan selvfølgelig være defekt, men alligevel - jeg har prøvet at køre den 2400 mhz ved std vcore, dog ustabilt. Og det giver ikke rigtigt mening, at jeg ikk kan køre stabilt ved 2200 mhz og vcore let sat op..


    Har dog lagt mærke til min sydbro er ret varm - kan det betyde noget? Jeg har prøvet at sætte en blæser over den, men det er ligesom det ikk hjælper så meget. Og har ikke en profil der er lille nok til at være der :(

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Jeg synes næsten det er et forsøg værd lige at tage CPU ud og kigge efter om der skulle være en flig der er røget af. Jeg er næsten sikker på det er det! Mosfets og sydbro er MEGET usandsynligt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OC-Dog
    Jeg synes næsten det er et forsøg værd lige at tage CPU ud og kigge efter om der skulle være en flig der er røget af. Jeg er næsten sikker på det er det! Mosfets og sydbro er MEGET usandsynligt!


    ok.. Hvis der er tid kan jeg måske prøve CPU'en i min brors computer.


    Bare træls at ta' den Thermalright af :roller:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • ved ikke det helt store om AMD men vil da gætte på at det er din CPU det er bare surt... mendu bliver nok nød til at lade være med at oc eller så send den til RMA hvis der altså er garanti på den endnu


    ps. du kan godt sende den til RMA ude de kan se den er blivet OCer

  • Har lige prøvet CPU'en i min brors
    INGEN problemer :)
    Kan heller ikk se noget galt med CPU'en, ingen halve ben eller lignende.


    Den kørte 2400 hexus pifast stabilt. flere gange. ville aldrig gå på min.


    Så regner med det er bundkortet.. Det har også over et år på bagen, så egentlig ikke dårligt at få et nyt via RMA :D

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Kan det ikk næsten kun være bundkort?
    Edit: Min bror har også Abit NF7

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().