Hej, jeg skal ud og købe et h2o, men jeg er lidt nervøs. Så jeg vil gerne vide hvor sikkert det er, og om forsikringen/garantien dækker hvis, der går hul på en af slangerne, eller noget lignene.
h2o og sikkerhed
-
-
Der er ingen garanti hvis kølingen lækker og kortslutter et eller andet.
Hvor sikkert det er afhænger meget af dig. Hvis du samler det ordentligt og sørger for at lækteste inden du starter pc'en op skulle der ikke være de store risici. -
Der er intet der er sikkert ved vandkøling. Dog er der mange der har haft utætte systemer uden at det har ødelagt hardware. Jeg har en enkelt gang haft en utæt køleblok den tog mit lydkort med i sig i graven.
Og nej, der er ingen garanti der dækker vandskader, så hvis du ikke tør / har råd til at løbe den risiko er vandkøling nok ik noget for dig.
-
ok tak, jeg havde nu håbet at i havde svaret det modsatte...
men jeg køber det nu nok alligevel
-
jeg har haft vandkøling i 2 år. Det eneste der kunne få mit til at "lække" var engang hvor computeren var blevet tændt af uforklarlige årsager uden pumpen var tændt. det gjorde så at vandet begyndte at koge (tror jeg) og slangerne blev bløde og røg af.
Men der skete ikke skade på noget hardware. Og ellers har alt kørt som det skal, så du kan rolig købe det. Sandsynligheden for læk er vel lige så lille som at din SPU blæser fejler en dag..
-
Hvis du ligger mærke til det, så er det sjældent nogen skriver om uheld ifm. vandkøling.
Det kræver dog at man er meget omhyggelig og læktester inden man monterer det.Du får heller ikke noget fra forsikringen hvis din CPU står af fordi blæseren fejlede....
Du kan læse en masse om vandkøling på http://www.h2okoeling.dk