Montage af radiator til vandkøling

• Hvilken vej vil i anbefaler at blæserne skal vende i nedenstående billede:
    [Blocked Image: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/ap_intern_500.jpg]

Der er skåret hul i toppen af kabinettet på et Antec P160 kabi. Radi er en BlackIce Xtreme II, lettere tilpasset indbygningsgitteret fra AquaComputer.

Min umiddelbare tanke var at lade blæseren puste luft oppe fra og ned i kabi, igennem radiatoren naturligvis.

Nu siger studiedata imidertid at den skal suge suft fra radiatoren. Det syntes jeg ikke lyder så effektivt, idet der så ikke bliver blæst luft igennem lamellerne på radiatoren, med frisk luft ude fra kabinettet.

Argumentet fra Studiedata på at blæserne skal vende den anden vej er at den varme luft stiger op nedfra i kabinettet. Men umiddelbart vil jeg sige at det vil være mest effektivt at puste frisk luft ind fra toppen igennem lamellerne.

Billedet viser at blæserne suger luft fra kabi og ikke som jeg havde tænkt mig.

Nogen der har erfaringer med hvad der er bedst ?

• Jeg ville helt klart også mene at det skal siges ud. de fleste radiatore til vandkøling har lamellerne rimelig tæt på hinanden for at have en stor overflade, det er også godt nok men hvis du vil blæse luft ind i kabinettet så bliver airflowet nok reduceret en del pga de tætte lameller.

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

• Min sidder som Studiedata nævner. Ingen problemer. Havde mine betænkninger ved det, da jeg mente det lød tåbeligt at køle radiator og dermed vandet, med luft fra kainettet. Men det virker skide godt.
    BTW: Det tager ikke "et par minutter" at vende blæserne. Jeg syntes det var nemmere at skære hul til radiator og reservoir, end at montere lortet bagefter.

Oprindeligt indlæg af Happy^
    Det smarteste er helt klart at få den varme luft ud af kabinettet.

Du skal bare sørge for at blæserne pakker helt tæt rundt i kanten om blæserne.

Men prøv begge dele, og så vælg det der giver lavest temp. Det kan ikke tage dig meget mere end et par minutter at vende blæserne ;)

Afmontering af radi er desværre en stor opration, grundet tilpasningen til Extreme II radia bruger jeg de korte skruer (3*10 MM) med en møtrik spændt fast på undersiden af blæseren. Blæserne er skruet direkte fast til radiatoren med 3 mm. bundkort skurer :boxed: Lidt alternativ løsning.

Har dog ikke fået sat vand på endnu, der jeg først nu er igang med radi og res. - et danderden dual bay 5 1/4" res. Ville have dette da det sluger godt og vel 1 liter H20.

• Nu har jeg efterhånden haft vand i lang tid, og i 3 forskellige kabinetter.. Min erfaring er at hvis man har et godt airflow i bagenden af kabinettet, så skal blæserne puste nedaf, det har ihverfald altid givet mig det bedste resultat.

Oprindeligt indlæg af s0me1
    Nu har jeg efterhånden haft vand i lang tid, og i 3 forskellige kabinetter.. Min erfaring er at hvis man har et godt airflow i bagenden af kabinettet, så skal blæserne puste nedaf, det har ihverfald altid givet mig det bedste resultat.

Nu skal man også tage højde for forholdene. Hvis herren ikke har noget airflow i forvejen så var det nok en god ide at blæserne sugede ud, ellers ville kabi blive opfyldt med en masse varm luft.. Men hvis han har så tror jeg begge løsninger er lige gode.

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Oprindeligt indlæg af Dalingo

Nu skal man også tage højde for forholdene. Hvis herren ikke har noget airflow i forvejen så var det nok en god ide at blæserne sugede ud, ellers ville kabi blive opfyldt med en masse varm luft.. Men hvis han har så tror jeg begge løsninger er lige gode.

Vil mene at jeg har et godt airflow :P .

Et Antec P160 kabinet med en 120 MM. papst bagerst der blæser ud og en 120 MM. Papst forest, der puster ind.

Herudover de 2*120 MM. på radiatoren og 2*80 MM. på min Apspire 520 W som jeg er ved at modificere med en 120 MM. i bunden/toppen (afhængig af hvordan man vender den :D

Altså i alt:

5* 120 MM
    2* 80 MM.

Oprindeligt indlæg af OC Canterwood

Afmontering af radi er desværre en stor opration, grundet tilpasningen til Extreme II radia bruger jeg de korte skruer (3*10 MM) med en møtrik spændt fast på undersiden af blæseren. Blæserne er skruet direkte fast til radiatoren med 3 mm. bundkort skurer :boxed: Lidt alternativ løsning.

Har dog ikke fået sat vand på endnu, der jeg først nu er igang med radi og res. - et danderden dual bay 5 1/4" res. Ville have dette da det sluger godt og vel 1 liter H20.

Har selv haft en EVO360, så jeg ved hvad jeg snakker om :D :D Og han har en EVO240.