QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af WizzarD
Hov hov - man behøver sgu da ikke være raket-forsker for at vide hvad det er.
Det er det som får FJOLSER til at købe et bestemt mærke fremfor et andet - I det her tilfælde Audi fremfor f.eks. Skoda Superb - oooooooooooog det gør de fordi - Audi har et bedre/tydeligere/synligere brand <bvaaadr ord> - Det har absolut intet med kvalitet at gøre. Sum summarum de køber Audi qua det har en højere status end mange andre biler.
Lidt i stil med at 199 kr. er billigt og 200 kr. er dyrt - Det er ren psykologi - men folk hopper på den hver eneste dag - Det har du sikkert også lært noget om på et tidspunkt - det gjorde jeg da i hvert fald for maaaaaaange år siden - og jeg griner sgu stadig af det.....
Ja man kunne også begynde at tale om sociale købsmotiver.
Nævner i flæng: snob, veblen, thrifty og bandwaggon.
Det med priserne hedder forresten, psykologiske priser.
Uha det er længe siden, jeg første gang lærte om det.
Det var vist i 1998, tror jeg nok.