Hmm jeg bliver mere og mere glad for mit 6800 Ultra
http://www.megagames.com/news/…m30listincludesh-l2.shtml
*EDIT* ups havnede vist i den forkerte kategori...sry
Hmm jeg bliver mere og mere glad for mit 6800 Ultra
http://www.megagames.com/news/…m30listincludesh-l2.shtml
*EDIT* ups havnede vist i den forkerte kategori...sry
NP har flyttet den for dig
Sry for at være en lyseslukker, men er det ikke efterhånden en lidt "gammel" nyhed?
QuoteOprindeligt indlæg af shahid_2dk
Sry for at være en lyseslukker, men er det ikke efterhånden en lidt "gammel" nyhed?
Ikke for mig, og det skulle undre mig meget hvis jeg var den eneste som ikke havde læst den
Jeg har virkelig lyst til at annullere mit X800 Pro, men på den anden side gider jeg ikke vente til næste sommer på R520...
Øh? hva er det lige der er så vildt ved det så du får lyst til at annulere Xt800 ?
QuoteOprindeligt indlæg af CarStone
Øh? hva er det lige der er så vildt ved det så du får lyst til at annulere Xt800 ?
Mig bekendt er det kun de nye kort fra nVidia der understøtter SM3.0, hvilket de nye ATi kort ikke gør. Ret mig hvis jeg tager fejl ..
Jeg havde heller ikke set det før.
Og jeg er også kanon glad for mit nye 6800 GT købt idag
Annullere min ordre (som er i restordre) og vente på R520 som får SM3.0...
Såvidt jeg ved er HL2 blevet optimeret voldsomt til Ati ift. Nvidia. Sådan ser det da ud ved diverse Source benchmarks ihvertfald.
QuoteOprindeligt indlæg af r3ptile
Såvidt jeg ved er HL2 blevet optimeret voldsomt til Ati ift. Nvidia. Sådan ser det da ud ved diverse Source benchmarks ihvertfald.
Yebs. De skal jo også have noget for sponsor pengene.
Det er jo lige omvendt med nVidia->Doom3
- Lasse
Men så vidt jeg har hørt er det meeget svært at se forskel på sm2 og sm3 så er det ikk lidt ligemeget ? ville da ikk skifte fra xt800 til mr. støvsuger
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Palmen
Yebs. De skal jo også have noget for sponsor pengene.
Det er jo lige omvendt med nVidia->Doom3
- Lasse
Sponsor penge??? Hvor... ATI har ikke lagt ret mange penge i HL2...
QuoteOprindeligt indlæg af engel
Mig bekendt er det kun de nye kort fra nVidia der understøtter SM3.0, hvilket de nye ATi kort ikke gør. Ret mig hvis jeg tager fejl ..
R520(FIDO) kommer til at have 300 millioner transistorer og understøtte PS3.0...
Men HL2 har skullet understøtte PS3.0 i lang tid... Dog kommer det først i en patch tror jeg...
Og udover det så bruger HL2 3Dc som KUN ATI kort har...
Så det med at det er optimeret tager i fejl... Deter NEMLIG optimeret til Nvidia kort... 80% af deres optimerings tid gik med Nvidia...
Men jeg tager X800XT... Ellers flasher jeg et Pro...
Men det er sq en MEGET gammel nyhed... Dog har man INTET hørt fra valves side...
Men den "liste" som Nvidia har er noget pis... De har haft den i ½ år og ikke 1 eneste spil bruger det endnu...
QuoteOprindeligt indlæg af købkøb
Sponsor penge??? Hvor... ATI har ikke lagt ret mange penge i HL2...
Så samarbejde imellem de to firmaet.
Selv om tingene ikke desideret er optimeret, for man vel stadig noget ud af at samarbejder under udviklings fasen
Og ja, satser også på ATI. Har selv en X800XT på bestilling ved Midtdata, og håber på deres forventede leverings dato holder (nu her den 11.).
- Lasse
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Palmen
Så samarbejde imellem de to firmaet.
Selv om tingene ikke desideret er optimeret, for man vel stadig noget ud af at samarbejder under udviklings fasen
Og ja, satser også på ATI. Har selv en X800XT på bestilling ved Midtdata, og håber på deres forventede leverings dato holder (nu her den 11.).
- Lasse
http://www.mindstormsystems.dk har den på lager ;o)
Men så vidt jeg har hørt er det meeget svært at se forskel på sm2 og sm3 så er det ikk lidt ligemeget ? ville da ikk skifte fra xt800 til mr. støvsuger
Forskellen på 2.0 og 3.0 er at i 3.0 understøttes nu op til 65.000 kodelinier, men hvis PS programmer overstiger meget mere end 100 instruktioner så kan det ikke afvikles i realtid.
Så det er slet ikke noget der vil blive udnyttet fuldt ud før næste generation grafikkort kommer på gaden.
Et spil som Half life 2 vil ikke bruge mere end ca. 30 instruktioner.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af købkøb
R520(FIDO) kommer til at have 300 millioner transistorer og understøtte PS3.0...
Men HL2 har skullet understøtte PS3.0 i lang tid... Dog kommer det først i en patch tror jeg...
Og udover det så bruger HL2 3Dc som KUN ATI kort har...
Så det med at det er optimeret tager i fejl... Deter NEMLIG optimeret til Nvidia kort... 80% af deres optimerings tid gik med Nvidia...
Underligt at Nvidia-kortene gør det så dårligt i Source-benchmarkene så...
QuoteOprindeligt indlæg af r3ptile
Underligt at Nvidia-kortene gør det så dårligt i Source-benchmarkene så...
Det er bare pga de ikke kan køre Direct3D ordentligt...
ATI satsede på D3D og vandt stort da 80% af spillemarkedet er D3D... Nvidia gik OGL vejen..
Men HL2 understøtter også 3Dc som kun ATI understøtter... Bla. derfor kører det hurtigere...
Det er rigtigt at ATi-kort er lidt hurtigere i D3D-spil end de er i OpenGL-spil og omvendt for nVIDIAs vedkommende. Men den forskel der er mellem D3D og OpenGL-ydelse er så minimal at den er ligegyldig når der er klasseforskel mellem "ens" kort - f.eks. GF6800GT og Rx800Pro (hvor GT er en god del hurtigere)