hjælp til oc af p4

• jeg er n00b i oc, men kom til at købe et lille oc system.
    jeg har et abit max3 bundkort, en P4 3.2 P cpu og 1024 3500 kingston ddr ram.
    jeg har prøvet at ændre på bussen og jeg kan få den til at kører 210, men alt over gør at windows ikke vil boote. Hvis nogen kan hjælpe med info vil det være dejligt. både om volt til cpuen og oc af ram (Husk det er en Prescott cpu.)

• har du husket at låse agp og pci t

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Oprindeligt indlæg af saxo
    super.. det virkede meget bedre så::

Giv den lidt mere strøm...

Er det en prescott du har???

Bare giv den 0.5V mere end standard... Så giv dine ram 3.2V og så se hvor højt du kan komme...

Oprindeligt indlæg af noxon

0.5V mere, du må da ha drukket af natpotten.. 0,2 burde være fint, for når han ikke har bedre køling end han har, hjælper det ikke meget at gi fler volt..

.... Det kan man altså sagtens... Nu er det jo trods alt ikke AMD vi snakker om her :))

Jeg ville give den 0.5V og så bare sætte den op så længe den er under 70C load så er det sq ok...

Test med et par pifast eller superpi så blir den varm... Og stabil...

• Sindssygt at starte ud med at give 0.5v mere til at starte med, og vær sikker på den ryger over 70 grader med luft eller vandkøling med så meget vcore.
    ......0.5V mere 8o

Købkøb du skriver "trods alt ikke AMD" - hvad mener du? En AMD kan sagtens klare 2.0-2.1v, men tvivler på du giver din P4 2.0v.

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Sindssygt at starte ud med at give 0.5v mere til at starte med, og vær sikker på den ryger over 70 grader med luft eller vandkøling med så meget vcore.
    ......0.5V mere 8o

Købkøb du skriver "trods alt ikke AMD" - hvad mener du? En AMD kan sagtens klare 2.0-2.1v, men tvivler på du giver din P4 2.0v.

Det var en joke... Slap dog af...

Og 0.5V er da ikke meget... Og nej den ryger ikke over 70C med 0.5V ekstra??? så får den 1.525 ikk??? Mig bekendt hopper man .25V op/hop...

Synes ikke det virker meget... Men det må i da selv om... Kender da en der gør det... Han kører 3.75 på en 3.0prescott... Og hans ligger på ~55C load... Han har så vand men alligevel...

• Jeg er helt rolig, og skriver det for at Saxo ikke brænder noget af.

Lad os sige en Prescott får 1.388v og du hæver den med 0.5v, så giver du den 1.888v.....Det er meget på en Prescott.
    - joke eller ej, kunne jeg ikke forstå ud fra din tidligere post ;)

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Jeg er helt rolig, og skriver det for at Saxo ikke brænder noget af.

Lad os sige en Prescott får 1.388v og du hæver den med 0.5v, så giver du den 1.888v.....Det er meget på en Prescott.
    - joke eller ej, kunne jeg ikke forstå ud fra din tidligere post ;)

Hov.. Ja jeg er helt galt på den... Mente med 0.05V :D

Haha... Det må du sq undskylde... Shit... Bommert... Er mega træt så...