MOH: Pacific Assault Demo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Det spil så saatme flot ud, det skal det have. Og den fysiske engine lader jo til at fungere fint.


    Dog synes jeg godt nok at spillet havde det at konstant gå helt i stå i flere sekunder af gangen, hvor lyden ligeledes forsvinder helt. Er det pga. manglende ram, eller hvad kan det skyldes? Der var ingen processer der kørte i baggrunden som kunne have forstyrret.


    Ja det lyder ret meget som et manglende ram problem... 512 er ikke nok idag...


    Prøv at skru ned for detaljerne og så prøv igen ;o)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Ja det lyder ret meget som et manglende ram problem... 512 er ikke nok idag...


    Prøv at skru ned for detaljerne og så prøv igen ;o)


    Jeg kørte det meget tæt på flydende med et 9800 Pro, 512mb ram og en P4 3,0..


    Men er spillet optimeret til P4? For det står der når man startet spillet op.. Et eller andet med "runs great on P4" eller noget..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Ja det lyder ret meget som et manglende ram problem... 512 er ikke nok idag...


    Prøv at skru ned for detaljerne og så prøv igen ;o)


    Træls, for pengene er der ikke just lige nu til at gå ud og investere i 1GB ram. :(


    Men kan det have så meget at sige med de detaljer? Jeg kørte bare spillet med standardindstillingerne i 1024x768, og alligevel skete ovenstående. Efter 5-10 minutters "spil", hvor den konstant frøs, blev pauserne mellem de forskellige stop, mindre - men alligevel kom de konstant, bare med større interval.


    Håber ikke at HL2 eller andre af de nye større spil der er på vej, lider af samme problem. Så jeg er vist tvunget til at hente lidt flere ram hjem. :rolleyes:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Ja... i FarCry havde jeg samme problem... Dog når jeg skruede ned ti 800x600 så holdt det problem op...


    HL2 kommer til at gøre det... Doom3 gør det... farCry gør det...


    Invester i ram NU... Hehe...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Ja... i FarCry havde jeg samme problem... Dog når jeg skruede ned ti 800x600 så holdt det problem op...


    HL2 kommer til at gøre det... Doom3 gør det... farCry gør det...


    Invester i ram NU... Hehe...


    Umiddelbart synes jeg ikke at der er den store forskel på vores maskiner, faktisk tror jeg at din er en tand hurtigere, hvis vi selvfølgelig lige ser bort fra at du pt. kører med et GF4MX, men jeg går selvfølgelig ikke ud fra at det er ydelse med dét kort du snakker om. Jeg synes jeg mindes at du har haft et 9800Pro, eller er jeg forkert på den?


    I FarCry og DOOM III synes jeg ikke at jeg havde problemet. I DOOM III opstod det kun, hvis jeg satte det til at køre på ultra-details, men ved high og nedefter, var der ingen problemer eller whatsoever. Og det var i 1024x768. :rolleyes:


    Om jeg begriber det .. :boxed: ... Men så er der vel ikke meget andet at gøre, end at spare op til en slat ram. Selvom jeg hurtigt kunne finde andre ting, jeg ville få mere brug for. Prioritering, skrækkeligt.. :boxed:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Jo jeg havde et 9800pro...


    Tja... Så er du den første der ikke har haft det :D


    Jeg spillede i 11XXx8XX i high details...


    Der gik det lige i stå i 2-3 sekunder når jeg åbnede en dør...


    Samme i FarCry...


    Men Havok er jo en ret meget vildere fysik engine og derfor kræver den måske lidt mere???


    Få fat i nogen 2x512 stænger....


    Slg de der 2x256 og få nogen nye...


    Det hjalp mig MEGA meget... Alt føles mere flydende osv...


  • Underligt, det gjorde/gør min da godt nok ikke, og jeg ville da ihvertfald have bidt mærke i det, hvis den gjorde det. men hvad er der så blevet af dit 9800Pro siden du kører med det GF4MX nu da? Det er måske blevet solgt, og så venter du fint og tålmodigt på X800XT PE, som så mange andre? :))


    Men rammene der sidder i lige nu, er faktisk kun lånte ram, hehe .. :O ... Så dem får jeg ihvertfald ingen penge for.


    Husker jeg forkert, eller bruger FarCry også den omtalte Havok engine? For hvis det er tilfældet, så kan jeg ikke rigtigt se hvordan Pacific Assault skulle være så meget mere krævende. :boxed: Men hul i det, det er trods alt kun en demo, og man har vel lov at håbe at udviklerne får rettet hvad der nu kan rettes så det kører bedre, i den endelige fulde version ...


    Men nu hvor vi er inde på det, ang. de ram, vil det så ikke være nok at købe f.eks. 2x512MB Corsair Value som kan køre ved CL2.5? Jeg kan sagtens bare sætte en divider på, når min computer kører OC'ed, det er intet problem. Jeg har nemlig ikke den store lyst til at gå ud og ofre flere tusind kroner på nye ram, når det alligevel bare er for at kunne spille lidt fra tid til anden, der primært er grunden til at jeg investerer i dem .. :boxed:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Timings betyder ingenting i spil... Så bare tag hvilken som helst ram... Nogen billige PC4000 ville være ok...


    Nu er det her spil MEGET mere kompliceret end FarCry... Bla. mht AI... Men FarCry kører ikke med Havok...


    http://www.havok.com/clients/titles.php


    Der er en liste af hvem der bruger deres engine ;o)


  • Jeg ved ikke helt hvorfor, jeg synes bare at jeg kunne mindes at jeg har set noget med Havok der var relatereret til FarCry, men jeg har vel nok bare set forkert så .. :crazyeyes:


    Men nu har jeg kigget lidt på ram, og umiddelbart vil jeg da næsten tro at jeg lige så godt kan spare de par hundrede kroner ved at købe nogle PC3200 ram istedet for et par billige PC4000. Men på den anden side, så kan man få 2x512 KHX for ~2100kr, så det er jo næsten værd at tage op til overvejelse. Ellers må jeg oprette mig en ny tråd i HW&OC, og så se hvad jeg kan få ud af det. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Jeg ved ikke helt hvorfor, jeg synes bare at jeg kunne mindes at jeg har set noget med Havok der var relatereret til FarCry, men jeg har vel nok bare set forkert så .. :crazyeyes:


    Men nu har jeg kigget lidt på ram, og umiddelbart vil jeg da næsten tro at jeg lige så godt kan spare de par hundrede kroner ved at købe nogle PC3200 ram istedet for et par billige PC4000. Men på den anden side, så kan man få 2x512 KHX for ~2100kr, så det er jo næsten værd at tage op til overvejelse. Ellers må jeg oprette mig en ny tråd i HW&OC, og så se hvad jeg kan få ud af det. ;)


    Hvor høj FSB kører du da???


    Pga et par PC3200 kører sikkert samme timings ved 500Mhz som et par PC4000...


    Men A-datapc4000 er ikke ret dyre... Og de er 100% udmærkede,.. Mine kørte 267Mhz... Og der gav min CPU efter... Dog var det 2x256...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Hvor høj FSB kører du da???


    Pga et par PC3200 kører sikkert samme timings ved 500Mhz som et par PC4000...


    Men A-datapc4000 er ikke ret dyre... Og de er 100% udmærkede,.. Mine kørte 267Mhz... Og der gav min CPU efter... Dog var det 2x256...


    Ved OC kører jeg 250FSB, hvilket giver mig 3.5GHz, men eftersom jeg lige nu her eksperimenterer med at få min spand gjort så lydløs som overhovedet muligt, kører den kun 220-225FSB, jeg skal lige have fundet dens mest stabile punkt der ved så lav vcore som muligt. Hvis jeg skal højere op, så skal min vcore også en del op, og så rækker min 12dB papst på min SP-94 ikke så langt, heh.


    Så eftersom jeg højest sandsynligt kommer til at køre i det område, rent FSB mæssigt, så vil de KHX næsten være gode nok - hvis bare pengene er der .. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Ved OC kører jeg 250FSB, hvilket giver mig 3.5GHz, men eftersom jeg lige nu her eksperimenterer med at få min spand gjort så lydløs som overhovedet muligt, kører den kun 220-225FSB, jeg skal lige have fundet dens mest stabile punkt der ved så lav vcore som muligt. Hvis jeg skal højere op, så skal min vcore også en del op, og så rækker min 12dB papst på min SP-94 ikke så langt, heh.


    Så eftersom jeg højest sandsynligt kommer til at køre i det område, rent FSB mæssigt, så vil de KHX næsten være gode nok - hvis bare pengene er der .. ;)


    De der 12dB papst duer jo ikke til noget overhovedet...


    Ville sige at de var min VÆRSTE investering...


    Eftersom en harddisk larmer ca 19-21dB er det lidt lige meget med den der blæser ikk ;o)


    Så jeg ville råde dig til at få en 18dB NoiseBlocker... De flytter mere luft og larmer mindre end Papst...


    Det der 12dB kan ikke betale sig ;o)


    Og så meget varmere blir den CPU vel ikke???


  • Jeg synes nu ellers den lader til at virke fint nok. Temps kan jeg ikke lige tjekke lige nu, da jeg er på arbejde, men det kan jeg da lige undersøge når jeg kommer hjem i eftermiddag .. og mit budget er vist rimelig stramt lige nu, så jeg tvivler på at jeg endda kan klemme en nye blæser ind, hvis jeg også skal til at kigge på ram, der må spares hvor der kan. :))


    Well, selvom en HDD lamer 19-21dB og blæseren larmer 12dB, så er det da trods alt stadig bedre end en HDD på 19-21dB og en blæser på 19dB - 19dB på 2 forskellige enheder, giver jo ikke et samlet støjniveau på 19dB, det ved vi alle jo. ;) ... Men om min CPU er 35 grader eller 40 grader, er for mit vedkommende ligemeget, bare den er stabil. :P

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • har jeg oxo oplevet...og ja jeg tror det er pga manglende ram, men er ikke sikker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Jeg synes nu ellers den lader til at virke fint nok. Temps kan jeg ikke lige tjekke lige nu, da jeg er på arbejde, men det kan jeg da lige undersøge når jeg kommer hjem i eftermiddag .. og mit budget er vist rimelig stramt lige nu, så jeg tvivler på at jeg endda kan klemme en nye blæser ind, hvis jeg også skal til at kigge på ram, der må spares hvor der kan. :))


    Well, selvom en HDD lamer 19-21dB og blæseren larmer 12dB, så er det da trods alt stadig bedre end en HDD på 19-21dB og en blæser på 19dB - 19dB på 2 forskellige enheder, giver jo ikke et samlet støjniveau på 19dB, det ved vi alle jo. ;) ... Men om min CPU er 35 grader eller 40 grader, er for mit vedkommende ligemeget, bare den er stabil. :P


    Nej selvfølelig ikke...


    Men om din blæser larmer 12dB eller 16dB tror jeg ikke gør en forskel når der er så meget i din PC der larmer mere anyway...


    Men det med pengene... Sælg din 12dB papst... De er jo mega dyre...


    Køb en god blæser og sæt den på 7V ellre bare en der larmer de 15-20dB...


    De der papst flytter INGEN luft... 11dB noiseblocker flytter mere luft og larmer mindre ;o)


    Og er desuden billigere... Hehe...


    Men nye ram skal du have... Og forskellen i varme fra 233FSB til 250 FSB burde ikke være ret stor... Selvom du gir den lidt mere V.. Så er det bare pga den ikke får luft nok...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Prøv lige at gå ind i den mappe hvor det er installeret, Jeg er faktisk temmelig sikker på det stadig kører på quake 3 motoren, der er .pk3 filer, en anden grund er at Jeg har hørt det kun er en udvidelses pakke ligesom spearhead og breaktrough, he he 8) .


    Det kører Havok...


    Gå ind under det link jeg skrev tidligere...


    Det er 100% havok... Se bare på den AI der er... Det vil man ALDRIG kunnet få med Q3 engine...


    http://www.havok.com/clients/titles.php

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK
    Jeg har lidt problemer med at det "lagger"... altså det hakker ikke. Det kører flydende, men når jeg trykker på knappen, går der et halvt sekund før den skyder.


    Tror det er demoen der ikke er programmeret fuldt ud.
    Men det ser sgu fedt ud.


    Det er pga du kun har 2x256 MB ram...