OC-Dog resultater A64

  • Ja så havde jeg lovet at poste nogle resultater når jeg fik mit nye hardware!


    Cpu´en kan klare 238x11 ved 1.65 Vcore = 2620 mhz
    ved HTT sat til 3X. Superpi 1m = 33 sek. 1:1 Cas 2,5 3 3 6 1T


    De meget omtalte Ballistix Pc3200 ram skuffer mig lidt, de kan køre 2225 ved max 205 mhz ca. og selvom jeg jeg sætter den til 2T. vil de ikke mere også selv om jeg sætter dem til 2336, og de får 2.85 volt. Jeg skal nu have fat i en Ocz ram booster og have en blæser sat på rammene, da de allerede nu bilver MEGET varme! Mit mål er at få denm til at køre 1:1 240 mhz ved cas 2225 eller 2336 og man kunne håbe det kunne lade sig gøre ved 3.2 volt!?!?!?


    Jeg har ikke fået kørt nogen 3Dmark 03, men kun en 01 og den gav 27595. og så en superpi på 33 sek. Begge scores skulle kunne bliver forbedret betydeligt med lavere Cas.


    Og nu til lidt om MSI K8N Neo2 Platinium, boardet er meget lækkert, kassen er flot og stor...! :lame: :D
    Der følger bland andet Trådløst netvaærks kort med en antenne så boardet kan fungere som et access point!


    Men så til problemerene...TEMP, det er helt fucked, jeg er overbevist om at temp slet ikke passer, da Cpu´en selv i idle ved 200x11 og 1.45 vcore ligger omkring 50 grader og kan komme op på 60! Ved OC kan den komme helt op på 70 grader, men stadig stabilt!! ;( Det er irreterende at man ikke har nogen temp at gå ud fra, fordi alle har problemer med det board, og i MSI´s tidligere boards har der været samme problemer som først er blevet løst i Bios 1.8, og lige nu er vi ved Bios 1.1..! Så hvor glad jeg er for at prøve MSI, som altid har været et forbudt land er lidt en blandet fornøjelse! Men det clocker meget godt!!


    EDIT: Det skal lige siges at jeg har korrekt monteret Waterchill på med artic silver 5 på, så der burde ikke være noget galt med kølingen!!

  • det score jo pænt nok.


    men ja det er træls div mb fabrikanter ikke kan finde ud af det med en temp man bare kan stole lidt på.


    hvor svært kan det være :roller:


    men tillykke med den lille ny.

  • Ja det er dumt af MSI, fordi alle har problemer med Newcastle chips og MSI AMD boards, og dem der har prøvet at skrive til MSI på mail, får bare dumme og ligegyldig respons, så hvis det ikke snart bliver rettet i en BIOS, så vil jeg sgu ik ha det lort...! Mange kan sige at det måske er lige meget når man ved CPU´en ikke er så varm som Mb påstår...Men når man køber et board der er så dyrt så skal det sgu bare virke...! Og MSI får ikke andet end dårlig omtale, og hvis det ikke var fordi det clocker så godt og har de features det har så kunne jeg heller ikke drømme om t vælge MSI!!

  • klart enig


    købte et msi mb til amd med via chipset engang og alle havde problemer med usbén men msi nægetde at komme med en løsning.


    derfor er jeg ikke lige en msi bundkort køber .


    men de laver fede 3dkort

  • Ja jeg har også haft MSI Geforce 4 TI4600, det var jeg glad for! Og jeg er på sin vis også glad for det her bundkort da det er meget lækkert bundlet, og p.g.a. det lækre chipset, der er samtidig også nogle ret fede programmer til Windows til at clocke med, men der er bare for mange fejl der mangler at blive rettet i Bios opdateringer, og det er synd at MSI ikke tager sig mere sammen, da de kunne komme op og lege med de store drenge (ASUS og Abit) hvis de bare lige fik det sidste med!!

  • ville også være dejligt hvis de lavede en mere skrabet udgave


    der ikke havde alle de der fine ting


    som epox har gjordt med derres nforce serie.


    jeg ville personlidt være træt af at betale extra for
    mange sata porte og tråd løs lan


    da jeg ikke har noget at bruge det til :)

  • Jamen det vil jeg måske lige gøre senere, men da jeg ikke selv kan lave Vmods så skal jeg have en til at lave det og det koster lidt, samtidig med at garantien på bundkortet så ryger, og så synes jeg at ram boosteren er lidt mere tiltalende da det er fedt med et "flytbart" mod som heller ikke påvirker garanti! Har du ikke en Ram booster du ikke bruger Gomer??

  • Har ingen DDR booster da jeg selv modder, men den er tiltalende og spændende ingen tvivl om det. Har du prøvet at rykke rundt på dine ram?
    Sæt blok1 i dimm1 og blok2 i dimm2 og omvendt samt blok1 i dimm3 og blok2 i dimm4 og omvendt......hvis du kan følge mig :crazyeyes:


    Vær også opmærksom på at 1GB overclocker ringere end 512MB.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Har ingen DDR booster da jeg selv modder, men den er tiltalende og spændende ingen tvivl om det. Har du prøvet at rykke rundt på dine ram?
    Sæt blok1 i dimm1 og blok2 i dimm2 og omvendt samt blok1 i dimm3 og blok2 i dimm4 og omvendt......hvis du kan følge mig :crazyeyes:


    Vær også opmærksom på at 1GB overclocker ringere end 512MB.


    Hvad skulle det hjælpe, det med at skifte rundt med dem i forskellige DIMS? Kunne det give bedre resultater???

  • Jamen det var enten det, Abit eller det jeg har nu, og jeg købte udelukkende det jeg har nu baseret på at det skulle give det højeste FSB clock og at Nforce3 Ultra Chipsettet skulle være en anelse hurtigere, men jeg tror det er Hip som hap..!


  • Jeg synes dog at det lyder lidt lavt.. Med en AMD64 3200+ @ 2200Mhz, og uden overclock på mit 9800pro, så får jeg 22.000 i 3DMark01 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Jeg synes dog at det lyder lidt lavt.. Med en AMD64 3200+ @ 2200Mhz, og uden overclock på mit 9800pro, så får jeg 22.000 i 3DMark01 ;)


    Hmm.. kan ikke rigtig forstå du synes 27000 lyder lavt!Du skal for det første regne med at du har 1mb cache og så kører jeg ikke de bedste timings på rammene + mit X800 XT PE ikke er clocket vildt meget, men når jeg får min Ram booster så vil der være langt ned til 22000!! Samtidig kan jeg ikke helt forstå at du scorer så meget! Jeg har en kammerat der har et 9700pro og samme CPU som dig samt Corsair 3200XL! Standard scorer hans system 18000, og så lyder det underligt at dit system scorer 4000 mere med et 9800 pro standard!!

  • EDIT: havde ikke lige set din CPU var clocket Happy! Du skal regne med at du ahr 1mb cache mens jeg kun har 512, og hvor din HTT bus kører 4X kører min kun 3X, men der skal også fin justeres! Men jeg skulle gerne komme op på de 28 kilo, og det synes jeg stadig er fint med Waterchill...!!

  • OC-Dog sørg for dine ram kører 1T og ikke 2T....hvis de ikke allerede gør det.


    Kræver næsten compare link før du kan sammenligne med f.eks. Happy. Hvis han poster det er det noget nemmere at se om det er cpu, båndbredde eller andet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    OC-Dog sørg for dine ram kører 1T og ikke 2T....hvis de ikke allerede gør det.


    Kræver næsten compare link før du kan sammenligne med f.eks. Happy. Hvis han poster det er det noget nemmere at se om det er cpu, båndbredde eller andet.


    Har jeg desværre ikke Gomer, har kun et SS som jeg pt. ikke lige kan finde :/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    OC-Dog sørg for dine ram kører 1T og ikke 2T....hvis de ikke allerede gør det.


    Kræver næsten compare link før du kan sammenligne med f.eks. Happy. Hvis han poster det er det noget nemmere at se om det er cpu, båndbredde eller andet.


    jamen vil den ikke være mindre OC venlig ved 1T???


    Og Gomer, det der med rammene man kunne skifte rundt hvad var det godt for?? ;)