S: 2x 2.8GHz Xeon processorer

• Sælges 2 stk. 2.8GHz pentium 4 Xeon processorer med 533MHz BUS.

Det er in-a-box og der medfølger den originale sæke samt kølere og det andet tilbehør der er i æsken.

Kølerne er af kobber og kan benyttes i 1U rack.

De er begge købt samlet sidste år og der er kvittering på dem. De er med den gode M0 stepping, og de kan overclockes til over 3.6GHz med vandkøling.

De sælges kun samlet.

Bemærk at der er fjernet et ben på den ene processor! Det skyldes at den er moddet til at kunne køre med 800MHz BUS, men vil stadig blive fundet som 533MHz BUS på bundkort som ASUS PC-DL Deluxe når 533MHz BUS er valgt.

Pt. er nyprisen på processorene omkring 2.600,- stykket.

Vil gerne sælge dem begge for omkring 2.000,- til 2.400,- og så er der taget højde for dem der vil "klage" over det manglende ben, som ikke har nogen betydning for om processoren virker eller ej.

• 2000kr for dem begge????

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• nej ik afligevel

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Hvorfor sælger du?

Som det fremgår af min signatur har jeg et par 3.06GHz processorer i min maskine.

Har bare 2.8GHz processorene liggende i et skab.

• Hvor meget mere yder de i spil og benchmarks???

Pga jeg synes ikke dine scores er ret høje ifht at du køre 2x3.9Ghz...

Giver det overhovedet noget i spil???

Og er det ikke kun programmer der er programmeret til at kunne udnytte 2x CPU'er der får noget ud af det??? Dvs næsten kun server programmer???

Edit: Martin man kan ikke sende dig en PM pga din indbox er fuld...

• Med hensyn til benchmarks så har jeg da haft en WR i PCMark04 jeg ved ikke hvor længe, og jeg er stadigvæk nummer 2!

Og benchmarks i 3DMark2001se bliver ikke meget højere med en @ 3.9GHz processor og DDR434 med en BUS på 868MHz. Det samme gælder med 3DMark03 hvor en score på over 13600 nu vist slet ikke er så dårlig ved den hastighed.

En Xeon processor er jo groft sagt en Alm. Pentium 4 der kan køre dual.

Man får ekstra ydelse i alt der understøtter multi threading incl. Windows, spil og programmer.

Det er jo sådan set det samme som den ekstra ydelse man får på en Pentium 4 med HT sammenlignet med en uden HT. Her får man også "kun" ekstra ydelse i programmer og spil der understøtter multi threading.

Xeon processorene har også HT, men mange slår det fra og kører så med 2 "rigtige" processorer under Windows 2000 eller Windows XP i stedet for at køre med en processor med HT. Og det giver en del ekstra ydelse, da den ekstra "processor" HT giver ikke yder det helt store. Men med 2 rigtige processorer kommer der klart mere fart over feltet i alt hvad der bruger multi threading.

Det ses blandt andet i PCMark hvor der er P4 maskinere over 4.2GHz og DDR550+ der scorer omkring 6600 mens jeg scorer 7700 med 3.9GHz og DDR434.