• Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    så blev det hele gjort op, det blev brœndt af for 21.030,50 kr....... nu må man se hvad forsikringen siger. Det eneste der lever er min nye TFT skærm.


    men nu godt at kunne vœre online via min PDA, dog suger 9600baud max!!


    21K???????? Har du fået forgyldt din maskine?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Åhh nej dog.. Slog dit relæ ikke fra i tide ?
    Synes da det er meget sjældent man hører om skader forvoldet af Lyn mere..


    En skam at høre..



    Det kan jeg så afsløre at det IKKE er.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    mener jeg også det skal alle nye huse have fra ny af


    Nye ja ... Men hvem siger han ikke bor et gammelt bondehus ... HeHe ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    21K???????? Har du fået forgyldt din maskine?


    HeHe ... Regner man det ud, så er nyprisen på alt det "lort" man har liggende jo rent faktisk lidt dyrt ... ISÆR når der kommer "svie & smerte"-tillæg på ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af master
    Et hpfi relæg mener jeg da kan nå at slå fra.....
    men det hjælper bare ikke hvis lynet slår ned i tlf ledningen :(


    Det er bar surt show


    Et HPFI-relæ er er ikke et lyn-relæ.


    Og chancen for at lynet slår ned i telefonledningen er nu rimelig lille ... Derfor kan man godt snakke i telefon imens det lyner ... Man er vel heller ikke bane for at være udefor inde i byerne når det lyner ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Hvis jeg ikke bruger min computer når det lyner, så trækker jeg mine hdd'er fra. Alt andet kan forsikringen få lov til at dække!


    Det giver jo så INGEN mening ... Hvis du er bange for der sker noget når det lyner, hvorfor piller du så ikke bare strømstikket fra PSU´en samt net-kablet, så er du da 99,999% sikker ? .... At gå ind og fjerne harddiskene er SPØJST ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk


    21K???????? Har du fået forgyldt din maskine?


    se min signatur - alt på nær TFT er væk. Det er også ny pris og tjaa det koster.


    Lynet slog åbenbart ned i vores baghave og naboens forhave - de har også mistet nogle små ting og den anden nabo er uden telefon -> genboen mistede også en ISDN NT boks

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    dkwolf ... Skal du ikke lave noget ? ... :))


    jo jeg vil sgu have en computer!!!


    sidder lige pt hos en ven og låner lidt :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    jo jeg vil sgu have en computer!!!


    sidder lige pt hos en ven og låner lidt :)


    HeHe ... Har en P2 du kan få.... *LOL* .... Hvis du købler 2 af dem samme, så har du vel en P4 ? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    se min signatur - alt på nær TFT er væk. Det er også ny pris og tjaa det koster.


    Lynet slog åbenbart ned i vores baghave og naboens forhave - de har også mistet nogle små ting og den anden nabo er uden telefon -> genboen mistede også en ISDN NT boks


    Heh hvor har du fundet dig den ny pris?( :P
    med 21k kan du hvertfald få dig en fed maskine!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Heh hvor har du fundet dig den ny pris?( :P
    med 21k kan du hvertfald få dig en fed maskine!


    har faktura på alt jeg har købt (*host* siden 1995 vist nok) - og 9/10 ting er under 2 år gammelt så det er der næsten ny pris på. Regner med at få omkring 19.500 udbetalt af forsikringen til en ny spand

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    har faktura på alt jeg har købt (*host* siden 1995 vist nok) - og 9/10 ting er under 2 år gammelt så det er der næsten ny pris på. Regner med at få omkring 19.500 udbetalt af forsikringen til en ny spand


    Når okey så er jeg med! det er nyprisern for dengang du købte det;) sorry for mistroen! heh

  • Har lige tjekket i vores forsikringsafdeling (Østifterne) og det ser således ud mht afskrivning på dine dele.


    Alder => Dækning
    0-1 år 100 %
    1-2 år 90 %



    Regner med at det er nogenlunde standard hos alle forsikringsselskaber.

  • min forsikring dækkede 100% selv om nogle dele var mere end et år


    og de rykkede enda for at komme af med pengene
    det kalder jeg squ service

  • får skadesbrev imorgen som skal udfyldes så må man se hvad de siger til det. men regner at vœre online igen i nœste uge.


    PDA over and out.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    PDA over and out.


    Nørdet at du går på nettet via din PDA ... :)) *G* .... og jeg troede at jeg var tosset og afhængig af min computer. *LOL* :boxed:


    Skal du ikke have ændret din signatur til " PDA 400 MHz " ? :T


    Men held og lykke med forsikringsdimmeren ... Altid godt med en ny indkøbsrunde ... :))

  • Quote

    Ja det er ikke kun computere der bliver ristet af lyn ..


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=259734..


    Så det her i nyhederne, hvor man også så en del af de døde køer..


    Bare utroligt at et´lyn kunne dræbe den alle... så er man godt nok også uheldig

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().


  • Ligesom det der afrikanske fodboldhold der alle døde, da 1 blev ramt af et lyn! :(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo