Officiel 4.9 BETA til doom3 folket

  • "Med udgivelsen af det længe ventede Doom 3 har ATI netop frigivet en beta af deres Catalyst 4.9 driver.


    Det er OpenGL miniport driveren der primært er opdateret, og skulle ifølge ATI give en hastighedsforøgelse på 5-30% med Doom 3. Den største forøgelse ses med ATI's nyeste X800 serie af grafikkort."


    Kilde : http://www.Newz.dk


    ... Hvis de tal holder, så er det jo en god dag for ATI, men realistisk set, så vil en forbedring på helt op til 30% jo nok være en heeel del optimistisk. Især hvis den forbedring skal være uden fusk ... *G*


    Der var vist en her inde der sagde noget om 7-8% forbedring eller ligende. Det ville jo også være fint og nok mere realistisk ... Medmindre deres drivere VIRKELIGT trænger til en OpenGL-optimering ... Som jo ikke er helt usansynligt da det jo er et godt stykke tid siden de har arbejdet med den del.


  • Newz har kopieret teksen fra et andet sted...


    Der stod 5-30% afhængig af kombineret system OG banerne i doom3... Dvs forskelige steder ikk...


    Quote

    Ikke tale om hardware der ikke er udgivet endnu??? Spænd nu lige hjelmen, jeg snakker om benches fra et spil som downloadet via et p2p program.... dvs. warez. Og da det er de færreste som pt. har det er sandsynligheden utrolig stor for at det er ulovlige versioner der bruges.


    Ok... Men folk talte om Windows64 bit inden det udkom der måtte folk da have hentet det via P2P da det var som BETA... Og det samme med doom3 ALPHA... Og doom3 beta... De blev hentet og testet OG snakket om herinde...


    Nogen folk har som sagt bestilt det i andre lande... Nogen folk SIDDER måske i andre lande og spiller det???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Newz har kopieret teksen fra et andet sted...


    Der stod 5-30% afhængig af kombineret system OG banerne i doom3... Dvs forskelige steder ikk...


    Ja, ved jeg sgu godt .... DOH ! ...

  • Spænd lige hjelmen selv Hr. Admin.
    Hvor kan du se vi snakker om warez? vil du også lukke alle andre threads hvori der nævnes personlig erfaring fra Doom 3?


    EDIT: har nu benchet med både min gamle og den nye driver, og jeg mistede 1 fps i timedemo demo1, men den laggede dog også grumt, begge gange dog.. Prøver at slette alle drivere fuldstændig og installere igen.. Og se hvad der sker :)


    EDIT 2: Uinstallerede alle drivere, installerede den nye, mistede 0.1 fps. Nu kan en enkelt test jo ikke sige det helt store, men det er lidt sjovt at den lagger vildt i demoen. Da jeg selv startede på et spil med fraps kørende fik jeg avg. 20 fps mere. Kunne ikke gå over 60, ved ikke hvorfor..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet 2 gange, sidst af Hayes ().

  • DEEF det har du fuldstændig ret i :)



    Kan da desuden lige komme med et par links til nogle sider hvor i kan læse lidt om hvordan i kan forbedre jeres fps og andre dejlige små ting.


    http://ucguides.savagehelp.com/Doom3/FPSVisuals.htm



    Et link til en tråd hvor der bliver snakket om forskellige tweak muligheder:


    http://www.forumplanet.com/pla…?fid=5733&tid=1438663&p=1


    Btw: com_showfps 1 og i for vist jeres fps når i spiller.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Spænd lige hjelmen selv Hr. Admin.
    Hvor kan du se vi snakker om warez? vil du også lukke alle andre threads hvori der nævnes personlig erfaring fra Doom 3?


    EDIT: har nu benchet med både min gamle og den nye driver, og jeg mistede 1 fps i timedemo demo1, men den laggede dog også grumt, begge gange dog.. Prøver at slette alle drivere fuldstændig og installere igen.. Og se hvad der sker :)


    EDIT 2: Uinstallerede alle drivere, installerede den nye, mistede 0.1 fps. Nu kan en enkelt test jo ikke sige det helt store, men det er lidt sjovt at den lagger vildt i demoen. Da jeg selv startede på et spil med fraps kørende fik jeg avg. 20 fps mere. Kunne ikke gå over 60, ved ikke hvorfor..


    Du har også et 9800pro... 4.9 Beta skulle ikke give det kort noget... X800 serien skulle få 10-30% mere ydelse...


    Jeg spiller doom3 i 11XXx8XX med high details og alle detaljer on... Det kører med ~50 FPS konstant... Er og faldet ned til 24 1 gang...


    Og NEJ admin... Det er ikke warez... En af mine venner var i australien og købte det d. 4 eller 5??