Armstrong VS. Ullrich

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Fik ikke selv set det. Hvad skete der. Røg Ulrich ind på en McD eller noget i den stil.....


    Han havde lidt problemer med et par tilskuere, som gjorde han slingrede lidt, men ellers skete der vist bare det, at Armstrong er stærkere end Ulrich nogensinde bliver ..


    Jeg nyder virkelig at se tyskeren få tæsk .. *G*

  • Muahahahaahaha.... LAnce er noget af en skid... Han skal ik være med i Tour'en, fordi så ville løbet os være mere åbent.


    Mit ord til Jacob Piil: Bliv ved med at kæmpe selv om du gik ud :S :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |\/| | |\| |
    Muahahahaahaha.... LAnce er noget af en skid... Han skal ik være med i Tour'en, fordi så ville løbet os være mere åbent.


    Mit ord til Jacob Piil: Bliv ved med at kæmpe selv om du gik ud :S :D


    Man kan sgu' da ikke bare udelukke manden fordi han er 10 % bedre end sine konkurenter. Han har det stærkeste hold, han er den stærkeste individuelle rytter, og IKKE mindst, han kommer ikke sovende til sine resultater, han forbereder sig til dette løb hele året. RESPEKT.. :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Golf er det mest ekstrem-kedelige sport, eller Langrand(mener jeg det staves)


    Hedder det ikke langrend? eller er det bare mig der synes at rand lyder som noget spiseligt? :boxed: :crazyeyes:


    Fed nok billede som sikkert heller ikk er helt ved siden af..., der er jo en grund til at armstrong "bare" kan smadre de andre så grumt som han gjorde i dag..., lidt ærgeligt at basso ikk lige ku ha vundet, kunne være sjov at se hva armstrong ville sige til det :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Moulder


    Man kan sgu' da ikke bare udelukke manden fordi han er 10 % bedre end sine konkurenter. Han har det stærkeste hold, han er den stærkeste individuelle rytter, og IKKE mindst, han kommer ikke sovende til sine resultater, han forbereder sig til dette løb hele året. RESPEKT.. :clap:


    Helt klart - den mand er bare i en klasse for sig selv. Seriøs så det basker. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smiley_abuv.gif
    Og til de tåbelige kommentarer er der kun at sige: Folk og fæ - snakker som de har forstand. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/wall.gif]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Helt klart - den mand er bare i en klasse for sig selv. Seriøs så det basker. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/smiley_abuv.gif
    Og til de tåbelige kommentarer er der kun at sige: Folk og fæ - snakker som de har forstand . [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/wall.gif]


    Eller interesse? Det er da ingen kriminalitet at have sin egen mening omkring en sport (der tydeligt ikke interesserer én), og melde den ud her i forummet. Den ret har vi da allesammen. Men okay, det emne har vidst lige været oppe og ringe i en tidligere tråd.


    Og btw, jeg finder også cykelsport ufatteligt kedeligt. Det er næsten lige så kedeligt som NASCAR (på ovale baner), blot på cykler. Men selvfølgelig, hvis nogen synes det er guld, så fred med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    hehe ok så ved jeg det... og nej jeg har aldrig set cykling... mere kedelig sport kan jeg ikke forestille mig...


    Fed7haS


    så prøv at kigge på fodbold. det er da kedeligt at glo på
    så hellere glo cykling eller golf

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • amstrong har vel bare den bedste doping atm :)


    ogc hos hele bundtet!

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Eller interesse? Det er da ingen kriminalitet at have sin egen mening omkring en sport (der tydeligt ikke interesserer én), og melde den ud her i forummet. Den ret har vi da allesammen. Men okay, det emne har vidst lige været oppe og ringe i en tidligere tråd.


    Og btw, jeg finder også cykelsport ufatteligt kedeligt. Det er næsten lige så kedeligt som NASCAR (på ovale baner), blot på cykler. Men selvfølgelig, hvis nogen synes det er guld, så fred med det.


    Det er korrekt, at man har lov at ha' en mening. Men at komme med tåbelige kommentarer om at de alle er dopede o.lign. - uden at ha' beviser for det. Det er er for mig typisk uvidenhed eller måske bare en gang smartass-bemærkninger :boxed:
    Og hvis det nu ikke interesserer nogen, så ku' de jo bare la' være med, at komme med stupide bemærkninger !!

  • Står midt i en flytning, så jeg har slet ikke haft tid til at se Tue Frans i år.


    Men synes også jeg fik nok sport under EM, så det er fint med en lille pause inden VM-kvalifikationen :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så mangler vi bare beviserne for din påstand!


    Tjaah, hvis en mand kan køre på til 250km på cykel hver dag i 2 uger - er der så ikke noget galt?


    Bare min mening!


    Kan selvfølgelig godt være at de ikke er dopede, men hvis en er det, burde alle være det. Ellers er det jo ikke en fair konkurrence! :P


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg er ikke vild med cykling , men TDF skal jeg se.
    Pisse ærgeligt at Piil måtte udgå , satans.
    Jeg er ikke vild med Lance , men for fanden en fart op at Alpe D Huez , er du gal , jeg ville ikke engang kunne få pedalerne til at køre rundt.
    Og til dig med langrend , jeg synes det er imponerende at se en mand på 2 brædder løbe 50 km på ca 2 timer , prøv du det på ben , kan IKKE lade sig gøre.
    Nu er jeg jo halv nordmand så måske derfor jeg er vild med det , er jo næsten altid dem der vinder , he he.
    Nej kedelig sport er sgu Formel 1 og lign , gabbbbbbbbbbbbbbbbbbb , godt nok har jeg benzin i blodet men for fanden da ,det er søvndyssende at se.



    The_Unforgiven


  • Når man skal køre over 3000 km på tre uger, kræver det mere end almindelig hård træning .. Det er ikke nok at være i en god fysisk form .. Man er på en eller anden måde, også nødt til at have generne for udholdenhedsidræt .. Der er ingen tvivl om, at træning er vigtigt - men gener spiller en ekstremt stor rolle. Op til 60 procent af en rytters ultimative potentiale bliver afgjort af gener ..


    Chris MacDonald, forsker i fysiologi på Instituttet for Idræt på Københavns Universitet og samtidig chef for cykelholdet Team S.A.T.S. udtaler bl.a. følgende:


    Fysisk og mental styrke?


    "- Kun meget få andre sportsbegivenheder sætter menneskekroppens fysisk under samme pres som Tour de France. Det kræver ryttere, der er født med et stort genetisk potentiale, har tunet deres fordøjelse og har stor mental styrke. Med eller uden doping Doping-spøgelset har allerede vist sit grimme ansigt under dette års Tour.


    Og spørgsmål er, om rytterne kan gennemføre Touren med den fart, som de kører med i dag uden at bruge doping? - Svaret er, at det kan man helt sikkert, men man skal være et genetisk under - og det er de fleste topryttere. Det betyder ikke nødvendigvis, at alle rytterne er doping-fri, men det betyder, at selv om Touren er ekstremt fysisk krævende, så er den psykologiske kapacitet hos rytterne også ekstremt stor"


    Og han fortsætter ..


    Kondital?


    "Der er flere fysiske forklaringer på, at amerikaneren er fem-dobbelt Tour-vinder: - Hans hjerte er næsten en tredjedel større end ´almindelige´ menneskers hjerte. Som alle topryttere har han evnen til at optage væsentligt mere ilt end ´almindelige´ mennesker. Det betyder, at Lance Armstrong kører Ferrari, mens normale, men veltrænede atleter kører Peugeot, siger Chris MacDonald. Armstrongs kondital (evne til at optage ilt) ligger på 85 ml/kg/min. Han kan optage 85 milliliter ilt per minut for hvert kilo, han vejer. En gennemsnitlig veltrænet person kan optage 50 til 55 ml/kilogram/minute. - Armstrongs kondital er så højt, at du kan tage en god dansk rytter, fylde ham med EPO, og han ville stadig få baghjul af Armstrong på Alp d’Huez"


    Er Armstrong ren?


    "Spørgsmålet er, om Armstrong er ren i dag? Det er ikke til at vide, men det er sikkert, at han ikke brugte stoffer, da han blev testet som 16-årig i 1987. Cooper Institute i Dallas målte hans ilt-optag, og Armstrong havde på det tidspunkt den bedste evne til at optage ilt, som instituttet nogensinde havde målt. Forskerne undersøgte efterfølgende deres instrumenter for at finde fejl, da de simpelthen ikke kunne forstå resultatet. De havde simpelthen fundet en mand med et gen-materiale, der var ´one in a million´.


    - Han er aldrig blevet testet positiv, selv om han er blevet testet mere end nogen andre mennesker. Med hans kondital, muskulære opbygning, knogle-struktur, mentalitet og en smule held er dét, han præsterer, muligt uden brug af doping, konstaterer Chris MacDonald."


    Kampen mod kræften ..


    "10 kilo lettere og meget klogere Lance Armstrong skrev sig ind i Tour-bøgerne allerede i 1993, da han som den yngste rytter nogensinde vandt en etape. Hverken i 1993, 1994 eller 1996 gennemførte han dog Touren. Efter sin kræft-sygdom vendte han tilbage til etapeløbet 10 kilo lettere, meget klogere og med en indgående kendskab til, hvad det virkelig betyder at lide."


    Træning, træning og atter træning ..


    "Armstrong har sit helt eget trick: Han arbejder simelthen hårdere end nogen anden levende person. Hvis han er ren og vinder sin sjette Tour i træk, er det en af de største præstationer i sportens historie, siger han. Målrettet mod Touren Chris MacDonald vurderer, at der ikke er andre, der har arbejdet så målrettet mod at vinde Touren, som Armstrong har.


    - Han har vejet hvert eneste stykke mad, han har spist igennem de sidste seks år. Han kører mellem seks og otte timer hver dag, når han træner mest. Han var den første rytter, der forberedte sig på Touren ved at køre alle bjergetaperne før starten. Igennem 344 dage om året fokuserer han 100 procent på at vinde Touren, og så bruger han 20-21 dage på at gøre det.


    Han fokuserer på alle de små detaljer og dropper aldrig træningen. Han har sat nye standarder for, hvad det betyder at være dedikret og have determination, og det er med til at gøre ham til den mester, han er i dag, siger Chris MacDonald. Ikke specielt sundt Chris MacDonald konstaterer, at rytterne presser sig selv ekstremt meget under Touren - og at det tit medfører sygdom under og efter løbet: - Kroppen kan godt klare det, men det er et ekstremt stort pres, og jeg tror ikke, man kan klassificere det som sund motion, siger han."


    Dette er et langt indlæg, ja .. Men jeg synes Chris MacDonald har fat i meget af det rigtige .. Man skal her heller ikke glemme, at hvis en toprytter beslutter sig for at stoppe med professionel cykling fra den ene dag til den anden, kan han samtidig ikke bare stoppe med at træne .. Hjertet er en muskel, og det kan derfor trænes op .. Hvis man så overhovedet ikke træner i længere tid, er risikoen for at dø noget større end i forhold til en rytter der fortsætter med en eller anden træningsmængde .. Hermed ikke sagt, at man ikke kan overleve f.eks. et brækket ben ..

  • Jeg tvivler også på at han er dopet.
    Så skal det være med noget der ikke er opfundet endnu , hvilket kun østblokken var gode til.
    Jeg kan ikke tro at han er en af dem der bliver testet hver dag eller godt som?
    Så kun en dum eller korrupt læge vil skjule det.


    Men jeg har læst i et lægeblad engang at den kraft , eller hvad man kalder det , som en TDF bruger på en etape er det samme som Bjørn Dælie bruger på 50 km langrend.



    The_Unforgiven

  • Ang. træning.


    Jeg hørte forleden i Tour studiet, at en mand som Bjarne Riis i sin tid som cykelrytter, har kørt 650.000 km....det er 13 gange rundt om jorden..Ta' den..!!
    Og han er med garanti ikke den eneste der har så mange kilometer på samvitigheden.
    Det siger bare noget om hvor seriøse disse mennesker er omkring deres sport. At der så sidder nogle fuldstændig uvidende mennesker her på forum og lige synes de skal komme med en smart bemærkning, det kan jeg ikke hidse mig op over. Prøv at nævne een sportsgren hvor der ikke bliver taget præstationsfremmende midler. Selv i golf er der lige blevet afsløret doping misbrug. Kunsten ligger i at få de nøjagtige mængder af præstationsfremmende midler uden de overstiger de af UCI fastsatte grænser. Det er her der er nogle der falder igennem.


    Mvh
    Moulder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Han har da ingen holdkammerater på en enkeltstart ..


    I dag er et glimrende eksempel .. Hvis manden ikke kan køre på cykel, hvorfor har han så vundet bjergenkeltstarten?


    Præcis.. Så Fix..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 


  • Skak?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo