XP hænger ved opstart.

• Opdaterede BIOS, formaterede osv. i går. Mit problem er, at systemet hænger ved opstart. D.v.s. i 3-4 min viser den bare Intel logo og starter så op normalt.
    Jeg har fundet ud af, at det skyldes min scanner (Canon LiDE-30). Piller jeg den ud starter systemet som normalt. Den sidder i USB. Der findes ikke nogen nyere driver end den jeg har brugt siden jeg købte den.
    Findes der et eller andet fix der kan ordne det her for mig, eller skal jeg bare lade USB-stikket hænge bag bordet og så fiske det frem når jeg skal bruge det ?(
    BTW: Er klar over det er en bagatel, men det "pisser mig lidt af".

• jeg har prøvet det samme, det var bare min usb flashkort læser der var problemet.
    jeg satte bare læseren i en anden port og så bootede mit system fint.

det kan da være at du skulle prøve en anden port...

• Går ud fra at du bruger XP - Har du husket at tjekke din biosopsætning og har du installeret alle dine chipsetdrivere og Service pack 1 til XP. Der kan nemlig nogen gange godt være "probs" med USB, hvis dette ikke er gjort.

Oprindeligt indlæg af ST:o(L1
    jeg har prøvet det samme, det var bare min usb flashkort læser der var problemet.

Pudsigt nok, så har jeg tilfældigvis en intern kortlæser siddende. Prøver lige at smide den i en anden USB-port, sætte scanneren til og starte den op igen...

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Går ud fra at du bruger XP - Har du husket at tjekke din biosopsætning og har du installeret alle dine chipsetdrivere og Service pack 1 til XP. Der kan nemlig nogen gange godt være "probs" med USB, hvis dette ikke er gjort.

Alle opdateringer (SP1 er inkl. i min XP Pro), samt alle opdateringer til Windåsen...
    BIOS´en står rigtigt...

Oprindeligt indlæg af ST:o(L1
    jeg har prøvet det samme, det var bare min usb flashkort læser der var problemet.

:cheers: Skylder dig en.... :drink:
    Satte kortlæseren direkte på et an USB-portene fra Max3 og på den USB-bracket fra Max3.
    Virker som det gjorde før - d.v.s. hurtigt boot osv.
    Takker - og undrer mig over XP, hvilket jo ikke er første og nok heller ikke sidste gang.

Oprindeligt indlæg af Maverick
    :cheers: Skylder dig en.... :drink:
    Satte kortlæseren direkte på et an USB-portene fra Max3 og på den USB-bracket fra Max3.
    Virker som det gjorde før - d.v.s. hurtigt boot osv.
    Takker - og undrer mig over XP, hvilket jo ikke er første og nok heller ikke sidste gang.

he he nice ;)