Fik noget af et chock her til aften. Jeg sendte min defekte SATA til RMA i går og via PostDK Track & Trace fandt jeg ud af, at de har modtaget den her til formiddag.
Jeg har lige fået en mail fra dem her til aften, hvor de fortæller de har sendt en pakke med en ny disk til mig.
Sådan en lille solstrålehistorie er der vidst flere webshops der kan lære en del af.
Edit: RAID 0 here we come again

officeit.dk kundeservice i verdensklasse.
-
-
Sådan skal RMA gøres. Hvor svært kan det lige være for alle de andre ?
Desværre er det bare for sjældent, at det foregår på den måde. -
Hvorfor ikke lave en "Ris og Ros for Handel" del af forum, jeg syns sq at det er noget man altid kan bruge, så kan man lige gennemgå de forskellige topics, og så hver gang man handler eller laver RMA(tit for mig :] ) så kan man lige gå i forhandlerens topic og smide en kommentar om hvordan man syns det gik. Og når man så skal handle ved et forma man ikke har handlet ved før - så kan man lige gå i det pågældene firmas topic. ganske enkelt. Jeg savnede det meget da jeg skulle bestille fra compumail - da jeg ikke kender nogen der har handlet der før, men jeg har fået en fair behandling ind til videre af deres supportere ind til videre (skrevet med dem over mail).
/out
-
Satans også. Bliver sgu nød til, at trække de pæne ord tilbage.
Har lige modtaget pakken fra dem. Den indeholdt disken i den æske jeg sendte den i, samt en skrivelse hvori der står noget i stil med "varen kan ikke tages til reklamation, da den ikke overholder en eller flere af vores betingelser".
Pudsigt nok, så kom pakken fra http://www.pcnetto.dk og jeg sendte den til Comtec Danmark A/S som åbenbart bor på samme adresse. Fatter hat af det her.
Har bedt om en forklaring via e-mail og ringer lige til dem når de åbner i morgen.
Nu er jeg sgu frisk på den der Ris & Ros idé der bliver nævnt i tråden.
Sjældent er jeg blevet røvrendt i den grad -
Oprindeligt indlæg af Maverick
Har lige modtaget pakken fra dem. Den indeholdt disken i den æske jeg sendte den i, samt en skrivelse hvori der står noget i stil med "varen kan ikke tages til reklamation, da den ikke overholder en eller flere af vores betingelser".
Pudsigt nok, så kom pakken fra http://www.pcnetto.dk og jeg sendte den til Comtec Danmark A/S som åbenbart bor på samme adresse. Fatter hat af det her.
Har bedt om en forklaring via e-mail og ringer lige til dem når de åbner i morgen.
Sjældent er jeg blevet røvrendt i den gradUndskyld men jeg sidder altså her og skrubgriner nu.
Jeg lavede selv en tråd om en handel med Shg for nyligt. Jeg ved ikke helt, om jeg skal trække de rosende ord tilbage endnu.
I følge aftale og mail fra Shg, ville de erstatte de varer de ikke havde på lager med nogle varer, som de havde på lager (efter mit ønske) og vi ville få det til samme = lidt lavere pris. De blev så nødt til at ændre det til efterkrav.
Vi fik hentet tingene (32 kg) på posthuset og mærkeligt nok, var der ikke nogen opkræving med, så lillebror viste id og skrev under på modtagelsen af pakkerne og så ellers hjem og samle dyret.
På vedlagte faktura er varerne dyrere end den pris vi aftalte, så jeg er ikke tilfreds. Det var ikke aftalen.
Det mest underlige ved det hele er, at de heller ikke har trukket penge for det. Det fatter jeg altså bare hat af ?
Det ser ud til at vi har fat i den lange ende, for de får ikke en krone, før de har ombyttet den mærkelige PSU de har sendt med. Den bliver alt for varm og DVDdrevet skurrer som en vaskekone. :] -
Oprindeligt indlæg af The Hans
Undskyld men jeg sidder altså her og skrubgriner nu.
Jeg lavede selv en tråd om en handel med Shg for nyligt. Jeg ved ikke helt, om jeg skal trække de rosende ord tilbage endnu.
I følge aftale og mail fra Shg, ville de erstatte de varer de ikke havde på lager med nogle varer, som de havde på lager (efter mit ønske) og vi ville få det til samme = lidt lavere pris. De blev så nødt til at ændre det til efterkrav.
Vi fik hentet tingene (32 kg) på posthuset og mærkeligt nok, var der ikke nogen opkræving med, så lillebror viste id og skrev under på modtagelsen af pakkerne og så ellers hjem og samle dyret.
På vedlagte faktura er varerne dyrere end den pris vi aftalte, så jeg er ikke tilfreds. Det var ikke aftalen.
Det mest underlige ved det hele er, at de heller ikke har trukket penge for det. Det fatter jeg altså bare hat af ?
Det ser ud til at vi har fat i den lange ende, for de får ikke en krone, før de har ombyttet den mærkelige PSU de har sendt med. Den bliver alt for varm og DVDdrevet skurrer som en vaskekone. :]
Mærkeligt folkefærd i de webshops rundt omkring
BTW: Jeg har sgu lidt svært ved at finde en grimasse der kan passe. Havde jo ligesom set frem til, at få den disk, så jeg atter kan køre RAID 0, men det går jo ikke altid som præsten prædiker. -
Mærkeligt folkefærd i de webshops rundt omkring
BTW: Jeg har sgu lidt svært ved at finde en grimasse der kan passe. Havde jo ligesom set frem til, at få den disk, så jeg atter kan køre RAID 0, men det går jo ikke altid som præsten prædiker.Heh...Ja, det kan jeg godt forstå.
Jeg var blevet så sur, at jeg havde købt en ny hd (selvfølgelig ikke hos dem) og så var jeg ellers kommet gevaldigt efter dem. -
Sjældent er jeg blevet røvrendt i den gradDen med flere firma navne er god nok. Der har faktisk været en tråd tidligere - Der var en som synes det var meget mistænkeligt at Comtec har to firmaer : PCNetto og OfficeIT. Jeg synes nu ikke det er så mærkeligt - det ene tiltrækker os nørder og det andet tiltrækker diverse firmaer.
Ang. din RMA - du har vel husket at pakke rigtigt og i den rigtige pose og så'n - Det må vel være det de snakker om.....
Jeg har forresten handlet nogle gange hos PCNetto - og aldrig haft probs. - Men der er jo ingen garanti for ordentlig behandling nogen steder efterhånden... -
Oprindeligt indlæg af WizzarD
Den med flere firma navne er god nok. Der har faktisk været en tråd tidligere - Der var en som synes det var meget mistænkeligt at Comtec har to firmaer : PCNetto og OfficeIT. Jeg synes nu ikke det er så mærkeligt - det ene tiltrækker os nørder og det andet tiltrækker diverse firmaer.
Ang. din RMA - du har vel husket at pakke rigtigt og i den rigtige pose og så'n - Det må vel være det de snakker om.....
Jeg har forresten handlet nogle gange hos PCNetto - og aldrig haft probs. - Men der er jo ingen garanti for ordentlig behandling nogen steder efterhånden...
Den var pakket ind i en lille papkasse købt på posthuset til samme formål. -
Den var pakket ind i en lille papkasse købt på posthuset til samme formål.
Tænkte nu mere på en antistatisk pose - det hænger de sig jo ret meget i. Men udover det - så check deres RMA betingelser - de kan jo godt være på kant med lovgivningen....
-
Oprindeligt indlæg af WizzarD
Tænkte nu mere på en antistatisk pose - det hænger de sig jo ret meget i. Men udover det - så check deres RMA betingelser - de kan jo godt være på kant med lovgivningen....
Sendte den bare i papkassen som havde samme størrelse som selve disken - d.v.s. den kunne ikke rokkes da jeg havde fået den lagt i.
Det er netop antistatisk pose osv. deres RMA bruger som begrundelse for afvisningen. Bad om et link hvor der stod det direkte, og fik et link til deres reklamationsbetingelser hvor der bare står at produktet skal være forsvarligt pakket ind. Ikke en skid om antistatiske poser, bobleplastic og hvad fanden man ellers får den slags leveret i. Da jeg købte disken lå den i et plastic-hylster. Gad vide om jeg havde fået samme historie hvis jeg havde returneret den i samme æskeMen hvem fanden gemmer alle disse æsker
Så længe der ikke er nævnt andet end at det skal være forsvarligt inpakket vil jeg mene de har et forklaringsproblem der ude.
Jeg havde oven i købet vedlagt en meget detaljeret fejlbeskrivelse som selv en nybegynder ville kunne forstå.
Så vidt jeg ved vil det ikke koste dem en fregne at sende en ny til mig, og oven i det ville de beholde mig som kunde.
Nu har jeg msitet en harddisk og de en kunde.
Nogen der kan fatte logikken i det
Oven i det har jeg ikke råd til en ny disk på nuværende tidspunkt, da jeg lige har bestil en SP94 m. blæser. Håber glæden ved det nye hardware vil overskygge skuffelsen ved oplevensen med den defekte harddisk. -
Kig evt. her: http://www.forbrug.dk/erhverv/ her kan du få svar på en masse tvivlspørgsmål og specifikt vedr. emballage kig her: http://www.forbrug.dk/oss/61/
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Good luck !Edit: Her er der både tlf. til hotline i Forbrugernes Hus og ? & svar på mange ting.
Ret og pligt for forbrugere -
Oprindeligt indlæg af bentzin
Kig evt. her: http://www.forbrug.dk/erhverv/ her kan du få svar på en masse tvivlspørgsmål og specifikt vedr. emballage kig her: http://www.forbrug.dk/oss/61/
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Good luck !Edit: Her er der både tlf. til hotline i Forbrugernes Hus og ? & svar på mange ting.
Ret og pligt for forbrugere
Mange tak. Jeg har opgivet, og har monteret den igen som single drive på SATA-controlleren. Pudsigt nok, så lader det til, at den virker fint nu.
Edit: Det lader til, at være en defekt SATA-RAID kanal på bundkortet. Får fejl hvis jeg sætter den på dér igen.... Satans også - har ingen kvittering på det. -
Mange tak. Jeg har opgivet, og har monteret den igen som single drive på SATA-controlleren. Pudsigt nok, så lader det til, at den virker fint nu.
Edit: Det lader til, at være en defekt SATA-RAID kanal på bundkortet. Får fejl hvis jeg sætter den på dér igen.... Satans også - har ingen kvittering på det.Det går da ikke for godt for dig lige nu.
Du har faktisk alligevel været heldig med at de sendte den hd tilbage. Havde ikke fundet fejl på den, skulle du sandsynligvis have betalt 300 kr. eller noget i timeløn for at teste den. -
Syntes faktisk selve ideen i dette er meget god - Tror det kunne blive lidt mere seriøst en edbpriser.dk er.
http://www.overclocking.dk/for…traade&id=146121&emneID=9
http://www.freeze-up.dk/hotnot/