• Quote

    Oprindeligt indlæg af Red_ninja
    Tror desværre aldrig at folk kan blive enige!! :lame:


    Gør vel heller ikke noget hvis bare alle holder diskussionen på et sagligt plan ;)


    Hvis vi lige pludselig alle blve enige, ville det da blive skræmmende kedeligt :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Wizzard, at der er noget du ikke forstår er ikke min skyld, du kan bare spørge istedet for at komme med sammenligninger til irellevante ting, der heller ikke har hold i virkeligheden.


    Spasser - lad vær med at udtale dig om hvad jeg forstår eller ikke forstår - Det ved du ikke en skid om.


    Og hvis der er nogen der poster irrelevante ting - så kig i spejlet - der gemmer fjolset sig...


    Hvis der er noget jeg ikke forstår - så bliver det sgu ikke en ensporet smart-ass som dig jeg spørger.. :boxed:


    Btw.: Hvad er det lige jeg poster der ikke har hold i virkerligheden....... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Gør vel heller ikke noget hvis bare alle holder diskussionen på et sagligt plan ;)


    Hvis vi lige pludselig alle blve enige, ville det da blive skræmmende kedeligt :))



    Haha ja det har du ret i :))

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN


    du fatter hat :]

    :


    Weird Terrain :hammer:

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af Red_ninja ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Gør vel heller ikke noget hvis bare alle holder diskussionen på et sagligt plan ;)


    Hvis vi lige pludselig alle blev enige, ville det da blive skræmmende kedeligt :))


    Kedeligt måske - men en MEGET bedre verden at leve i! :)


    Men nej, folk bliver nok aldrig enige ;)
    Ens for os alle er vel at man mener at alle folk skal have det godt, det er grundholdningen for alle - forskellen ligger så i, hvordan man opnår dette, og antallet af faktorer som påvirker opfattelserne af det, er simpelthen uendeligt...


    Mht. min egen holdning, så var jeg meget enig med Atom!c - synes sq også det er primitivt at skære alle over en kam -her mener jeg i alle forbindelser!- og det er ihf. slet ikke noget der er med til at skabe fred på jorden! :rolleyes:

  • Wizzard, kom videre og prøv at lade dine følelser ligge udenfor diskutionen, da de ikke bringer dig noget.


    Det du skriver der ikke har hold i virkeligheden, er din mening omkring mig.


    Jeg mener du ikke har forståelsen for situationen, det er blot min mening, baseret på dine posts og dine argumenter. Respekter det, prøv at forklar dig bedre eller hvad du end ønsker, men jeg kan ligesom ikke bruge din konstante "din spasser, dit fjols" til noget.
    Så kom over det stadie, ellers bliver det lidt svært at fortsætte.


    Og hvis du ikke ønsker at fortsætte, så bare sig til, istedet for at lig op til en fortsat interesse i dette, ved at stille mig spørgsmål og ligge op til en videre debat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Shakalen - I must say, your skills in argument are excellent.


    well en/dig der mener størstedelen af 283 millioner mennesker har den samme "dobbelt moralske, uforstående og ignorante mentalitet" som du så "flot" udtrykker det.. gider jeg ik en gang at spilde min tid på, i mine øjne er du fuldstændig uviden, det jeg mener med "du fatter hat"..du ka ik sidde og beskylde "størstedelen" af 283 millioner mennesker for noget du ik ved en skid om..vel?

  • Jamen pointen er jo at jeg ved nok til at kunne udtale mig om det, at du så er uenig, fair nok. Jeg er også uenig i den måde du ser tingene på, når du stiller det op på den måde, men jeg respekterer da dit synspunkt. ;)


    Men lad mig forklare hvorfor jeg skriver størstedelen af dem er dobbeltmoralske, ignorante og uforstående. Nu skal du huske hvilket emne vi debatere ik.
    De fleste amerikanere kan ikke se udfra deres egne medier, pga medierne ikke selv udtrykker sig klart nok, eller forsøger at forklare det fra begge sider.
    Derfor er de uforstående overfor meget af det der sker udenfor deres egne grænser.


    Og fordi de ikke kan se det fra andre sider af sagen, end deres egne, ender det tit i dobbeltmoralske udtalelser, både fra befolkningen såvel som deres regering, hvilket er set mange gange.


    Og af selvsamme grund leder deres mentalitet og væremåde også ud på det ignorante plan. De ser sig selv som dem der har alle svarene, både pga deres status når det gælder militær, men også fordi de ser sig selv som verdens politi. Hvilket de egentlig også er, men det betyder ikke at de har ret i den måde de ser verden på. Langt fra.


    Derfor kan jeg sagtens forstå hvorfor så mange har et problem med USA, især dets regering, da amerikanernes valg af præsident afspejler deres mentalitet og valg af standpunkt, som det gør med alle demokratske lande.
    Dette har ændret sig, og mange amerikanere har set den fejl de begik i det valg, men langt fra alle har ændret deres mentalitet nok, til at jeg f,eks kan sidde og have det synspunkt jeg har om dem, som mange mange andre folk verden over generelt også har.


    Men USA er i foradnring, og de nyeste hændelser der er eskaleret er kun helt fint, da det tvinger USA til at ændre deres mentalitet. De kan ikke længere stå og skrige op om hvor uretfærdigt nogen behandler folk, og omkring rettigheder osv, når de selv skal feje for egen dør først.


    Igen, i kan være nok så uenige med mig, men dette er nu sådan det meste af USA er, samt sådan de fleste tænker. Det ændre sig med tiden, og forandringen er som sagt begyndt allerede nu, men det er langt fra færdigt og langt fra nok til man kan se en større ændring.
    Derfor, min udtalelse holder jeg fast i.


  • Ja, du kan udtale dig om det..hvem ka ik det? det er ik ensbetydene med du ved noget som helst


    som sagt ka du ik beskylde en hel befolkning for at være dobbeltmoralske, ignorante og uforstående, for noget en regering har gjordt..under en valgkamp bliver man altid lovet guld og grønne skove, for at få folk til at stemme på den enkelte...ville være det samme som hvis jeg gav dig og resten af danmarks befolkning skylden for at være dobbeltmoralske, ignorante og uforstående, fordi at anders Fogh blev valgt,og fordi danmark deltager i krigen


    hva kun man gøre som borger ?( ik en skid..pludselig var vi bare et land i krig

  • Jeg siger ikke hele befolkningen, men størstedelen. Det behøver ikke være 99%, blot de fleste. Der er jo også en del amerikanere der er udenfor hele det politiske asbekt af det.


    Og jo, jeg kan sagtens bedømme en befolkning udfra valget af deres regering, samt have begrundet grundlag af selvsamme.


    At du ikke mener jeg ved noget som helst, det er fint med mig. Det ser ikke ud til du ønsker at prøve at overbevise mig, eller fortælle mig hvorfor, så kan ikke se det som andet end endnu en strøtanke, uden noget argument andet end.... sådan er det bare.


    Men nok om det, rettigheden til at være uenig skal være der.


  • Jeg synes da at ShakaleN's beviser er meget åbenlyse, når folket stemmer under en valgkamp kan du jo ikke vide præcis hvordan og hvorledes den nyindsatte regering vil tackle forskellige situationer, og han nævner sågar Danmark's Anders Fogh som et glimrende eksempel, og siger "hvad kan man gøre som alm borger?"

  • Man kan sagtens vide generelt hvilken slags regering man vælger ind, og hvordan deres politik vil være. Det er ikke WW2 eller et eller andet diktatorisk land vi snakker om her. Den regering vi har her i DK, er et dårligt argument at bruge, da folk allerede vidste hvordan det ville komme til at se ud med Venstre på magten (nej man kan aldrig forudige alt, men man kan vide det basis og hvordan grundlæggende regeringen arbejder), det samme ved amerikanere når der kommer en republikaner på magten.
    Gennem hele deres historie (det meste af den anyway, for så lang er den jo ikke)har du kunne sætte en lige linie gennem republikanerne, og deres måde at køre det på mens de har været på magten, samt demokraterne ligeså. Økonomien har aldrig været god med en republikaner på magten bare for at tage et eksempel, og mentaliteten er ganske velkendt hos begge parter, hos den stemmende amerikanske befolkning, og dem der følger med i politik. Det er traditioner der tvinger (ikke bogstavelig talt selvfølgelig) folk til at stemme som de gør for det meste, og ikke fordi de egentlig tænker så meget over konsekvenserne eller hvilke forandringer det vil lave.


    I et demokratisk land, kan befolkningen altså sagtens blive vurderet udfra deres valg af regering.


    Det man kan gøre som almindelig borger, er at gå undenfor den almene tankegang, og den traditionele måde at køre ting på, og få nogen ændringer i sit eget land. Tag f.eks USA, hvorfor er det kun gamle røvhuller der skal sidde i Joint Cheif of Staff, der har den samme politik som de havde da de var 20, og hvorfor kan 5 stjernede generaler ikke blive sat af magten. Det trækker klart en nation ned, når dem der styrer landet selv kører i den gamle måde at tænke på, holder fast på traditioner der ikke fører nogen steder hen, evt. er krigsliderlige fordi de har oplevet Vietnam Krigen eller WW2, og som generelt ikke har lyst til særlig mange ændringer i samfundet, fordi det gamle jo er det bedste.
    Der er brug for en del ændringer i det amerikanske system, for at de kan komme ud af den mentalitet og tankegang de fører, da helt klart den måde regeringen tænker på, også har influreret og er den samme måde de fleste amrikanere tænker, og som jeg har nævnt, så er disse forandringer også ved at ske. Men det kommer ikke til at ændre sig over en uge.


    Og grunden til jeg også mener han ikke prøver at overbevise mig, er at der hele tiden bliver udlagt useriøse tillægsord, der ikke rigtig tjener noget, andet end kun at få mig til at tro manden ikke kan mere end det. Vi kan sagtens diskutere dette, og finde ud af noget på længere sigt, måske endda komme til en enighed, men på et seriøst plan. Ikke nogen grund til at blive personlig og hentyde til ting, der ikke har noget med emnet eller debaten at gøre.


    Min mening anyway


  • Ja det er noget af en opgave USA er kommet på. Håber ikke de giver op. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Og grunden til jeg også mener han ikke prøver at overbevise mig, er at der hele tiden bliver udlagt useriøse tillægsord, der ikke rigtig tjener noget, andet end kun at få mig til at tro manden ikke kan mere end det. Vi kan sagtens diskutere dette, og finde ud af noget på længere sigt, måske endda komme til en enighed, men på et seriøst plan. Ikke nogen grund til at blive personlig og hentyde til ting, der ikke har noget med emnet eller debaten at gøre.


    Min mening anyway


    *GaaaaaaaaaaaaaB* *Gad ik engang læse det, har sagt hva jeg ville sige..*


    Jesus...hvorfor skulle jeg prøve at overbevise dig...gider jeg sq ik at spilde min tid på, har mange andre nytting ting jeg skal ha lavet, der er klart mer vær end at sidde og bruge 7år og en sommer på at få dig at fatte hva jeg mener...

  • Den post var ikke ment kun til dig, er ikke godt at have for høje tanker om sig selv, når man ikke har noget at have det i.
    Btw igen er du ude i noget der ikke har hold i virkeligheden.
    Og du har ikke forstået det endnu kan jeg se. Jeg kan sagtens se hvad du mener, samt andre der har samme mening som dig selv, og hvor du vil hen med det. Jeg er blot uenig med dig, og måske du skulle prøve at respektere folks meninger lidt mere, inden du begynder en diskution, du ikke engang kan holde oppe.


    Men fair nok, som jeg skrev, vi kan sagtens køre det videre hvis det bliver holdt på et seriøst plan, samt med argumenter og teser der faktisk kan bruges til noget i debaten. Det kan du ikke leverer, det respekterer jeg.
    Dog skulle du måske bare tænke lidt mere over det du skriver i fremtiden :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Den post var ikke ment kun til dig, er ikke godt at have for høje tanker om sig selv, når man ikke har noget at have det i.
    Btw igen er du ude i noget der ikke har hold i virkeligheden.
    Og du har ikke forstået det endnu kan jeg se. Jeg kan sagtens se hvad du mener, samt andre der har samme mening som dig selv, og hvor du vil hen med det. Jeg er blot uenig med dig, og måske du skulle prøve at respektere folks meninger lidt mere, inden du begynder en diskution, du ikke engang kan holde oppe.


    Men fair nok, som jeg skrev, vi kan sagtens køre det videre hvis det bliver holdt på et seriøst plan, samt med argumenter og teser der faktisk kan bruges til noget i debaten. Det kan du ikke leverer, det respekterer jeg.
    Dog skulle du måske bare tænke lidt mere over det du skriver i fremtiden :]


    du nævner da mig som "manden" i posten gør du ik? så har jeg vel os lov til at svare på den,ellers kan du lade være med at nævne mig...og ellers kan du bare lære at bruge "quote" så man ka se hvem det er du skriver til :rolleyes: , som vi andre gør :] ....


    og du skal sq ik komme og fortælle mig at jeg skal tænke over hva jeg skal skrive i fremtiden..efter hva du selv har skrevet, brude du da være en af de sidste der skal fortælle mig det :]