ARGHHH eksamen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Selvom man har alle ord 100% rigitgt får man heller ikke et 13 tal men kun et 11 tal. Hvis man skal have 13 skal man have lavet noget ud over det sædvanlige. Dette kan være hvis et ord kan staves på 2 måder at man så skriver begge ord eller laver noget ud over det sædvanlige.


    Nej sådan mener jeg nu ikke det er! Det der er da kun i matematik, altså hvis man har lavet alle opgaver på 2 forskellige måder... Jeg kan bare overhovedet ikke se hvordan man nogensinde skulle kunne lave de opgaver på 2 forskellige måder! :))


  • 5 eksaminer?
    Det var da en del..


    Nu ved jeg ikk hvordan du ser på det, men jeg har det sådan at skriftlige er 'lette' nok..
    Så heldigt der kun er 1 mundtlig :D


    Men og GL til dig ;)


    [quote]Nøøj, fugle, det lyder spændende Tjah, jeg synes jeg fik det lavet okay, og fik også lavet fouragerede rigtigt, satser jeg på Mht. til den sidste side så talte jeg sq ikke lige dem jeg fandt, men det er hvertfald smart at læse den igennem et par gange, sådan fandt jeg ud af et par stykker Den eneste jeg er rigtig meget i tvivl om er den med alfabetisk rækkefælge, den der med svaleklire - svane - svale ... Nu kan jeg self. ikke huske hvilken af svaleklire og svale jeg skrev som nr.1 , men hvordan mener I den opgave skal være ? [\quote]


    Jeg mener svale - svaleklire - svane..


    Fx hvis du slår op i ordbogen ville der jo stå svale først

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP


  • Okay, daaamn hvorfor tænkte jeg ikke også på at slå dem op!!!! :)) Vores lærer påstår også altid at vi slår vores hjerner fra når vi har retstavning, men det synes jeg nu ikke jeg gjorde i dag :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Selvom man har alle ord 100% rigitgt får man heller ikke et 13 tal men kun et 11 tal. Hvis man skal have 13 skal man have lavet noget ud over det sædvanlige. Dette kan være hvis et ord kan staves på 2 måder at man så skriver begge ord eller laver noget ud over det sædvanlige.


    Det vil jeg nu også påstå er forkert.. :boxing:


    Er ret sikker på man får 13 hvis der ikke er nogen fejl :clap:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • #marquis1: Sidste år havde jeg alle ord 100% korrekte og havde også fundet alle fejl på den sidste side og jeg fik kun 11. Der findes jo nogle danske ord som kan staves på 2 mådes og jeg fik at vide at jeg skulle have skrevet dem for at komme op på et 13 tal.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    #marquis1: Sidste år havde jeg alle ord 100% korrekte og havde også fundet alle fejl på den sidste side og jeg fik kun 11. Der findes jo nogle danske ord som kan staves på 2 mådes og jeg fik at vide at jeg skulle have skrevet dem for at komme op på et 13 tal.


    Det er retteskalaen der er lavet specielt sådan der til den du havde så, for hvis man har 0 fejl = 13!


    Edit: Men min lærer har godtnok også snakket om nogle "13"-fejl, men jeg ved ikke om det er bare er dem der er sværest, eller nogle som der skal laves på 2 måder eller noget.

  • Ved ikke. Der var også 2 andre for min klasse som havde nul fejl og de fik også kun 11, og fik samme besked som jeg.


    Edit: Et 13 gives jo "kun" for noget der er ud over det sædvanlige, selv i de retstavnings prøver. Indtil videre efter hvad jeg har hørt er der altid nogle "extra" fejl fx. som ord der kan staves på 2 måder. Det er disse fejl som man skal finde hvis man vil hæve sit 11 tal op til et 13 tal.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • det var vel nok en spændene diktat om fugle :crazyeyes:


    er der egentlig nogen som ved hvad det der fouragerede det beyder???


    jeg fandt 10 fejl i den sidste men en fra min klasse fandt 16 :boxed:

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • jeg stavede det foresjerede :))
    korrekt stavelse: fouragerede


    jeg fandt 13 fejl i den sidste opgave. en fra min klasse fandt 16 :T


    jeg har mindt 3 fejl tror jeg!


    til Henrik: jeg fik alle sammen rigtige sidste år, og der fik jeg 13 ;)
    det er åbenbart forskelligt, alt efter hvilken del af Danmark man bor i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD


    Det vil jeg nu også påstå er forkert.. :boxing:


    Er ret sikker på man får 13 hvis der ikke er nogen fejl :clap:


    nej, så ¨år du 11


    13 er 100% pefekt PLUS MERE dvs ekstra forklaring o.s.v

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    nej, så ¨år du 11


    13 er 100% pefekt PLUS MERE dvs ekstra forklaring o.s.v


    Ekstra forklaring til retstavning ? :boxed: Eller mener du bare til matematik fx ..
    Henrik; Kom lige til at tænke på, det kan jo være at sensor, de sender vel også ud til en sensor, har givet dig 11, og din lærer 13, og så er der noget med at du får 11. Måske kunne det være en "sjuskefejl" som din lærer var sød ved dig mod :) ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Ekstra forklaring til retstavning ? :boxed: Eller mener du bare til matematik fx ..


    evt forklaring på fremmedord? hvor det stammer fra? hvad ved jeg, jeg er bare en dum lille dreng....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Jeg sagde ikke noget om du var en dum lille dreng :)) Nej i retstavning skal man jo kun skrive det / de ord der mangler osv osv.. Tror ikke man kan give ekstra forklaring til dem ;)


    JEG sagde at jeg var en dum lille dreng :D jamen så burde det i teorien ikke være muligt at få 13..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper


    JEG sagde at jeg var en dum lille dreng :D jamen så burde det i teorien ikke være muligt at få 13..


    Heh jaja :)) Ville bare være sikker på at det ikke var mig :P Eller noget..
    Hvorfor ikke ? Man skal jo "bare" skrive alle ord i rigtig form, stave det rigtigt osv. osv. Og så skal det også kunne læses :)) Der var sq et ord, det formåede jeg at strege ud 3 gange, inden jeg fik det til at være læseligt.. :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    [...]
    jamen så burde det i teorien ikke være muligt at få 13..


    Retstavning = diktat, så jo.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg har fået 13 i retstavning engang, det var fordi at der er jo de der, hvor man skal skrive alle ordene og kommaer og sådan og hvis man osse har skrevet alt det rigtigt og sat de rigtige kommaer og ting og sager - så får man 13 - det gjorde jeg i hvertfalder :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tRuz
    Jeg har fået 13 i retstavning engang, det var fordi at der er jo de der, hvor man skal skrive alle ordene og kommaer og sådan og hvis man osse har skrevet alt det rigtigt og sat de rigtige kommaer og ting og sager - så får man 13 - det gjorde jeg i hvertfalder :)


    hehe fedt nok :D


    men i teorien så siger 13-skalaen at 11 er 100% perfekt og 13 er 100% perfekt plus noget ekstra