Nogen her der har motorcykel?

• Hejsa :)

Mener der er et par stykker herinde der har MC. Har lige et par spørgsmål:

Hvor stor en motorcykel kan man køre på, når man er 19 og hvor gammel skal man være inden man må rykke op til de større modeller?

Hvad skal jeg ca. af med i forsikring hvis jeg køber en Suzuki GSX250R fra 1991 ? :)

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

På forhånd tak :D

Mvh DH

• Mener at du skal være over 21, før du må køre de helt store.. ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Lille MC = under 34 HK ...

Stor MC = Over 34 HK ... og man skal være over 21 for at tage det kort ... Eller vist have sit MC-kort til lille MC i 2 år så vidt jeg husker ... Hvad der nu kommer først... ;)

Forsikringen ... Ja, ring og spørg dit forsikringsselskab. Der er MEGET stor forskel ... Alt efter hvad du kan forhandle dig frem til, alder, motorcykel, for mange forsikringer man der osv osv osv osv osv ... :))

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Lille MC = under 34 HK ...

Stor MC = Over 34 HK ... og man skal være over 21 for at tage det kort ... Eller vist have sit MC-kort til lille MC i 2 år så vidt jeg husker ... Hvad der nu kommer først... ;)

Forsikringen ... Ja, ring og spørg dit forsikringsselskab. Der er MEGET stor forskel ... Alt efter hvad du kan forhandle dig frem til, alder, motorcykel, for mange forsikringer man der osv osv osv osv osv ... :))

Hvordan oversætter jeg ccm til hk ? :P

Kan du ikke så lige gøre.... Tjek producenternes sider om HK-sagen eller køb MC REVYEN .... nice blad btw... :))

Må jeg lige finde ud af her på mandag :P

Grill, ved du om man ska op til ny prøve når man blir 21 for at kunne køre på de store?

Lille MC = under 34 HK ...

Nemmerlig ;)

• som Grillrotten siger - 34 HK - 2 år med "lille kort" eller 21 år - Den har iflg. lidt google søgning 45 HK - og forsikring koster din højre arm - de fleste steder i hvert fald - hvis du skal have kasko - Men der må ringes til diverse selskaber...... ;)

Oprindeligt indlæg af WizzarD

som Grillrotten siger - 34 HK - 2 år med "lille kort" eller 21 år - Den har iflg. lidt google søgning 45 HK - og forsikring koster din højre arm - de fleste steder i hvert fald - hvis du skal have kasko - Men der må ringes til diverse selskaber...... ;)

Hmm nederen - mon ik den ka neddrosles? hihi ;)

Men takker Wizz :))

• For de fleste nybegynder er Topdanmark som regl de billigste med forsikring. Hvis du endvidrer er medlem af MC-Touring (koster vist omkring 150 om året.) kan du få yderlige 15 % rabat hos dem.

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

Rettet en gang, sidst af Defoss ().

• Selv om du er 18 og kun har det lille kørekort kan du jo saktens købe en "stor" motercykel. Man skal jo bare drosle den ned til de 34 heste og så når man bliver 21 fjerne begrænsningen.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af Defoss
    For de fleste nybegynder er Topdanmark som regl de billigste med forsikring. Hvis du endvidrer er medlem af MC-Touring (koster vist omkring 150 om året.) kan du få yderlige 15 % rabat hos dem.

Okay :)
    Mine forældre er medlem af Topdanmark og skal snart ha besøg af forsikringsmand, så det er jo perfekt :D

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Selv om du er 18 og kun har det lille kørekort kan du jo saktens købe en "stor" motercykel. Man skal jo bare drosle den ned til de 34 heste og så når man bliver 21 fjerne begrænsningen.

Ja nemlig - det var nok en god idé, fordi jeg er totalt forelsket i lige præcis denne cykel :))

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Selv om du er 18 og kun har det lille kørekort kan du jo saktens købe en "stor" motercykel. Man skal jo bare drosle den ned til de 34 heste og så når man bliver 21 fjerne begrænsningen.

Ikke noget man "bare" lige gør. Cyklen skal fra fabrikken være forberedt til det. Nogle Suzuki-modeller kan man ihvertfald gøre det med.

Oprindeligt indlæg af Torque

Ikke noget man "bare" lige gør. Cyklen skal fra fabrikken være forberedt til det. Nogle Suzuki-modeller kan man ihvertfald gøre det med.

Well tror jeg ringer til forhandleren og spørger om det kan lade sig gøre.

Torque synes du 30k er fair nok for den Suzuki fra 1991 ? Synes du den er okay som begyndercykel?

• Ved godt det ikke er alle man kan gøre det på, men det er en mulig som klart er værd at prøve at chekke. Kender et par der har gjort det, men man skal da lige undersøge det først.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af DarkhorZe

Well tror jeg ringer til forhandleren og spørger om det kan lade sig gøre.

Torque synes du 30k er fair nok for den Suzuki fra 1991 ? Synes du den er okay som begyndercykel?

Prisen er nok ikke helt hen i hatten. Efter et tjek på dba.dk ser den meget fair ud. 250R modellen skulle efter sigende også gå meget godt. Omdrejningsvillig af pommern til. Én af mine kammerater havde en engang, som han desværre kørte galt på inde i Vejle :rolleyes:

De 250cc er ikke at kimse af. Den er nu hurtig nok. Så derfor en god begyndercykel, da man alligevel heller ikke så nemt får astfalt-eksem på ryggen ;)

Oprindeligt indlæg af Torque

Prisen er nok ikke helt hen i hatten. Efter et tjek på dba.dk ser den meget fair ud. 250R modellen skulle efter sigende også gå meget godt. Omdrejningsvillig af pommern til. Én af mine kammerater havde en engang, som han desværre kørte galt på inde i Vejle :rolleyes:

De 250cc er ikke at kimse af. Den er nu hurtig nok. Så derfor en god begyndercykel, da man alligevel heller ikke så nemt får astfalt-eksem på ryggen ;)

Well jeg vidste faktisk ikke at den var så voldsom :)