Nogen her der har motorcykel?

Okay tak for info'en dude :)

Har du egentligt selv MC, WizZ ?

EDIT: Har lige prøvet at adde dig til MSN, hvis det er okay...

Desværre ikke mere - Har kørt indtil for ca. 4 år siden -Der er to grunde til at jeg må nøjes med at låne en ind imellem. Har måtte prioritere en bil højere - og med et smadret knæ som ikke rigtigt kan lide at sidde stille for længe af gangen - så var der sgutte så meget at diskutere. Har kørt både sportsmaskiner og choppere. Det sidste er det mit knæ bedst kan lide - men jeg kan nu bedst lide en der er lidt krudt i - og en som kan komme godt ned i svingene.... :crazyeyes:

Øøøøøøøøh - MSN får du nok lidt svært ved at fange mig på - eftersom jeg ikke bruger det... ;)

• Skal du kritisere min splinter nye maskine :camp:

jo de er da pæne....dem hvor man kan se hele motoren..men så kræver de også meget mere rengøring og pudsning hvis den altså skal holdes flot

------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

Rettet en gang, sidst af Red_ninja ().

• Axel

hvor meget har du givet for den motorcykel ???

19 tommer.

Rettet 2 gange, sidst af Red_ninja ().

• ups..sorry!!!!!

øøhhhh..ja.... ved ikke hvor meget du skal give..der er nemlig mange ting der spiller ind...så det er svært at sige......
    men nu kan du få lidt at forholde dig til!
    jeg skal give næsten 18000 i kasko om året for den motor cykel jeg har købt

19 tommer.

Oprindeligt indlæg af Red_ninja
    ups..sorry!!!!!

øøhhhh..ja.... ved ikke hvor meget du skal give..der er nemlig mange ting der spiller ind...så det er svært at sige......
    men nu kan du få lidt at forholde dig til!
    jeg skal give næsten 18000 i kasko om året for den motor cykel jeg har købt

Yikes :)

Well jeg må bare ringe til forsikringsselskab på mandag.
    Sov godt :))

Hun måtte gerne blive min:

[Blocked Image: http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/93/33106493_0.jpg]

• DET ER IKKE HELT SÅ SIMPELT SOM MANGE SKRIVER ;) OG DU MÅ FAKTISK IKKE KØRE PÅ EN 250gsx-r kun en alm gsx.....
    Motorcykler opdeles i "lille" og "stor". En lille motorcykel må højst have en motoreffekt på 25 kW (34HK). Samtidig må tallet, der fremkommer ved at dividere motorcyklens motoreffekt med dens egenvægt inklusive vand, olie og brændstof højst være 0,16 kW/kg (0,22 HK/kg).
    Alderskravet er 18 år for at få kørekort til lille motorcykel .
    Efter 2 års erfaring får du automatisk ret til også at køre store motorcykler.
    Er du fyldt 21 år kan du få kørekort til stor motorcykel, forudsat at køreundervisning og køreprøve gennemføres på stor motorcykel.

vægt på gsx-r 138kg+14liget benz+1.8liter olie =153.8kg.
    antal hk 45.
    45/153.8=0,29hk pr. kg.
    så det er for meget.......
    men tjeck på politistationen for en sikkerheds skyld..

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Rettet 3 gange, sidst af sol_jakobsen ().

• you've got PM dude :)

• ja det er rigtig hvad sol_jakobsen skriver!!!..desværre
    Højst 34hk er jo ikke meget!!! :rolleyes: .....men tror nu alligevel at det er nogle gode regler..tror nemlig det kunne/ville gå gruligt galt hvis en begynder køret på en stor maskine....man skal starte i det småt også kan man bevæge sig op ad jo mere erfaring man får. :P

19 tommer.

• Sikke da en gang kloge-åge gejl - Der er sgu ingen der har udtalt noget som helst om at det er simpelt - og du gentager stort set bare hvad de fleste andre allerede har udtalt - NEMLIG at han ikke må køre på den cykel han gerne vil have..... :] :] :] - Bortset fra det så er din fine udregning forkert - eftersom vægt opgives med TOM tank.... ;)

• BANDIT 600S

4 cyl / 599 ccm
    77 hk @ 10.500 o/m
    5,5 kgm @ 9.500 o/m
    4 takt
    Luftkølet
    16 ventiler DOHC
    Karb. 4x32mm.
    Topfart : 210 km/t.Gear : 6
    Transmission : kæde
    Stel : stål
    Bremser : 2/1 skive
    Tank : 20 liter
    Vægt : 208/231 kg.
    Sædehøjde : 80 cm.
    Pris : 85.000 kr.

NINJA ZX-12R
    4 cyl / 1199 ccm
    182 hk @ 10.500 o/m
    13,8 kgm @ 7.500 o/m
    4 takt
    Vandkølet
    16 ventiler DOHC
    Elektronisk indspr.
    Topfart : 300 km/t .Gear : 6
    Stel : aluminium
    Bremser : 2/1 skive
    Tank : 19 liter
    Vægt : 210/239 kg.
    Sædehøjde : 82 cm.
    Pris : 235.000 kr.

http://www.roxbox.dk/mc/indexmc.htm

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

Rettet en gang, sidst af Johnni ().

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Sikke da en gang kloge-åge gejl - Der er sgu ingen der har udtalt noget som helst om at det er simpelt - og du gentager stort set bare hvad de fleste andre allerede har udtalt - NEMLIG at han ikke må køre på den cykel han gerne vil have..... :] :] :] - Bortset fra det så er din fine udregning forkert - eftersom vægt opgives med TOM tank.... ;)

sådan lyder reglerne
    Du skal være fyldt 18 år for at få udstedt et kørekort til "lille" motorcykel. En lille motorcykel må højst have en motoreffekt på 25 kW. Samtidig må tallet, der fremkommer ved at dividere motorcyklens motoreffekt med dens egenvægt (incl. vand, olie og brændstof) højst være 0,16 kW/kg. Efter 2 år opnås uden videre ret til også at føre store motorcykler.

Personer, der er fyldt 21 år kan få udstedt kørekort til stor motorcykel uden krav om 2 års erfaring i kørsel på lille motorcykel.

Kørekortet "MC kat. A" giver føreren ret til at køre motorcykel både med og uden sidevogn.

kilde http://www.lyngbykoreskole.dk/

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

• sådan en gsx-r 250 burde ikke være så dyr hvis man kun har ansvars forsikring (er det ikke det der er lovpligtigt) for i forsikrings branchen går man mere efter cm end efter HK :crazyeyes: så for dem burde en stor harley efterligning med 60HK og 1300cm værer farligere end en riskoger på 600cm og 120HK

derudover kender jeg en som har en Suzuki GN 250 og den betaler han vidst nok 1200 i forsikring om året (har kun ansvar) og hvis det passer det der med forsikrings selskaberne så burden en Gsx-r 250 jo ikke være dyrer

ud over det en rigtig fed mc vil også selv gerne have sådan en når jeg får kørerkort (er kun 15) så jeg må nøjes med at kører puch 8)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Ja ja - endnu en der
    kan gentage hvad vi andre stort set har sagt.... :clap:

Bortset fra det - hvis du absolut skal udtale dig om reglerne - så var det måske en ide at få det hele med. Jeg har haft kategori A kørekort siden 1983 - og jeg må IKKE køre med sidevogn - og det må folk der får kørekort idag sgu heller ikke - Ikke uden mindst en køretime MED sidevogn - og en efterfølgende "prøve".... ;)

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Sikke da en gang kloge-åge gejl - Der er sgu ingen der har udtalt noget som helst om at det er simpelt - og du gentager stort set bare hvad de fleste andre allerede har udtalt - NEMLIG at han ikke må køre på den cykel han gerne vil have..... :] :] :] - Bortset fra det så er din fine udregning forkert - eftersom vægt opgives med TOM tank.... ;)

138kg tørvægt+ 14 liter benzin +1.8 liter olie... det skulle passe.... (der stod inc benzin...taste fejl).
    og jo der er en del der bare har sagt den skulle have under 34hk, der er ikke en der har nævnt kraft/vægt forhold... det gør vel ikke noget at hjælpe manden, så han selv kan regne ud om den brugt cykel han har tænkt sig at købe skulle være for stor, men ret mig da hvis jeg tager fejl.....
    synes tit du føler dig truffet (for sjov) ;)

P4 2800mhz 800fsb På intel D865GLC.
    Sapphire X800GT
    4 X 512 mb DDR400
    Øvrigt: nec 2510, 19" 970p, zippy tastatur, antec 1000 amg kabinet

Rettet 6 gange, sidst af sol_jakobsen ().

• hov du glemmer en vigtig ting (ikke bare vigitg men fuldstændigt uundværlig) den er ikke bare luft kølet men luft/olie kølet ;)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Sådan en suzuki gsxr 250 (baby gixxer:D) kan drosles ned til lille kørekort. Der er tit nogen tilsalg på http://www.mc-basen.dk. Ellers koster det vist små 2k at få det gjort.
    Mht forsikring: Forlanger din bank kasko og den cykel du har kig på hedder noget med R(racer) så koster de en bondegård at kaskoforsikre. Ansvar er betydeligt billigere. Jeg har min 1996 Aprilia RS250 ansvarsforsikret hos gf-forsikring, det koster mig 2200kr helårligt med kun 500kr i selvrisiko.
    MC forsikringer er en jungel at finde rundt i, min næste mc bliver en suzuki TL1000s, den vil koste mig 4900kr at kaskoforsikre.

Oprindeligt indlæg af Nik.dk
    Sådan en suzuki gsxr 250 (baby gixxer:D) kan drosles ned til lille kørekort. Der er tit nogen tilsalg på http://www.mc-basen.dk. Ellers koster det vist små 2k at få det gjort.
    Mht forsikring: Forlanger din bank kasko og den cykel du har kig på hedder noget med R(racer) så koster de en bondegård at kaskoforsikre. Ansvar er betydeligt billigere. Jeg har min 1996 Aprilia RS250 ansvarsforsikret hos gf-forsikring, det koster mig 2200kr helårligt med kun 500kr i selvrisiko.
    MC forsikringer er en jungel at finde rundt i, min næste mc bliver en suzuki TL1000s, den vil koste mig 4900kr at kaskoforsikre.

Tak for oplysningen. Er sgu tændt på at købe sådan een og så fixe noget neddrosling ;)
    Selvom jeg godt kunne tænke mig at komme ud og køre her til sommer, så ender jeg nok med at købe een til efteråret - øv øv :rolleyes:

Nik.dk : NICE bike du har ;)

• BANDIT 600S

4 cyl / 599 ccm
    77 hk @ 10.500 o/m
    5,5 kgm @ 9.500 o/m
    4 takt
    Luftkølet
    16 ventiler DOHC
    Karb. 4x32mm.
    Topfart : 210 km/t.Gear : 6
    Stel : stål