Cascadekøler FX-DK-OC del 3:

• Jeg tror på ATI X800 XT ubetinget

Men der er jo først X800pro der skal konkurere med 6800U

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    X800Pro: http://www.allstarshop.com/sho…66EN19NNNC4CRKK74U72M6A86

Leder stadig efter en butik med X800XT men har ikke kunne finde en endnu......

Men stadig imponerende resultater.

XT kommer jo også ca 1 måned efter pro

• Modstanden i kobber og de fleste andre ledere falder med temperaturen; men halvledere fungerer dårligt ved lave temperaturer så vidt jeg ved. Hvis det er rigtigt, burde der være en optimal temperatur.
    Det kan være, at det er sådan, som Tom oplever ved -120C.

Hvis man nu undersøgte max frekvens ved forskellige temperaturer på den CPU, kunne man måske lave en funktion, der beskrev målingerne; hvis denne havde et toppunkt, kunne man se den optimale temperatur for den givne CPU (tror dog, at variation er minimal fra CPU til CPU).

• hæææ hvorfor skrivet uret i tweak 14:39 og ikke 15:39 hmm

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af meinder
    hæææ hvorfor skrivet uret i tweak 14:39 og ikke 15:39 hmm

fordi du ikke har indstillet din tidszone her på tweak rigtigt....

Flotte resultater Tom :clap:

Du slynger den ene rekord efter den anden afsted, med din superkøler 8)

:cheers:

Oprindeligt indlæg af mavrik2f
    Modstanden i kobber og de fleste andre ledere falder med temperaturen; men halvledere fungerer dårligt ved lave temperaturer så vidt jeg ved. Hvis det er rigtigt, burde der være en optimal temperatur.
    Det kan være, at det er sådan, som Tom oplever ved -120C.

Hvis man nu undersøgte max frekvens ved forskellige temperaturer på den CPU, kunne man måske lave en funktion, der beskrev målingerne; hvis denne havde et toppunkt, kunne man se den optimale temperatur for den givne CPU (tror dog, at variation er minimal fra CPU til CPU).

Jeg tror du har ret i, at variationen fra CPU til CPU er minimal mavrik2f.
    Men det er svært ligefrem at lave en graf for forholdet mellem max OC og temperatur. Det skyldes, at der jo bliver produceret en masse varme på et ganske lille sted, når CPU'en arbejder.
    Når Japanerne bruger flydende kvælstof ved -196 grader, burde de jo ved iblanding af alkohol og acetone kunne lave en grød med forskellige temperaturer. Det virker bare ikke i praksis, fordi det er et dynamisk system med varmeudvekslingen med CPU.

Resultatet er, at de har noget meget koldt der står og koger, mens CPU'en så gerne skulle være ca -120 grader.

Tanken med R1150 Cascaden er, at den ikke er koldere end ca -120 grader, men at den til gengæld BANKER en konstant stråle af let fordampligt kølemiddel under højt tryk ned på CPU'en lige på den anden side af en cobberplade.
    CPU'ens Heatsink, ville i teorien være bedst at fjerne. Det har jeg tidligere prøvet, det giver lidt, men da kølehoved samtidig skal fastspændes med et stort tryk, ville der være alt for stor risiko for, at jeg ville knuse coren.
    Har overvejet at ødelægge den gamle FX-51 for at se hvor meget det giver, da jeg nu kender dens ydelse godt. Hvis det så gav lidt kunne man prøve på FX-53 :boxed: :] :boxed:

• Nu er jeg endelig blevet færdig med at læse meget af det der er skrevet i de 3 dele...

Jeg vil starte med at sige tillykke med alle dine WR det er rigtigt flot. Bare bliv ved...

Hvor langtid bruger systemmet på at køle sig ned?

Ang. dit kondens problem, har du overvejet at sænke mobo ned i noget ikke strømledende væske? (olie kan vist bruges). Ellers kan du lave et kabinet til dit mobo som er 100% lufttæt og pumpe al luften ud derfra.

Hvornår ser vi billeder af det nye system?

• ja det med det med vakum rummet vil bare være totalt smart så er der ikke nogle problemer.. bare et som omslutter mobo med huller til ledeningerne, med gummie ringe.og huld til din kaskade køler ledning/rør.

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Oprindeligt indlæg af meinder
    ja det med det med vakum rummet vil bare være totalt smart så er der ikke nogle problemer.. bare et som omslutter mobo med huller til ledeningerne, med gummie ringe.og huld til din kaskade køler ledning/rør.

Jep, det er nok bedre end ikke ledende væske da det godt kan svine...

Sjovt at tænke på at jeg glæder mig ufatteligt meget til jeg modtager mit "custom made" vandhovede fra Johnny J2O, det bliver jo ingen ting i forhold til Tom's køling.

Overvejer at prøve med peltiere, men kan man lave noget i stil med Tom's, altså et 2-delt system, med flere peltiere elementer?

• Tak for roserne.
    Når systemet tændes går der ca 2-3 minutter så slår trin 2 til. Man kan boote herefter. Den rigtige lave arbejdstemperatur opnåes efter 12 min.

Ja, har overvejet at gøre noget radikalt mod kondens. En lufttæt kasse i plexiglas. Derefter fyldes denne kasse med en tør luftart. Man kunne f. eks bruge CO2 som bruges til akvarier og fadølsanlæg.

Billederne må vente andre i familien brugte det digitale kamera i dag.

Oprindeligt indlæg af kio_liex

Overvejer at prøve med peltiere, men kan man lave noget i stil med Tom's, altså et 2-delt system, med flere peltiere elementer?

Det kan du sagtens, engang lavede jeg et mod på ATI9700pro med små peltier på alle rammene.

• Jeg er tilfreds med dagens resultat.

Det gav 2 verdensrekorder Pifast og SuperPi M32
    samt en 3. plads i højeste AMD clock (Vr-zone)

Jeg har prøvet Sandra, men da FSB ikke kunne komme over 243 blev det kun til 7020

(mht sandra-score, har FX den egenskab, at performance skalerer med voksende core clock, fordi kontrolleren kører med samme hastighed. Dvs 243x13 er hurtigere end 243x12. Den opnåede hastighed på 7020 svare til ramspeed 250 cas 2-2-5-2 ved 3200mhz.

Den nye FX-53 er iorden, så nu venter jeg bare på den nye cascade og 6800U eller X800pro.

http://contests.mofoc.net/index.php

God weekend til alle

• Egentlig kanon god side der! :D

Godt at der er nogen der tager initiativ til at samle alle de bedste resultater i verden..

Det synes jeg lidt har manglet..

Så mangler vi bare at alle de store kommer til, fx i 3dmark01 er #1 vist 26000 eller sådan noget, som jo ikke er så vildt :P

Skal du ikk lige snuppe alle #1 på den side TOm ? :D

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• #1 i 3dmark 2k1 er 31000 sidst jeg kiggede :P

Til ham der snakkede om at sætte peltier sammen: Du får ikke noget ud af at have et 226w peltier oven på et andet 226w peltier da et 226w peltier ikke kan køle et 226w peltier.. aha, fik du den? :D

Desuden kommer peltier sjældent ret langt under frysepunktet og det bruger en helvedes masse strøm og er meget svært at køle.. hvis du skal køle et 226w peltier som sidder på en CPU der bruger f.eks. 120W så skal du køle næsten 350w hvilket er mere end 3 alm. CPU'er tilsammen :s

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

• Tak SjQLunD,
    Jeg er enig med dig i, at 3Dmark2001 er een af de største skalpe. Den stiller i modsætning til 3DMark03 både krav til grafik og øvrige PC. På det seneste er jeg dog også blevet meget facineret af SuperPi M32, da den BANKER PC'en og stiller 100% krav til stabiliteten.
    Oppainter har verdensrekorden i 3Dmark2001 den er sat i dec 2003 og er 31.353 Det er med en FX der kører 3070 mhz.
    Overall 3Dmark2001 har jeg faktisk med den gamle FX-51 og 2 prommyer sat på et 9800xt den er på 34839.

Min bedste default 3Dmark2001 kan du se i benchmarksektionen her på tweak den er på 29786
    Den er sat med en hurtigere PC end Oppainters, men mit grafikkort kan ikke følge med. Jeg er egentlig istand til, at følge med nu, der er bla. tale om et mod mere end core- og mem volt mod (læser du med Gomer Pyle) som sætter overvoltbeskyttelsen ud af kraft... Men de nye grafikkort er for tæt på, det er her slaget skal slåes.
    Du kan være sikker på, jeg de næste uger sætter alt ind på at få "Grand Slam" altså forsøge at samle rekorderne... Følg med i "Dual Cascade FX-53-OC-DK-WR del 4"

• Husk: Tom Holck | Tweak.dk 3dmark Team

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

Oprindeligt indlæg af Axel
    Husk: Tom Holck | Tweak.dk 3dmark Team

Selvfølgelig Axel, så vidt muligt, men hvis der er andre der måske stiller grafikhardware til rådighed kan der følge betingelser med. Dernæst har du vel set, jeg er "leader of the 3DMark team på XS" sammen med Oppainter. Lige nu giver det en stærk position, fordi, jeg vil have adgang til voltmod på de nye grafikkort lige så snart de er der, og når jeg så lige nu har den hurtigste Pc via Cascaderne så kunne det jo føre til visse resultater. ;)

Du skal vide Axel, at uanset tilhørsforhold, særinteresser, penge og forbindelser er der et der tæller for mig: Det xtreme OC, den ægte vare frem for alt.

Oprindeligt indlæg af spazoid
    #1 i 3dmark 2k1 er 31000 sidst jeg kiggede :P

Til ham der snakkede om at sætte peltier sammen: Du får ikke noget ud af at have et 226w peltier oven på et andet 226w peltier da et 226w peltier ikke kan køle et 226w peltier.. aha, fik du den? :D

Desuden kommer peltier sjældent ret langt under frysepunktet og det bruger en helvedes masse strøm og er meget svært at køle.. hvis du skal køle et 226w peltier som sidder på en CPU der bruger f.eks. 120W så skal du køle næsten 350w hvilket er mere end 3 alm. CPU'er tilsammen :s

Ja, enig Peltier er strømslugere og varmeproducerende, de var fra en tid, hvor kompressorkøling endnu ikke var god nok.
    Men de er nu fasinerende, prøv at sidde med en i hænderne, den ene side har rimfrost på, mens den anden side er varm som en brødrister :P

• Ser vildt imponerende ud. I dit "Dual Cascade FX-53-OC-DK-WR del 4", bliver det de samme programmer som du har kørt nu som du vil forbedre ?

Glæder mig til at se din maskine når den nye cascade bliver færdig, og så med de nye kort. Har du en ide om hvornår du sidder med et 6800U eller X800Pro ?

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Ser vildt imponerende ud. I dit "Dual Cascade FX-53-OC-DK-WR del 4", bliver det de samme programmer som du har kørt nu som du vil forbedre ?

Glæder mig til at se din maskine når den nye cascade bliver færdig, og så med de nye kort. Har du en ide om hvornår du sidder med et 6800U eller X800Pro ?

Nej Henrik, i dual cascade handler det om 3Dmark2001 3Dmark03 og evt Aquamark3

Jeg regner med at have eet af de nye kort i hænderne indenfor et par uger, nok i samarbejde med andre for at lave DK rekord.
    Vi får se.