Hvilken uddannelse skal man tage i dag

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Næsten rigtigt... Jyder har sommetider hø i ørerne. Det er for det meste, når de har familien fra sjælland på besøg, så de ikke får snakket ørerne af... he he ;)


    Mekaniker lyder meget som noget man skal bruge et par gode knæ til, så det halter jeg pænt udenom. ;)


    Har du sommetider set nogle blå kasser, hvor der står Scientific Atlanta på ? Nogle af dem er regulerede bredbånds-antenneforstærkere. Dem har jeg testet, trimmet og repararet i 1000 vis af. Det er SMD elektronik så det basker, så vi har andet end bønder her. ;)


    Ja, jyder er nu sjove nok mange gange ... :))


    Men hvad med at læse til noget elektronik-dimmer ? ...


    Men nej, kender ikke de kasser ... Det eneste kasser jeg kender til er ikke blå .... Til at starte med ihvertfald... 8)

  • Ja, Grill, det var en god idé.


    Hans kan godt finde ud af elektronik, som man har kunne set ud fra hans guider. Dog skal det lovmæssige lige være på plads *G* :)) Kunne ik lade vær' ;)


    Men elektronikfagtekniker, hedder det vist i dag. Tidligere kaldt eletronikmekaniker. Var det ikke noget, Hans ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Twilight
    Du kunne også kigge på den kortvarige læreruddannelse på 2 år der kræver en teknisk bagrund samt lidt arbejdserfaring.


    Du har da forudsætningerne for det.


    Faktisk en god ide og jeg mener endda man kan tage det via fjernundervisning. Det skal så bare ikke lige være folkeskolelærer. IMO må det sommetider være Hell on Earth. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Ja, Grill, det var en god idé.


    Hans kan godt finde ud af elektronik, som man har kunne set ud fra hans guider. Dog skal det lovmæssige lige være på plads *G* :)) Kunne ik lade vær' ;)


    Men elektronikfagtekniker, hedder det vist i dag. Tidligere kaldt eletronikmekaniker. Var det ikke noget, Hans ?(


    Ha ha... Vi kan jo alle dumme os en gang imellem og man kan ikke vide alt....Slambert... :))


    Jeg har tænkt på elektronikfagtekniker/elektronikteknolog, men det ser desværre meget sort ud for elektronikfirmaer i Sønderjylland og så kommer det nok til at knibe med et job bagefter. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Ha ha... Vi kan jo alle dumme os en gang imellem og man kan ikke vide alt....Slambert... :))


    Jeg har tænkt på elektronikfagtekniker/elektronikteknolog, men det ser desværre meget sort ud for elektronikfirmaer i Sønderjylland og så kommer det nok til at knibe med et job bagefter. :rolleyes:


    Der må jeg så liiiiiige rette på dig ;)


    Elektronikfagteknikkere er blandt dem med flest muligheder inden for svagstrøm :D


    Men derimod som Datafagteknikker og datalog, er der probs..


    Årsagen til at jeg ved det mht elektronikfagteknikker er pga jer selv er igang med lige netop den uddannelse. ;)


  • Hhhmm, du tror åbenbart Jylland består af landmænd og marker hele lortet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    øh ja ...og ? :]


    he he kunne ikke lade være :)) *S*


    Som forventet...*G* :))
    Tja, der findes også jyder, som tror at København kun består af københavnere. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Som forventet...*G* :))
    Tja, der findes også jyder, som tror at København kun består af københavnere. ;)


    he he ja ... jeg er jo selv bornholmer-flygtning ;) :))

  • Ved ikke om det ville være klogt at vælge en IT-uddannelse pga. den meget høje arbejdsløshed inden for netop dette område... Men det er jo svært at spå, så ingen kan vide hovrdan arbejdsmarkedet ser ud om 5-10 år

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Ved ikke om det ville være klogt at vælge en IT-uddannelse pga. den meget høje arbejdsløshed inden for netop dette område... Men det er jo svært at spå, så ingen kan vide hovrdan arbejdsmarkedet ser ud om 5-10 år


    Det har du helt ret i og det er lige netop mit største problem lige nu. ;)

  • Eneste jeg kan sige er at uanset hvad du vælger, så tænk over at det er noget du skal lave i mange år dag efter dag! Så tænk dig godt om.. Jeg mener selv at skal du ha en videregående idag skal du starte med HTX og så uni :)

  • Hvis vi skal kigge på ungdomsuddannelser så vil mit råd også helt helt klart være HTX da den er klart mest stilet på virkeligheden med mindre du vil stå i butik.


    Nå vi snakker vidreuddannelse... så kan jeg da starte med at fra råde multimediedesigner som jeg selv snart er færdig med... det er sgu lidt spild af tid... den vil en helt masse men for ikke gjort noget af det ordenligt.


    Hvis jeg skulle i gang med en uddannelse nu altså en videregående så ville jeg kigge på den nye spil uddannelse uni tilbyder.. den er der helt sikkert noget fremtid i.


    Det er jo værd at nævne at spil branchen faktisk har overhalet film branchen i USA, så det går virkelig stærkt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis vi skal kigge på ungdomsuddannelser så vil mit råd også helt helt klart være HTX da den er klart mest stilet på virkeligheden med mindre du vil stå i butik.


    HHX er ikke rettet mod butik .. Det er HG, altså den nemme udgave på folkeskoleniveau der er det .. HHX og HG er langt fra de samme fag, og da slet ikke på samme niveau ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Nå vi snakker vidreuddannelse... så kan jeg da starte med at fra råde multimediedesigner som jeg selv snart er færdig med... det er sgu lidt spild af tid... den vil en helt masse men for ikke gjort noget af det ordenligt.stærkt.


    Det har du helt ret i .. Jeg er i gang med en BA, og går sammen med flere der har læst MMD, og der er jo en grund til de er i gang med endnu en uddannelse ..

  • Vil dog stadig mene at den er god at have det kræver bare man fordyber sig i et emne efterfølgende ogbliver rigtig god til dette.... MMD giver et indblik i hvordan hele processen forløber og det er en god ting at have.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy