• Jeg har siddet og leget med et program som hedder BootXP. Programmet er til at redigere det boot billede som windows xp starter med. Programmet laver en Boot.ini fil i C:\ og læser så data derfra. Efer nu at have fjernet programmet og fjernet Boot.ini filen, kommer der en fejl under boot. Meddellelse: Ugyldig Boot.ini fil... Læser fra C:\Windows


    Windows loader nu som normalt, men det er en skide træls meddellelse at få.


    Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre for at fjerne denne fejl?

  • Dårlig idé at slette BOOT.INI men hvis du kan huske hvordan den så ud eller den bare er standard, så kan du få en andens tilsvarende Boot-Fil og så bruge den ...


    btw .... En anden gang du vil lege lidt med Boot-Skins så brug Stardock BootSkin 1.0 Free


    Det er som navnet siger 100% gratis, sluger ingen resourcer, er simpelt og laver IKKE om på noget ... og kan derfor ikke lave kludder i noget ... ;)

  • [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


    START > MY COMPUTER (HØJRE KLIK) > PROPERTIES > ADVANCED > STARTUP & RECOVERY : SETINGS > EDIT ...


  • jep sådan ser min også ud... btw boot.ini er bare en skjult fil der ligger på roden af ens c:\


    Det er lidt nemmere at huske end at det der :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yo_hannes
    jep sådan ser min også ud... btw boot.ini er bare en skjult fil der ligger på roden af ens c:\


    Det er lidt nemmere at huske end at det der :]


    Jepper ...


    Tja som man tager det ... Det er jo Windows ... Der er mange måder at gøre den samme ting på... ;)


    Grunden til jeg skrev den såkaldte "indviklede" måde er fordi der også gemmer sig mange andre spændende ting der inde som er et kig værd.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Er det ikke bare at downloade nogle af de boot-billeder der ligger på themexp og så overskrive ntoskrnl.exe i system32 folderen ? :]


    jo... Men så er der også større chance for at ens computer fucker op. Det sker hvis man henter et boot-billede med en anden version af ntoskrnl.exe end ens egen. Tro mig jeg har prøvet det lidt for mange gange. :))


    Bootskin er bedre, fordi den netop ikke patcher ens ntoskrnl.exe. Det gør at der er mindre chance for at computeren fucker op ;)


    Du kan bare hente nogle skins herfra.
    http://www.wincustomize.com/skins.asp?library=32


  • HMmm.. Jeg har nu mange gange lagt de themes fra themexp ind, via stylexp.
    Jeg har aldrig set nogen fejl...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af s0me1


    HMmm.. Jeg har nu mange gange lagt de themes fra themexp ind, via stylexp.
    Jeg har aldrig set nogen fejl...


    he he samme her.


    Plejer at boote i fejlsikret tilstand og så omdøbe ntoskrnl.exe til ntoskrnl.exe.ori og derefter bare lægge den patchede ind ;)


    Men kan godt se idéen med bare at lægge et skin på istedet