nu skulle jeg meget gerne snart få en Dual P3 server hjem og stå, som jeg vil smække lidt Linux på (for at prøve), men jeg har aldrig prøvet det før, så hvilket Linux er det bedste til en nybegynder ??
hvilken linux ??
-
-
heeh
Alle har sin forskellige favorit. Til server ville mange nok foretrække Debian, men den er måske også lidt "hård" at start op med når det er første gang, jeg har ikke rigtigt fået en debian install til at funke endnu
Jeg synes helt klart at Mandrake er rigtig god! Overvejer selv at smide Mandrake 10 herpå når den udkommer som final.
Men det er hvertfald at foretrække, IMO , at starte op med noget grafisk på boxenSå mit forslag: Mandrake. Af andre brugervenlige-dists., som jeg hvertfald har hørt skulle være gode, kan bla. nævnes Fedora og Gentoo. Ja jeg har ikke så meget erfaring endnu, så min viden er ikke stor! Men synes du skulle hoppe ind på LinuxIN, søge på forummet, søg på fx. hvilken dist., og så håbe der kommer noget. Der er en del post med samme spgs. som dig, så der er helt sikkert noget! På LinuxIN kan du også finde en masse gode guides, til fx. at sætte en Samba-server op, så du kan have en filserver stående, og en masse, helt vildt masse faktisk, gode guides!
Men overall er der sådan set ikke andet for end bare at prøve hver dist. og så finde sin favorit- Håber det hjalp lidt! Held og lykke!
Ps. Dist = Distribution.
Edit: Tøg lige en søger på LinuxIN
Puha der var mange tråde / posts omkring hvilken dist. man skal vælge