Overfør Windows 11 licens til ny konto, men på samme computer?

  • Jeg er i den situation, at min mail bliver bombarderet af spam, så jeg har lavet en ny.


    Nu tænker jeg, at jeg vil formatere min computer, clean start og begynde at konvertere alt til min nye microsoft konto.


    Dog bliver jeg i tvivl, om jeg overhovedet kan gøre det, fordi selvom computeren er den samme, så vil jeg jo fremover bruge en anden konto?


    Der står decideret "Windows is activated with a digital license connected to your microsoft account".


    Ville synes det ret nederen, hvis jeg nu hænger på en gammel, leaked microsoft konto...

  • Normalt med en business account kan man unassign en licens og tilknyt den en anden computer. eller som det før har været var det man aktiveret Windows på sin computer og ikke konto. og hvor den tillod op til 5 aktiveringer, derefter krævede det man ringede ind til microsoft for at få den genaktiveret hvis dette var påkrævet

  • vær også opmærksom på forskellen mellem en OEM licens og retail licens, hvor OEM følger dit hardware og Retail kan flyttes hvor til du ønsker.

    oem er mest anset som værende til nyt hardware som en slags medfølgende styresystem