Hjælp har nok købt forkerte ddr4 ram =/

  • Hej..

    Jeg sidder på et mobo og tænkte i en fart at jeg skulle opgradere mine RAM 32gb til 64gb men det er som de ikke virker =/

    Er det mig der er blevet for gammel til at kunne skifte et par RAM klodser?

    Og har jeg købt forkert.. hvilken kan så bruges?

    på forhånd tak

    ps håber de nyindkøbte RAM kan byttes tilbage. vi ser hvis i kan hjælpe mig med at blive klogere =D

  • De nye ram tænder op og lyset ruller.. men skærmen forbliver sort.

    smider jeg de 4 gamle ram i starter skærmen op uden problemer.

    Gik så i bios for at se om jeg kunne ændre noget der.. alt var på auto.. prøvede lige alligevel at sætte den til 3600hz som de nye ram.. så var der sort skærm uanset hvilken ram jeg smid i. så måtte jeg crashe maskine i opstart for at tvinge bios frem ellers var der kun sort skærm, så alt er på auto igen og de gamle ram er på plads.

    de gamle ram er samme mærke dog 4x8 ddr4 ram 3200hz cl16 og uden rgb

  • Har prøvet at sætte alle 4 nye i.. har prøvet kun 2 stave adgangen og i de rigtige huller xD men også i "B" slots´ne 1, 2 og alle 4


    De gamle RAM ser sådan ud bare 3200mhz

  • de burde virke, men prøv at sætte 1 stav i af gangen, selv nye ramklodser kan der være fejl på

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Nej ..Det er ikke samme ram type.De gamle kører 3200 Mhz De nye 3600 Mhz

    De nye rammer er optimeret til intel 400 & 500 chipset

    Det har du ikke..

    Så med mindre ,det kan klares med en Bios opdatering..(Ved jeg ikke)

    Så du skal nok finde nogle andre rammer..:)

  • De nye klodser er optimeret for Ryzen(står der på indpakningen) men burde ikke have vild betydning?

    det burde Mhz`ne heller ikke?

    Bundkortet understøtter op til 64gb ddr4 3866Mhz.

    CPUen er intel i7-7700k 4,2Ghz

    Må se om jeg kan opdatere bios.. snarest muligt..

    Men stadigvæk hvilken detalje jeg har misset

    Måske jeg skal købe nye klodser og sælge de nye og gamle.. men ikke før jeg fatter problemet.. kan jo ende op med 4x ubrugelige klodser hvis jeg ikke ved hvad jeg har overset.


    takker for indput/ hjælp af jeres dyrebare tid!

  • Nu har jeg rodet lidt rundt med de klodser.. de virker, alle sammen! bare en smule bIZART

    de 4 nye 16gb klodser virker ikke alene.. men 2 gamle og 2 nye virker, 3 nye og en gammel virker men ikke 3 gamle + en ny.. windows siger et og bios siger noget andet når det kommer til hvor mange ram der er i maskine, tænker 4 nye overgår max af hvad mobo foreskriver64GB. 1 ny klods har 16384mb i bios.

    til gengæld dumper mobo de nye ram til 3200Mhz fra 3600Mhz og den gamle til 2133Mhz fra 3200Mhz

    nu må jeg se efter røgudvikling når jeg skal stresse maskine snarrest muligt.


    Anyways takker for jeres øre /øjne og tid!


    Kind Regards

    /

    Qlawz.