Passende grafikkort til fotoredigering i 4k?

  • Min far fik lige bygget en pc til ham af et firma (jeg tilbød at bygge ham en, men han lod mig ikke:/) og bad om en pc, der kan klare fotoredigering på photoshop, men fik en RX480 og siger billedet kvalitet er ikke, hvad han forventede. Han har 2, 4k LED -skærme, så jeg tvivler stærkt på, at det er selve skærmen/ skærmen, og jeg har personligt sørget for, at den har den korrekte opløsning for ham, så jeg har lagt den ned til grafikkortet.

    Jeg vil vide (fra spillere eller fotografer), hvad du anbefaler. Jeg forstår, at priserne er lidt dumme i øjeblikket, men han vil planlægge for fremtiden/ Et par måneder ish.

    Bare for at gentage, dette er KUN til fotoredigering og ikke spil. Jeg sætter pris på enhver hjælp.

  • Jeg har ikke meget forstand på det selv, men blev selv nysgerrig på det og fandt en video på YouTube. Der kommer selvfølgelig noget product placement, men han forklarer meget godt grafikkortets funktion i videoredigering i starten.


    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2

  • ligeledes denne Mythbusters video han refererer til - viser hurtigt forskellen på CPU og GFX behandling af billeder 😃


    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2

  • Haha ja, det er nok mere til 4K lysbillede show

    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2