iMbalance [RX6800XT]

  • Så, jeg byggede den her PC for noget tid siden - Killer Panda


    Den var der 47.000 af jer som så, det er ret vildt (men der var forummet også en del mere brugt end nu)


    Hvis I har glemt hvordan den så ud, så er der billeder her:



    Delene før:


    • Asus Maximus Code X Z370 motherboard
    • Intel i5 8600K Der8auer Advanced Edition CPU OCed to 5000 MHz
    • 16 (2x8) GB Corsair Dominator Platinum DDR4 2400MHz CL10 RAM (OCed to 3000MHz)
    • Zotac Amp Extreme GTX 1070 graphics card
    • Corsair Force MP500 120GB NVME SSD for boot
    • 500 GB HDD for media (I draw a lot)
    • 1TB WD Black for games
    • 240 GB SSD for editing video (I do that too)
    • Corsair ML120 120mm fans (14 of them!)
    • Phanteks 120mm Halos Lux fan frames
    • HW Labs Nemesis GTS 240 white radiator
    • EVGA SuperNova G2 750watt Gold PSU
    • Koolance 702 coolant



    • All sorts of wire extensions to make it pretty.
    • A panda sticker
    • A blood spatter sticker
    • Bamboo tape


    Rimelig vild PC, da den blev bygget for længe siden

    Men et 1070 er begyndt at vise sin alder


    Rimelig dårlig timing, men jeg måtte skifte grafikkort for at kunne følge med



    Jeg endte med at købe et RX6800XT


    Derfor blev jeg nød til at bygge om, for med en længde på 33 cm og 1.815 gram, næsten 2KG, er det her et rimelig stort grafikkort



    Lad mig vise jer hvad jeg har gjort


    (da tråden ellers er uploaded til engelske sider har jeg ikke oversat alting til dansk)

  • Først skal jeg nok lige forklare en lille detalje


    Computeren er inden i et lukket skab, med udluftning udefra (jeg har lavet en luft tunnel igennem væggen ud til den frie luft (det står der noget om i den gamle tråd)


    Jeg har derfor en befrænset størrelse kabinettet må være, for at passe ind i skabet.

    Mit kabinet er derfor stadig et Lian Li PC-V33.


    Det er så gammelt jeg ikke rigtig kan finde billeder af hvordan det egentlig ser ud, men fandt det her i rimerlig skidt opløsning

    Det er det vi arbejder med

  • Først, en plan!


    Så begyndte at måle og tegne i SketchUp



    Radiator, bundkort og blæser er ikke noget jeg har tegnet, det er modeller der ligger i SketchUp allerede, men hullerne i kabinet grillen, dem har jeg lavet




    Den der dims på siden blæserne sidder på, det er egentlig fronten af et andet kabinet jeg moddede for ikke så længe siden, Reaper PC



    Hvis mine mål stemmer, så har jeg 5mm fra blæser til grafikkort




    Målte lige en ekstra gang, det ser ud til det passer med tegningen, 33,5cm plads og grafikkortet er 33

  • Ville ikke bruge penge på selve casemod delen, kun bruge hvad jeg allerede havde.

    Jeg er for tiden arbejdsløs, så brugte praktisk talt alle mine penge på det er stunt med at opgradere.


    Så siden her er en gammel hylde savet i stykker, malet med resten af malingen fra Reaper PC



    En smulle aluminium limet på indersiden, jeg havde det bare liggende, er ikke skåret helt lige fordi det bare er en stump jeg ikke troede jeg skulle bruge



    sat min nu ubrugte 240mm radiator på ydersiden, bare fordi det ser anderledes og lidt cool ud


  • Ligesom i et TV køkken så har jeg faktisk snydt



    Jeg købte AIO tilbage i december, da mit vandkøling begyndte at lægge fra en af hanerne, den var på en eller anden måde blevet utæt og jeg måtte finde en løsning hurtigt, så den lokale IT butik havde kun 360 AIO på lager, så måtte have sådan en


    Det du ser på skrivebordet er en "blunderbomb" replika fra spillet Sea of Thieves, jeg har bygget den, og den ligger i en lille bunke af guld, fordi jeg er pirat



    Systemet ser ikke så dumt ud nøgen, kan ret godt lide de neutrale farver hvor det er lyset der i sidste ende laver looket



    Test monteret GPU og mand den er stor!



    De 5mm er korrekt, den passer ind i mellemrummet mellem blæser og blæser ramme, så man kan ikke se der er luft imellem men det er der


  • Gjorde den lige lidt mere ren og det ser faktisk ikke så skidt ud



    Fra en anden vinkel, reflektionen på AIO er faktisk en af de malebøger jeg selv tegner, jeg har tegnet min pirat fra Sea of Thieves i Illustrator og farvelagt ham med farveblyanter

  • Jeg har ladet det være som regnbue farver, fordi jeg har et Asus bundkort, et Asrock grafikkort, en steelseries mussemåtte og en corsair mus - RGB er et helvede. Og i den her kombination ser regnbue farverne faktisk ikke så dumt ud, så det er blevet inde i PCen.


    Husk, den står i et skab, så jeg ser det faktisk sjældent


  • I kan sikkert set det på et af billednerne, men der er spejle rundt om PCen

    Fordi det er et skab, så kan jeg faktisk ikke se når jeg skal sætte den til


    Det foregår med spejle og en lygte



    Hvis I finder mig på andre sociale medier, så vil I se jeg er en slags fotograf inde i mange spil, bl.a. Sea of Thieves, og mand det ser godt ud på højeste indstilling



    Det samme med Assassins Creed Valhalla, ubisoft nordic deler ret tit mine billeder på instagram, så at jeg kan spille i højeste kvalitet giver mig de bedste billeder - derfor opgradere jeg indtil jeg findet et eller andet job er det her "mit job" for nu


  • Sådan her ser den ene side ud nu, radiator ovenpå, sat fast med kraftig dobbeltklæbende tape

    Hev gitteret i den her side ud, faktisk meget smart, fordi siden jeg har taget billederne har jeg opgraderet RAM og det kunne jeg helt uden at skille kabinettet ad, bare igennem åbningen der



    Nærbillede af min gamle vandkølings koponenter jeg har ladet blive i, fordi de giver den en slags steampunk look



    Men når lyset tændes, så er det rent cyberpunk

  • Her er den så: iMbalance



    Navnet er valgt fordi det hele er et underligt mashup af dele og dimser, men det fungere!



    Det sidste billede er fra min Instagram, der er den korte version af alt det her, I fik den lange udgave istedet, spændt på at se hvilken responce det har den her gang, Tweak forum ser lidt dødt ud tbh...


    New parts list:

    • Asus Maximus Code X Z370 motherboard
    • Intel i5 8600K Der8auer Advanced Edition CPU OCed to 5000 MHz
    • 64 GB Patriot Viper Steel (2x32) GB DDR4 CL16 3000 MHz
    • AsRock RX6800XT graphics card
    • Corsair Force MP500 120GB NVME SSD for boot
    • 500 GB HDD for media (I draw a lot)
    • 1TB WD Black for games
    • 240 GB SSD for editing video (I do that too)
    • Corsair ML120 120mm fans (12 of them!)
    • Phanteks 120mm Halos Lux fan frames
    • HW Labs Nemesis GTS 240 white radiator
    • EVGA SuperNova G2 750watt Gold PSU
    • All sorts of wire extensions to make it pretty.
    • Duct tape and heat shielding gold tape
    • A shelf, a part of a desk and some scrap aluminium
    • Fake carbon vent and a HW Labs Nemesis GTS 240 white radiator

    Overvejer at skifte strømforsyningen ud med en 1000w corsair jeg har liggende, men fik ikke lige gjort det til en start, det virker fint, men ville give lidt mere headroom og OC mulighed hvis jeg havde mere strøm



    Hvad siger Tweak, kan I lide den?

  • (overskuer ikke lige at oversætte det, så I får den engelske jeg har postet på andre fora også)

    UPDATE


    So, remember when I said the original system had 16GB RAM?


    I switched out the RAM somewhere between the rebuild and posting it here, so I was running it like a week with the old RAM, before the new RAM arrived.


    That week worked super smooth, but something is up with Patriot Viper Steel, ever since I switched to the 64GB RAM I have random crashes to Windows, as in, the computer do not restart, its just whatever game I play, the game sometimes quit and I get no error.

    The only thing I switched out was the RAM, so got to be that.


    Anyway, long story short, I reset my overclock, run the system at basic for now, and just applied XMP.


    At the same time, I also had found my much more powerful PSU, I thought it was a 1.000 watt, but nope... It's a AX1200, 1.200 watt!


    So now I at least know it's not a power issue for the new GPU, the AsRock RX6800XT actually look pretty sweet


  • Here is a closer picture of the RAM in question, a 64GB (2x32) 3000Mhz Patriot Viper Steel

    Pretty bad for overclocking, but really a good deal in terms of amount of memory.


    I do a bit of video edit, sound and draw, so I have an actual use for the memory, 32 would make more sense, but this costed about the same as higher quality/speed 32GB sets, so I rather have the amount



    I could actually switch out the PSU without taking anything else but the sidepanels off, like in a normal case, this is just not a normal case, so it actually surprised me a bit


    Now when I had the chance, I decided to clean up the cables a little, looks pretty neat I'd say



    For now, It's running pretty smooth, I can mainly tell when I start the PC, that it starts a bit slower (it takes 30 seconds now, as supposed to around 10 before, so not a big deal), FPS is like 10-15 fps lower, so not a big deal either


    I noticed that the GPU pull little more power now than before, it used to sit around 250-270 Watt, but most of the time it now pulls 280-300 watt when gaming, so guess the PSU efficiency did something (its about 45-50% power usage now, instead of like 70-75% on the old PSU)


    Thats it for now, its done, again


    ~ cheers