Statisk larm, men formentlig ikke coilwhine?

  • Hey

    Jeg døjer med, at min PC nogengange begynder at larme. Det kan bedst beskrives som statisk støj, lidt noget jeg ville forbinde med "sne" på et TV.

    Jeg synes ikke, at det lyder lige så skrigende, som det Linus har:

    Og ofte er det forbundet med bevægelse af musen. Om det er at scrolle på hjemmesider med meget hvid baggrund (facebook), eller at flytte musen over en video på youtube der afspilles (hvis videoen ikke afspilles, så gør den ikke så meget). Så det er ikke tilfælde, hvor maskinen er presset overhovedet. Det varierer også lidt om det kommer, når det først er der, så skal maskinen genstartes før den vil blive normal igen, men så kan det også sagtens dukke op igen.


    Bundkortet er blevet udskiftet, grafikkortet har jeg også testet. Er det her noget, andre folk også har prøvet? Er det normalt for coilwhine fx, at det provokeres med så almindelig brug? Det er der selvf også under gaming, men det er ikke rigtig værre der som sådan.


    Strømforsyning har jeg ikke prøvet at skifte, da det ville være et meget stort projekt for mig


    3700x

    x470-f gaming

    Seasonic 750W

    5700XT

  • Lige nu er det der ikke, fordi jeg har genstartet. Har dog fundet en trigger; Hvis jeg tager et vinduesklip med det indbyggede Windows værktøj, og jeg begynder at tegne i det, så vil den larme, og så kan jeg lukke det, men den vil fortsat larme og så er alle symptomer tilbage igen. Genstart påkrævet.

  • Jeg oplever også nogle gange statisk støj, hvis jeg f.eks. går ind på spillet ''Squad'' så kan jeg opleve statisk støj mens jeg venter i lobbyen, men ligeså snart jeg kommer ind ingame forsvinder det igen..
    det er meget mystisk og irriterende at høre på.

    i7 8700k
    GTX 1080Ti Asus Strix
    16gb Trident.Z 3200mhz
    MSI z370 tomahawk
    Cooler Master 750w

  • Har du forsøgt at tilslutte din mus via en anden USB-indgang? Evt. så langt væk fra den nuværende placering som muligt?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless