CF,SLI og NVlink .....Ubrugeligt..Eller bare nedvurderet ??

  • Hej :)

    Jeg har gennem de sidste 12 år brugt SLI og gør det stadig.1080TI.Jeg har også en maskine med NVlink 2080TI

    På hhv.i9 7900X med 3 HD monitors 144Hz 1080X5760

    og i9 9980XE.med 3 stk 2K monitors 165Hz.1440X7680

    Det jeg oftest ser på diverse sider er en konstant Nejhat .nærmest antagende at :Multi GPU er en " Downgrade " Af din PC !,

    Dette kan jeg sige IKKE er tilfældet..Men jo ….En del gange får du måske ikke flere frames i toppen eller :Du er allerede på max af hvad monitor kan køre..

    Men : du kan meget ofte (næsten altid) opleve at du får i bunden...Så framedrops er ikke så udbredt med multi-GPU som med enkelt-GPU ...Ja nogle gange kan jeg undre mig over diverse test på nettet.Hvor jeg bare ikke tror at de har sat SLI og eller NVlink rigtigt op :Tvunget kortene til deling og flytte PhysX og/eller openGL til den mindst arbejdende GPU ..Men de viser sjældent deres nvidiakontrol opsætninger (desværre)Gælder også for Linus & 2cent..Øv..Der bliver også lavet test med CPUer som ikke har kanaler nok .Eller der er ikke rammer nok i opstillingen til at bære de 44-48 kanaler der skal til.Udover det .Så bliver fejlbehæftede test kopieret siderne imellem og ikke/aldrig efterprøvet ..

    Samt at alle de predefinerede spilleopsætninger på nvidia experience er for singleGPU Det gør at der nogle gange må ændres lidt på indstillinger..Jeg syntes det er sjovt at rode med ..Selvfølgelig sjovere når jeg får en større del ud af det..Og langt bedre end at slagte kostbare grafikkort med OC !!

    Jeg håber ikke min holdning lever op til mit navn " alene i verden "Eller ER ! jeg

    den eneste som bruger multi GPU.??.. For så vil jeg anbefale jer at prøve !:S

  • Palle_DK

    Changed the title of the thread from “CF,SLI og NVlink .....Ubrugelidt..Eller Downhype ??” to “CF,SLI og NVlink .....Ubrugeligt..Eller bare nedvurderet ??”.
  • HER VIRKER DET

    Og det virker i rigtigt mange spil når det er sat rigtigt op..


    her en GTA med NVlink

    Og her en test hvor det går som meget ofte..En test fuld af fejl !!

    https://www.gamersnexus.net/gu…-pcie-bandwidth-x16-vs-x8


    Bemærk at 1080TI med SLI .Bare voldbanker en 2080TI(på OC og steroider)


    MEN...

    i7 8086k har kun 16 kanaler

    Det giver single GPU fordel da det er hvad den skal bruge..

    men 2 GPUèr skal bruge 32 kanaler ! De får kun 16 kanaler(PCIe lanes)i spille testen Hos :

    GAMERS NEXUS !..

    Må sige de skuffer mig !.


    .Havde de sat det rigtigt op .Så havde forskellen i ydelse været en del større..

    længere nede i testen skiftes dog til Brugbar CPU og bundkort.


    Men :glemmer at Bruge 8 rammer .De nøjes med 4 (32 GB)..så de har stadig ikke alle kanaler til rådighed :T

    De finder heller ingen tab i ydelse når de ændrer fra 16-16 til 8-8 ..Nok:fordi de hele tiden har kørt 8-8:D

    Jeg mangler stadig at prøve CrossFire .Som mange siger også er en død sild !

    Gad vide om de også tager fejl her ?