Problemer med opsætning af ekstra covr c1202

  • Hej

    Jeg er stødt ind i en “lille” udfordring - jeg har et mesh setup med D-Link covr c1202 dette netværk vil jeg udvide med 2 ekstra enheder da jeg ikke har ordentlig dækning i overtager, så har investeret i 2 covr point mere, her starter min udfordringer så, jeg har fået den ene til at virke (efter megen møje og besvær) men nr. 2 covr point i udvidelses pakken kan jeg simpelthen ikke få til at virke, jeg har gjort både som der står i manualen og prøvet en guide fra D-Link på nettet uden held - det tættest jeg er kommer noget der virker er at få den “på” det vil sige den lyder konstant hvid - som der stå i manualen den skal når den er connectet - men den er ikke en del af det øvrige mesh netværk, den får det samme Ssid men Arver ikke koden til netværket, så hvis jeg skal på den skal jeg bruge den ssid kode som står under selve covr pointen, altså denne enheds unikke kode og den er derved ikke en del af det øvrige mesh netværk.



    Håber ovenstående giver mening og nogen af jer har erfaring med D-Link covr og har prøvet at udvide et eksisterende mesh netværk med yderlige share points, og derved har en læsning jeg kan prøve.

    Mvh.

    Neustatt



    Jeg er stødt ind i en “lille” udfordring - jeg har et mesh setup med D-Link covr c1202 dette netværk vil jeg udvide med 2 ekstra enheder da jeg ikke har ordentlig dækning i overtager, så har investeret i 2 covr point mere, her starter min udfordringer så, jeg har fået den ene til at virke (efter megen møje og besvær) men nr. 2 covr point i udvidelses pakken kan jeg simpelthen ikke få til at virke, jeg har gjort både som der står i manualen og prøvet en guide fra D-Link på nettet uden held - det tættest jeg er kommer noget der virker er at få den “på” det vil sige den lyder konstant hvid - som der stå i manualen den skal når den er connectet - men den er ikke en del af det øvrige mesh netværk, den får det samme Ssid men Arver ikke koden til netværket, så hvis jeg skal på den skal jeg bruge den ssid kode som står under selve covr pointen, altså denne enheds unikke kode og den er derved ikke en del af det øvrige mesh netværk.



    Håber ovenstående giver mening og nogen af jer har erfaring med D-Link covr og har prøvet at udvide et eksisterende mesh netværk med yderlige share points, og derved har en læsning jeg kan prøve.





    Mvh.



    Neustatt

  • De 4 som er forbundet virker sammen, den jeg kan få på fælles ssid, men ikke køre sammen de andre kræver det password der står under covr enheden for at kunne logge på den - så den køre vel som en slags extender, og ikke spm den burde en del af det samlede mesh netværk.


    \Neustatt

  • Hej


    Jeg genbesøger lige denne ældre tråd, status for min forbindelse er lidt status quo, dog er det blevet en kende mere stabilt - men stadig ikke på et niveau hvor der indimellem ikke opstår irritations momenter.


    Mit hus er 300 kvm. fordelt på 2 etager, jeg har en 1000/500 mbit yousee coax forbindelse, jeg har sat YS routeren i bridge mode. Jeg har 7 stk. D Link covr 1200 noder fordelt rundt i huset, alle indikere via LED (fast hvidt farvet lys i logo) at de har en stabil forbindelse. Jeg oplever ustabilitet og lave hastigheder - jeg kan tvinge knap 100 mbit ud af master noden når jeg er tæt på, øvrige steder i huset ligger fra 15 mbit til 70 mbit. Jeg har prøvet at flytte rundt på noderne, dog uden synderlig bedre performance - mit smart tv er koblet direkte via ethernet kable til en af noderne her ligger forbindelsen og svinger i mellem 15 og 70 mbit.


    Jeg har en ide om at hvis jeg kunne flytte min YS router til et mere centralt sted i huset at jeg den vej igennem vil kunne opnår højre hastigheder og stabilitet, jeg har prøvet blot at flytte den til et andet antenne stik, men får ikke "hul" igennem.


    Når jeg smider min pc direkte på d link covr master noden (den der fungere som router og er koblet direkte på YS routeren) får jeg hastigheder på speednet.net på omkring maks 200 - 300 mbit


    Jeg har brug for indput og råd til hvordan jeg kan øge hastigheden og stabiliteten på mit netværk. kabeltræk er ikke muligt da mit hus er i 2 etager og lofterne er til kip.


    \Neustatt