Ramt af ranesomware virus

  • Hvis der aldrig kommer billede, er der noget hardwaremæssigt der forhindrer POST.


    Du kan prøve at grave efter sådan en intern speaker, så den kan bippe fejlkoden til dig. Det er typisk enten en defekt i CPU, RAM eller Grafikkort, eller en af disse som sidder løse.


    Prøv med kun en stang RAM. Prøv at presse grafikkortet helt i. Prøv at tage CPU'en forsigtigt op og se om der er bukkede pins på bundkortet. (Du skriver Z270, så jeg går ud fra at du bruger en 6000/7000 serie CPU?)


    Den med den interne speaker har jeg ikke tænkt på, men sådan var det jo i gamle dage og mon ikke jeg kan finde en og tælle beeps, GODT råd tak!
    Jeg køre som jeg skriver med minimumskonfikuration, dvs normalt uden grafikkort. Ind i mellem har jeg dog også prøvet med GTX 1050 kortet. HDMI stikket sidder fuldkommen i bund.
    CPU'en er en i7 6700 K 4.0 GHz Skylake 6 gen. aldrig overklokket.


    Jeg er kommet i tvivl om hvad det betyder at MemOK! knappen lyser - at Mem er OK eller ej?
    Som jeg læser manualen er der en fejl. Men kan det være fordi det ikke får den nødvendige refresh fra CPU'en?


    Men tak for indput, jeg går i gang med at lede efter en intern højttaler.