custom rom / rooting - need help! :)

  • Er der nogen der har rigtig godt forstand på at køre custom rom / rooting af tablets? Har en samsung galaxy tablet jeg simpelthen ikke kan få til at virke. Personen der havde den før mig var så fiffig wipe ALT, originalt OS mv... uden nogen form for backup! Jeg har prøvet stort set alt, synes jeg, men jeg kan simpelthen ikke finde en rom den vil acceptere!


    Hvis der er nogen der er meget inde i dette, så hører jeg meget gerne fra jer. I sidste instans er jeg villig til at betale for hjælp!



    På forhånd tak,

  • Hvis recovery-delen er der endnu (tænd med volume-down knappen inde), så kan du stadig installere en ROM...


    Jeg kan dog ikke hjælpe meget mere videre uden info om modellen... At det er en Galaxy Tab er ikke helt nok. ROM skal matche model (og sommetider revisionen) nøjagtigt.
    Modelnummer & co. kan findes på kassen hvis du har fået den med.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Mere info om den eksakte model vil være meget nyttig.


    Hvor henter du ROM fra og benytter du Odin til at flashe med eller?

    Version af flash software samt rom version/revision vil også være godt at vide.


    Det bedste råd jeg har fra en gavet Android bruger er trial'n'error ift. rom, self skal man stadig spore sig ind på de nøjagtige roms for enheden før det er gældende ... har selv leget med en Samsung S8 eller S9 på et tidspunkt der ikke kunne boote (selv recovery var færdig) efter en fejl rooting. Den kan gå i recovery den dag - fik dog aldrig kørt projektet i mål:D